گروه سیاسی مشرق، بسته گزارشی مشرق به بررسی برخی اخبار و مطالب مهم سیاسی امروز در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی اخبار موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.

عراقچی: تصویب برجام در مجلس صلاح نیست، نورچشمی رئیس دولت اصلاحات چگونه از BBC سر درآورد،رضایی:با این برجام معجزه اقتصادی رخ نمی‌دهد، رسانه‌های ضدانقلاب به وکیل مدافع آقازاده تبدیل شدند، از جمله مطالب امروز بسته گزارشی مشرق هستند.

***
عراقچی: تصویب برجام در مجلس صلاح نیست

عراقچی: تصویب برجام در مجلس صلاح نیست/ نورچشمی رئیس دولت اصلاحات چگونه از BBC سر درآورد/ رضایی:با این برجام معجزه اقتصادی رخ نمی‌دهد/ رسانه‌های ضدانقلاب به وکیل مدافع آقازاده تبدیل شدندسیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام با بیان اینکه ششمین نشست این کمیسیون امروز برگزار شد، گفت: جلسه امروز با حضور آقایان عراقچی، تخت‌روانچی و قشقاوی از وزارت امور خارجه تشکیل شد و ریاست جلسه به‌عهده آقای زاکانی و با حضور کلیه اعضا بود.

وی ابراز کرد که در ابتدای جلسه نکاتی پیرامون مباحث قبلی مطرح شد، بحث گفت‌وگوی ویژه شبکه دو نیز عنوان شد که زاکانی توضیح داد: اولاً قبل از حضور و در هنگام دعوت، به اینجانب اطلاع داده نشد که میهمانی از دولت و تیم مذاکره‌کننده حضور خواهد داشت، بلکه بین راه به اینجانب اطلاع دادند و دیگر اینکه ما مطابق مصوبه کمیسیون بنای مناظره با هیچ‌کس را نداشته و نداریم چون ما در مقام قضاوت و داوری هستیم نه مخالفت یا موافقت.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهار داشت: پس از توضیحات اولیه، عراقچی وارد بحث شد و با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری در ملاقات نمایندگان مجلس خبرگان با معظم‌له، تعبیر خودشان را از بیانات حضرت آقا بیان کردند و باز هم به‌‌عنوان نظر کارشناسی، تصویب برجام در مجلس را صلاح ندانستند. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

لازم به ذکر است در پایان جلسه امروز کمیسیون ویژه بررسی برجام سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام از حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه روز سه‌شنبه جاری این کمیسیون خبر داد.

***
نورچشمی رئیس دولت اصلاحات چگونه از BBC سر درآورد

عراقچی: تصویب برجام در مجلس صلاح نیست/ نورچشمی رئیس دولت اصلاحات چگونه از BBC سر درآورد/ رضایی:با این برجام معجزه اقتصادی رخ نمی‌دهد/ رسانه‌های ضدانقلاب به وکیل مدافع آقازاده تبدیل شدندحسین باستانی متولد 1350 در تهران، دانش آموخته رشته کامپیوتر و کارمند ارشد بخش فارسی بی‌بی‌سی است. باستانی به لحاظ سبک نگارش و شیوه تحلیل، یک سر و گردن از سایر روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور بالاتر است و به دلیل نقشی که در راه‌اندازی و مدیریت این‌گونه رسانه‌ها داشته، چهره شاخصی در میان دست‌اندرکاران رسانه‌ای خارج از کشور به حساب می‌آید. این جایگاه، البته اتفاقی به دست نیامده و ربط مستقیمی به سوابق کار خبری او در داخل کشور دارد.

حسین باستانی از سال 1376، با تأسیس اولین روزنامه از سری مطبوعاتی که بعدها به مطبوعات دوم خردادی و زنجیره‌ای معروف شدند، پای در این عرصه گذاشت. با تأسیس روزنامه جامعه در بهمن 1376، توسط تیم سازگارا، گنجی، جلایی پور و شمس الواعظین، باستانی جوان با تأیید علیرضا رجایی، دبیر سرویس سیاسی، پای به تحریریه این روزنامه گذاشت و بعد از مدتی کوتاه، تبدیل به چهره‌ای کلیدی در تقریبا تمام روزنامه‌های دوم خردادی در دوران اصلاحات شد. جامعه، نشاط، صبح امروز، دوران، نوروز، بنیان، بیان، آینه، وقایع اتفاقیه و ...نام‌های آشنایی در دوران اصلاحات بودند که در همه آن‌ها، باستانی جوان جزو اعضای ثابت تحریریه، تیم سردبیری و سیاستگذاری آن‌ها بود. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


***
رضایی:با این برجام معجزه اقتصادی رخ نمی‌دهد

عراقچی: تصویب برجام در مجلس صلاح نیست/ نورچشمی رئیس دولت اصلاحات چگونه از BBC سر درآورد/ رضایی:با این برجام معجزه اقتصادی رخ نمی‌دهد/ رسانه‌های ضدانقلاب به وکیل مدافع آقازاده تبدیل شدندمحسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای برنامه متن و حاشیه در مورد تصویر منتشر شده در رسانه‌ها از مرگ یک کودک پناهجوی سوری، گفت: من از دیدن تصویر کودک سوری در ساحل دریا یاد بمباران حلبچه افتادم. بنده تصویر این کودک را در سایت ها و تلگرام دیدم.

وی افزود: هنگامی که خواستم در اینستاگرام خود پست بگذارم با چنین تصویری مواجه شدم و تکان خوردم. دوران عجیبی را پشت سر می‌گذاریم دوران کودک‌کشی که از غزه شروع شد و به یمن کشیده شد و امروز در سوریه جریان دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه یعنی ما معجزه اقتصادی بعد از این برایمان صورت می گیرد یا نه؟ اظهار داشت: با این برجام به هیچ وجه. این برجام فقط تسهیلاتی برای ما به وجود می‌آورد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


***

رسانه‌های ضدانقلاب به وکیل مدافع آقازاده تبدیل شدند


عراقچی: تصویب برجام در مجلس صلاح نیست/ نورچشمی رئیس دولت اصلاحات چگونه از BBC سر درآورد/ رضایی:با این برجام معجزه اقتصادی رخ نمی‌دهد/ رسانه‌های ضدانقلاب به وکیل مدافع آقازاده تبدیل شدندهفته گذشته اعلام کشف 30 عدد سکه طلا و تلفن همراه از مهدی هاشمی رفسنجانی در زندان اوین تحلیل های متفاوتی از این اقدام غیرقانونی و دلایل پشت پرده این مجرم اقتصادی را به دنبال داشت.

برخی از کارشناسان با توجه به سابقه طولانی این مجرم در ارتشاء (که به همین جرم به 10 سال حبس نیز محکوم شده است) به همراه داشتن این میزان طلا در زندان از سوی وی را برخواسته از روحیه وی در رشوه دادن جهت بهره مند شدن از مزایایی بیش از حقوق قانونی یک زندانی ارزیابی کردند.

در این میان پشت پرده اقدام غیر قانونی مهدی هاشمی در وارد کردن یک "تلفن همراه" به محیط زندان نیز با مرور برخی اخبار منتشره از وضعیت وی پس از انتقال به زندان نیز مشخص می گردد.

چندی پیش سایت ضد انقلابکه از سوی برخی فعالان فتنه اداره می شود، از وقوع برخی مشکلات برای مهدی هاشمی در زندان خبر داد. موضوع شائبه برانگیز در مورد چنین اخباری این بود که حتی فاطمه هاشمی نیز از جریان مبهم حمله به مهدی هاشمی در زندان اوین اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما رسانه ضدانقلاب کلمه چنین خبری را به نقل از منابع نامعلوم روی خروجی خود قرار داد که این موضوع شائبه ارتباط از زندان اوین به وسیله یک تلفن همراه با اعضای تحریریه این رسانه ضدانقلاب را قوت بخشید که با کشف تلفن همراه مهدی هاشمی در زندان اوین مشخص گردید برخی از اخبار به طور مستقیم از سوی وی به این رسانه‌ها منتقل می‌شده است. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]







نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • دانشجو ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    مردم ایران منتظر لغو تمامی تحریم ها در روز توافق هستند
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    تصویب برجام در مجلس صلاح نیست؟!
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    خدایا عاقبت ما را ختم به خیر بگردان
  • حمید ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    گزارش درباره باستانی عالی بود
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    مرگ بر رسانه های ضد انقلاب
  • دوست ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    جالب هست الان زمان احمدی نژاد بود جیغ همه در میامد و انحراف ... میچسباندن چرا رو حرف اقا حرف زدند واقعا انصافه ؟
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    اگر در بررسی ها مشخص شود که برجام ایراداتی دارد چه باید کرد؟!
  • ناشناس ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    برجام در مجلس باید بررسی شود اما بدلیل مشکلات عمده ای که دارد نباید تصویب بشود .
  • مهماندار هواپیما ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    اصرار بر عدم تصویب بر جام در مجلس از طرف دولتی ها شک برانگیز است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس