کد خبر 1603415
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
زیبایی

درحالی که انجام جراحی‌های زیبایی توسط افراد غیرمتخصص هر روز قربانی‌های بیشتری می‌گیرد حالا آرایشگران برای جذب مشتری بیشتر پای این جراحی‌ها را به منزل کشانده‌اند.

به گزارش مشرق، «برایم ژل لب تزریق کرد، بعد از ۲۰ روز زخم‌های وحشتناکی روی لبم نشست وقتی شکایت کردم متوجه شدم ژل فاسد بوده»، «بینایی‌ام را از دست دادم فقط برای اینکه آرایشگر ترغیبم کرد بوتاکس تزریق کنم!»، «فیلر بینی را اشتباه تزریق کردند و حالا نوک بینی‌ام سوخته» این جملات بخشی از تجربه‌های دردناک افرادی است که در آرایشگاه‌ها، خدمات زیبایی انجام داده‌اند!درحالی که انجام هرگونه خدمات زیبایی مرتبط با پزشکی در آرایشگاه‌ها و توسط افراد غیر متخصص ممنوع است، نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران می‌گوید که شاهد ورود آرایشگرها و تکنسین‌هایی به عرصه زیبایی هستیم که «در منزل یا واحدهای استیجاری اداری، بیماران را تحت عمل جراحی قرار می‌دهند.»

طی سال‌های اخیر که تب جراحی‌های زیبایی بالا گرفت، خدمات زیبایی خیلی زود به حرفه اصلی و پولساز آرایشگران تبدیل شد. البته پیش‌تر تبلیغات آرایشگران برای انجام این خدمات به دلیل غیرقانونی بودن کارشان در محیط آرایشگاه شکل می‌گرفت اما عدم نظارت‌ها باعث شده در سال‌های اخیر به راحتی در فضای مجازی و حقیقی تبلیغ کنند و نمونه‌کار نیز بگذارند!

جراحی زیبایی در منزل! +عکس

آمارهای غیر رسمی حاکی از آن است که مشتریان جراحی‌های زیبایی آرایشگاه‌ها از مراکز تخصصی زیبایی بسیار بیشتر است. چرا که به دلیل وجود محصولات قاچاق و غیراستاندارد، آرایشگران این خدمات را با قیمت بسیار کمتری برای زیباجویان انجام می‌دهند.البته دخالت آرایشگران نه تنها رضایت بیماران را در پی نداشته است بلکه آمار پرونده‌های شکایت در پزشکی قانونی را نیز بالا برده است. فقط در شش ماه اول سال گذشته ۲۶۰۰ پرونده در این زمینه به مراجع قضایی ارسال شده است.

دخالت آرایشگران در جراحی‌های زیبایی علاوه بر به خطر انداختن سلامت افراد باعث شده آمار جراحی‌های زیبایی سر به فلک بکشد و هر روز متقاضیان این خدمات بیشتر شوند. از آنجا که انجام بسیاری از این عمل های زیبایی ضرورتی ندارد وقتی افراد به متخصص زیبایی مراجعه می‌کنند اگر متخصص تشخیص بدهد که برای فرد ضرورتی ندارد او را منصرف می‌کند. اما آرایشگران بدون آگاهی از شرایط متقاضی خدمات زیبایی را انجام می‌دهند و از طرفی دیگران را هم ترغیب به این کار به بهانه زیبایی بیشتر می‌کنند!

جراحی زیبایی در منزل! +عکس

دبیر انجمن علمی جراحان پلاستیک و زیبایی علیرضا صابری معتقد است که گرانی خدمات زیبایی می‌تواند عامل بازدارنده‌ای باشد و می‌گوید که «ارزان بودن جراحی زیبایی و دسترسی آسان به افراد غیر متخصص سبب شده تعداد متقاضیان افزایش پیدا کند.تعرفه‌های جراحی زیبایی باید درست شود.»نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک نجات حسینی اما با بیان اینکه حتی برخی برای انجام عمل زیبایی وام می‌گیرند! عامل بازدارنده را نظارت می‌داند و می‌گوید که نهادهای قانونگذاری و قوه قضاییه باید در «امر نظارت و مجازات، اقدام قانونی مناسب صورت دهند تا هر کس نتواند خارج از تخصص خود در کار درمان و سلامت مردم دخالت کند.»

جراحی زیبایی در منزل! +عکس

نماینده ایران در انجمن بین المللی جراحان پلاستیک بابک نیکومرام توصیه می‌کند که وزارت بهداشت با اطلاع رسانی دقیق به مردم آگاهی دهد که به مراکز غیرمجاز مراجعه نکنند و همچنین با بازبینی سریع قوانین موجود و رفع کاستی‌ها و تهیه دستورالعمل‌های جامع حوزه زیبایی این خدمات را مدیریت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    31 0
    کدوم احمقی میره خودشو بده دست اینا که این بلاها سرش بیاد. به نظرم حقه اشونه بی عقلای بی خرد
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      22 1
      ولشون کن تااین زنان بی عقل وزشت بدست همین زنان کلاش وکلاهبردار به نابودی کشانده شوند ودرجامعه نباشن!!!
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      11 1
      همون هایی که در صدد این هستند که مرد های بیشتری رو به سمت خودشون جذب کنند......
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      4 0
      احمق هایی که بجز زیبا شدن به چیز دیگری فکر نمی کنند زیاد هستند.
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      5 0
      فقط تجسم کنید یک زن با هزار نوع جراحی و تزریق چهره خود رو عوض میکنه بتازگی مد شده مردها هم عملی شدند اگر اینها بچه دار شوند این بچه دچار مشکل روحی میشه پدر و مادر دماغ لب بینی چانه گونه چشم گوش....همه را عمل کرده و فرزندشان شباهت به قبل از عمل دارد فکر کرده اید چه بر سر این بچه خواهد آمد
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      6 0
      نکته جالب اینجاست برای عمل زیبایی پول هست . برای لوازم ارایشی پول هست ولی ادعا می کنند نون ندارن بخورن و زیر خط فقر هستند !!!
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      2 0
      لا اله الا الله ، پناه بر خدا ، چرا برخی خانمها و دخترها با خودشان اینکارها را میکنند ؟!!!! حتی برخی پسرها هم روی دست و بدنشان را خالکوبی میکنند !!!! مگر سلامتیتان را از سر راه آوردید که همینطوری حراجش می کنید !!! برای کی ؟!!! برای چی؟!!!! به خدا تصرف در ملک خدا گناه کبیره است و اینکارهای غیر ضرور العیاذ بالله تنها مصداقش اسراف و تصرف در ملک خداست !!!! نکنید این کارهای نادرست و آسیب رسان به بدنتان را . خدایا همه ما را ببخش و ما را به آنی و کمتر از آنی به حال نفس اماره مان وامگذار. آمین یا رب العالمین
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    16 1
    آخه کدوم مردی از این لب های قلوه ای (عکس آخر) خوشش میاد که یکسری احمق میرن ژل به لب هاشون تزریق می کنن و خودشون رو شکل جینگول ها درست می کنن. آیا تا حالا کسی یه پزشک یا مهندس زن رو دیده که لب هاش این شکلی باشه؟ زن ها و دخترهای کم عقل و درجه 6 پای ماهواره این کارهارو می کنن. ضریب هوشی تماشاچیان ماهواره حدود 80 هست (IQ نرمال 100 هست).
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      5 1
      این لب های قلوه ای برای خوراک سگ عالیه
    • ممد IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 0
      کاربرد داره برادر من!
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    18 1
    هم زشت - هم بی عقل - هم نفهم - هم...........! اینا دیگه چه موجوداتی هستند؟؟؟
    • مریم IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      1 8
      عزیزم حالا اینقدر خودتو عصبی نکن.
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      اینا زشت ترین مجوداتی هستند که خدا آفریده!
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    10 1
    خداوندا ان کس را که عقل دادی چه ندادی و آن کس را که عقل ندادی چه دادی؟!
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    11 1
    به جهنم
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    10 1
    جراحی زیبایی یا جراحی زشتی؟؟؟خخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      7 1
      جراحی نادانی
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    13 1
    بگو آخه ضعیفه تو چرا اصرار داری به دروغ زیبا جلوه کنی؟
  • بسیجی تنها IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    11 2
    اینا همشون از اصحاب فتنه هستند که علیه حضرت آقا شعار میدادند وگرنه زن مسلمون رو چه به این کارهای قبیحه!!!
  • ملایری غیور IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 3
    حیا کنید رها کنید آخه وره شی ایی کاهانه موکونید نامسلمونای کافر؟!!! کجای کتب اربعه ما و نهج البلاغه و بحارالانوار ایی چیزهانه نوشته بیده..
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      1 0
      بی ادب فحش نده
  • FR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    6 1
    دیوانه ها
  • ارزن تعقل IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    6 0
    کل اینا ،همون جماعت زن زندگی آزادی هستن که به هر قیمتی دنبال جلوه گری و تو چشم بودن و رقابت با زنانی همفکر خودشون هستند. اینا از فلسفه ارتقاء جایگاه و حقوق زن فقط همین ادا و اطوار رو یاد گرفتند نه رشد اخلاقی و معنوی
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    آقای صابری عزیز ،بنظر میرسه شما هم بیشتر از نگرانی برای تزریق نامناسب بیشتر نگران افزایش دادن سریع مقدار پول در جیبت هستی!مردم دارن زیر دست نامتخصصین تلف میشن آنوقت شما داری سنگ خودت رو به سینه میزنی؟ یک سیسی فیلر شش ملیون ناقابل آب میخوره،الان این بنظرتون ارزونه؟ ؟؟! خدمات زیبایی دیگه گرانتر ؟؟چاره نظارت بر کار مجریان در این زمینه هست ،نه گرانتر کردن فیلر
  • زنجانی IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    6 0
    شهوت رانی با مردم چکار که نکرده ؟!
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      4 0
      زدی به خال. ای قربون دهنت. علائم آخرالزمونه.
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    5 0
    کسی که میره تو خونه از این کارا میکنه حقه اشه هر بلایی سرش بیاد
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    این بنده خدای خانمی که در سالن های غیر مجاز زیبایی عمل زیبایی انجام داده خیلی فرق داره بااون زنهایی که هزینه ی عمل زیبایشون از میلیاردها تومان فراتر می ره من خودم ازیک مرد اهل فنلاند شنیدم که می گفت هزینه ی آشنایی با یک زن جذاب پرداخت چقدر تریلیون بوده است
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 0
    اینکارها "حق النفس" محسوب میشه وهرگونه آسیب وتغییری درآن مجازات سخت اخروی را بهمراه دارد.
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 0
    زنها هم که فقط دنبال شکار شوهر زنهای دیگه شدن برا همون خودشون رو به هر دری میزنن احمق های عوضی
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 0
    همه خانواده ها این سطح سواد , فرهنگ , توانایی فکری و جو لازم برای سالم بزرگ کردن فرزندان شان را ندارند که بتوانند بچه های درستی تحویل جامعه بدن این بچه ها در هزار صحنه قربانی می شن که یکیش این تیپ موارده شما باید در مدارس این چیزها را آموزش بدین یکم از این همه نوشته تئوری بی خاصیت کم کنید ساعت بیشتری به برگزاری میزهای صحبت آزاد در مدارس اختصاص بدین که دخترها خصوصا در سن دبیرستان بتونن آزادانه سوالاتشونو بپرسن و جواب های دقیق و درستی بشنون که خود آن معلم هم باید دائما در دوره های ارتقای دانش شرکت کند تا خود معلم هم بتونه خطر روز را درک کنه و برای بچه هاش باز کنه که مثلا در این مورد , اصلا ارزش دختر به چی هست و شما چه راهی بروید می توانید به پسر درست حسابی اهل خانواده برسید بهترین ازدواج را داشته باشید بهترین دوران و کیف و عشق و حال استاندارد را تجربه کنید تهش هم بهترین بچه ها را داشته باشید و چه مسیرهایی می تونه شما را به هزار خطر فیزیکی روحی روانی برسونه تهش هم تو مسیر دوست پسربازی داغون بشین پیر بشید اما هنوز ازدواج نکرده باشید و اون موقع دیگه کسی سمتتون هم نیاد اینا باید تو مدارس به نسبت پایه برای دخترها باز بشه خصوصا در زمانه فعلی که آموزه های نسلی تا حد زیادی قطع شده شما در مدارس , 10 دختر را هم نجات بدین 100 دختر نجات پیدا خواهند کرد چون دخترها از هم بشدت الگو و عموما احساسی تصمیم می گیرند اون 10 دختر را رها کنید 100 دختر و درواقع 100 خانواده داغون خواهند شد و چه ضربه ایی به اجتماع می خوره برید دنبال درست کردن سیستم های آموزشی و چقدر و تا کجا این موارد را تکرار کنیم تا تکون بخورید ؟ اینترنت و تبلیغات و ... را ندارید مدارس را که دارید اینم ول کردین ؟؟؟ بخش فرهنگی تربیتی ما نمره خوبی نمی گیره متاسفانه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس