ظاهرا پس از برخی رفتارهای نسنجیده درباره مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه، اکنون نقض حاکمیت ملی از مرزها به درون کشور منتقل شده است. چراکه با اعطای مجوز به این هیات اروپایی، عملا به عملیات جاسوسی و کسب اطلاعات عوامل سرویس‌های بیگانه در پایتخت کشور نیز رسمیت داده شده است.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***
برای مشاهده تصاویر روزنامه های امروز کشور اینجا را کلیک کنید


نقض حاكميت ملي


روزنامه وطن امروز با اشاره به ديدار هیأت اروپایی با محکومان امنیتی در تهران نوشت: درست در بحبوحه بهانه‌جویی‌های آمریکایی‌ها برای تحریم بیشتر ایران و همزمان با برجسته شدن موضوعاتی مانند حقوق بشر برای اعمال تحریم‌های جدید؛ و درست در روزهایی که خیابان‌های کی‌یف، پایتخت اوکراین، صحنه حضور سناتور آمريكايي جان مك‌كين، کاترین اشتون، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان در میان معترضان دولت حاکم است؛ هیاتی به نمایندگی از پارلمان اروپا نیز در تهران در حال دید و بازدید و تبادل نظر با برخی محکومان امنیتی است!

درحالی که پیش‌تر اعلام شده بود در سفر هیات پارلمانی اروپا آنها دیدارهایی با برخی مقامات پارلمانی و دولتی ایران خواهند داشت اما این هیات روز جمعه با نسرین ستوده و جعفر پناهی از فعالان فتنه ۸۸ دیدار کرد و نکته عجیب اینکه برخی آگاهان و مسؤولان مربوط در جریان این سفر اعلام کرده‌اند این دیدارها پیش از سفر مورد توافق طرفین قرار گرفته بود. احمد بخشایش، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در این‌باره گفت: پیش از این نیز هیات پارلمانی اروپا قرار بود سفری به تهران داشته باشد اما به دلیل عدم پذیرش شرط این هیات مبنی بر دیدار با نسرین ستوده و جعفر پناهی از سوی ایران، این سفر انجام نشده بود.

 همه هماهنگي‌ها با طرف اروپایی توسط وزارت امور خارجه وبدون اطلاع وزارت اطلاعات ومجلس صورت گرفته است. به عبارتی این وزارت امور خارجه بوده که برنامه سفر این هیات اروپایی را هماهنگ و توافقات آن را انجام داده است. اما نکته تاسف‌برانگیز دیگر درباره این هیات، ماهیت برخی اعضای آن است. به گونه‌ای که برخی اعضای این هیات اروپایی نه تنها نماینده پارلمان اروپا نیستند بلکه از عوامل سرویس‌های جاسوسی بیگانه‌اند که تحت عنوان مشاور و ... این هیات را همراهی می‌کنند. دیدار این هیات با نسرین ستوده نیز در یکی از سفارتخانه‌های اروپایی انجام شده است. این رفتار غیرمنتظره انتقادات زیادی در سطح جامعه به‌وجود آورده است. ظاهرا پس از برخی رفتارهای نسنجیده درباره مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه، اکنون نقض حاکمیت ملی از مرزها به درون کشور منتقل شده است. چراکه با اعطای مجوز به این هیات اروپایی، عملا به عملیات جاسوسی و کسب اطلاعات عوامل سرویس‌های بیگانه در پایتخت کشور نیز رسمیت داده شده است.

ادعای جدید روزنامه آرمان روابط عمومی؛
مجلس دنبال مانع‌تراشي و درست كردن مشكلات جديد است!

روزنامه آرمان روابط عمومی نوشته است: آنچه از بيرون از روابط مجلس و دولت مشاهده مي‌شود اين است كه احساس می‌شود دولت تلاش بسيار دارد تا تعاملی بين مجلس و دولت ايجاد كند و حتي آنچه باعث تكدرخاطر برخي طرفداران دكتر روحاني بود گفته مي‌شد كه به‌دليل منافع كشور ايرادي ندارد ولي به‌نظر مي‌رسد اين روند برخي نمايندگان را دچار شبهه كرده و باعث شده رفتاري از آنها سر بزند كه نه دولت توجيهي براي آن دارد و نه جامعه. تلقي جامعه اين است كه مجلس به‌جاي اينكه در وضعيت فعلي مشايعت‌كننده دولت براي حل و فصل مشكلاتي باشد كه اتفاقا برخی از همان نمايندگاني كه بيشتر سروصدا مي‌كنند، مسبب آن هستند؛ دنبال مانع‌تراشي و درست كردن مشكلات جديد براي دولت هستند.

عهدشكني آمريكايي‌ها بازتاب گسترده داخلي و خارجي داشته است

روزنامه تهران امروز نوشت:
توافقنامه ژنو واعمال قانون جديد تحريم‌هاي كنگره آمريكا عليه ايران سبب شد تا پاي پارلمان ايران نيز به صورت رسمي به اين ماجرا باز شود. نمايندگان ضمن انتقاد گسترده از اعمال قانون جديد تحريم عليه ايران بر اين موضوع تاكيد دارند كه اجرايي شدن اين قانون توافقنامه ژنو را زير سوال مي‌برد.آنها مي‌گويند اگر خدشه‌اي به توافقنامه ژنو وارد شود كل آن بي‌اعتبار خواهد شد.ضمن اينكه برخي از نمايندگان روز گذشته اعلام كردند كه اين مجلس است كه حد و حدود غني‌سازي در توافقنامه را مشخص مي‌كند. نمايندگان در حال تهيه طرحي هستند كه دولت را ملزم به غني‌سازي با غناي بالاي ۶۰ درصد مي‌كند و بناست اين طرح با قيد دوفوريت به هيات‌رئيسه مجلس تحويل داده شود.

وزير خارجه روسيه گفت: كشورهايي كه تحريم‌هايي به‌صورت يك‌جانبه به اين كشور تحميل كرده‌اند، داراي تعهداتي هستند. هم‌اكنون زمان كاهش تحريم‌هاي ايران فرا رسيده است. سخنگوي وزارت خارجه روسيه هم با انتقاد از آمريكا تاكيد كرد: تصميم آمريكا عليه روح حاكم بر توافقنامه ژنو بوده است

باج‌خواهی تازه کنگره آمریکا توقف برنامه هسته‌ای و موشکی ایران

چند تن از نمایندگان کنگره آمریکا به دنبال طرحی برای تغییرات گسترده در توافقنامه ژنو و اتهام زدن به ایران در خصوص مسائلی مانند تروریسم و حقوق‌بشر هستند.
بر اساس گزارش روزنامه کیهان، چند نماینده کنگره آمریکا از جمله «پیتر روسکام» سناتور ایالت ایلینویز، «ریچارد مک کول» سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، «جن گرین» و سناتور «دانیل لیپینسکی» با انتشار بیانیه‌ای خواستار تنظیم مجدد شرایط توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 که اواخر ماه قبل میلادی در ژنو به دست آمد، شدند.
در جلسه‌ای که روز پنج شنبه میان نمایندگانی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه و به ریاست پیتر روسکام تشکیل شد از دولت باراک اوباما و دیگر کشورهای غربی خواسته شده است که پارامترهای مذاکره با ایران تغییر کند.
بر اساس نسخه‌ای از این طرح که در اختیار پایگاه «واشنگتن فری بیکن» قرار گرفته است، در این بیانیه تصریح شده است که ایران باید به طور کامل همه تاسیسات غنی‌سازی خود را برچیند و ساخت موشک‌های پیشرفته را متوقف کند، از حمایت از سازمان‌های تروریستی دست بردارد و نقض حقوق بشر را کاهش دهد. این بیانیه می‌افزاید، گروه 1+5 باید در صورتی توافق نهایی با ایران را امضا کند که این شرایط به دست آمده باشد.
توافق ژنو که به ایران اجازه تداوم غنی‌سازی اورانیوم را می‌دهد به طور گسترده مورد انتقاد اعضای کنگره قرار گرفته است.
بیانیه نمایندگان کنگره آمریکا همچنین تصریح می‌کند که ایران باید به طور کامل تولید سانتریفیوژ را متوقف کند و رآکتور آب سنگین اراک را برچیند.


آقای سخنگو! دو صد گفته چون نیم کردار نیست

یک روزنامه حامی دولت از دولتمردان خواست در دادن وعده‌های اقتصادی به مردم جانب اعتدال را رعایت کنند و بیش از وعده و حرف، عمل کنند.
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: زیاد حرف زدن، وعده‌های فراوان دادن و مردم را طلبکار کردن، یکی از آفت‌های دولت‌هاست که اکثر دولتمردان به آن مبتلا هستند. اظهارات روزهای اخیر سخنگوی دولت یازدهم متأسفانه نشان داد که این دولت نیز به این آفت مبتلاست. یکی از ویژگی‌های دولت «اعتدال» باید این باشد که در وعده دادن‌ها نیز معتدل باشد، مسئولان دولتی کمتر حرف بزنند و بیشتر عمل کنند، تلاش آنها بر این باشد که مردم را با واقعیت‌ها آشنا و مأنوس کنند و طوری حرف نزنند که مردم بی‌جهت احساس طلبکاری نمایند... افراد معتدل کسانی هستند که ابتدا عمل کنند و سپس از عملکردهای خود خبر بدهند.

این روزنامه می‌نویسد: سخنگوی دولت، در هفته گذشته و قبل از آن، چند بار درباره سبدهای کالا که قرار است به اقشاری از مردم داده شود وعده‌هایی داد. آقای رئیس‌جمهور نیز در گزارش رادیو تلویزیونی 100 روزه خود درباره سبدهای کالا سخن گفت. مردم در سال‌های اخیر از زبان دولتمردان بارها این عنوان زیبا و امیدوارکننده را شنیده‌اند و از بس که در این زمینه تخلف دیده‌اند، در حال حاضر نسبت به چنین عنوانی به نوعی «شرطی» هستند. به همین جهت، هرگاه عنوان «سبد کالا» به گوش‌ها می‌خورد، حساسیت ایجاد می‌شود. به همین دلیل بهتر است دولتمردان کنونی سخنی از «سبد کالا» نگویند و اگر به هر دلیل ضرورت ایجاب می‌‌کند در این ‌باره سخن گفته شود فقط یک‌بار به آن اشاره کنند و بعد از آن، تا زمانی که به وعده خود عمل نکرده‌اند آن را تکرار نکنند و به این حساسیت دامن نزنند. برخلاف این نسخه واقع‌بینانه و مشفقانه، متأسفانه سخنگوی دولت در اظهارات روز چهارشنبه خود گفت در بهمن و اسفند امسال سبد کالایی خواهیم داد و کارگران، کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی، کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح، مشمول دریافت این سبد کالایی می‌شوند. وی به این وعده‌ها اکتفا نکرد و افزود علاوه بر آنچه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده است، به صورت جداگانه سبد کالایی بهمن و اسفندماه به این افراد نیز اختصاص خواهد یافت.

فرجي‌دانا: تغيير رئيس دانشگاه تهران شايعه است

روزنامه ایران نوشت:
شنيديم كه وزير علوم با بيان اينکه تغيير رئيس دانشگاه تهران شايعه است و تغيير رؤساي دانشگاه‌ها بدون عجله انجام مي‌شود، گفت: براي تغيير رؤساي دانشگاه‌ها، هيأت‌هاي ارزيابي و کارشناسي به دانشگاه اعزام مي‌شوند ولي براي دانشگاه تهران حتي هنوز هيأت ارزيابي نيز اعزام نشده است. به گزارش فارس، رضا فرجي دانا گفت: سعي داريم رؤساي دانشگاه‌ها که از احکامشان مدتي باقي مانده است تا انتهاي مدت حکم بر سمت خود باقي بمانند و پس از آن هيأت ارزيابي به کارشناسي عملکرد رؤساي دانشگاه‌ها مي‌پردازد.

بازدید مسئولان قضایی ژاپن از بازداشتگاه اوین

به گزارش روزنامه ایران، با خبر شديم كه مسئولان قضایی ژاپن پس از نهایی شدن توافقنامه انتقال محکومان در قالب هیأتی ۱۰ نفره از بازداشتگاه اوین بازدید کردند. به گزارش فارس پس از این بازدید، طرف‌های ایرانی و ژاپنی درباره مسائل گوناگونی همچون تعداد زندانیان در اوین و دیگر زندان‌های کشور، مشکلات زندانیان در زندان، اساس و میزان طبقه‌بندی زندانیان با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

ایتالیایی‌‌ها به‌دنبال حضور در بازار ایران

يكي از انتقادهايي كه به خودروسازان فرانسوي گرفته شده است، عدم انتقال كامل دانش فني به كشورمان است. نكته‌اي كه سبحاني‌فر عضو كميسيون صنايع هم بر آن تاكيد دارد و معتقد است كه خودروسازاني كه قصد حضور در ايران را دارند بايد بدانند، عصر مونتاژ در ايران به پايان رسيده است

تهران امروز نوشت: در روزهاي شنبه و يك‌شنبه هفته آينده «اما بونينو» وزير امورخارجه ايتاليا بعد از گذشت 10 سال به ايران سفر خواهد كرد. بنابر گزارش رسانه‌هاي ايتاليايي يكي از محورهاي مهم ديدار او با مقامات بلندپايه كشورمان فراهم كردن زمينه حضور شركت‌هاي ايتاليايي در بازار و صنعت ايران است و بخش خودرو يكي از اهداف اصلي ايتاليايي به شمار مي‌رود. به گزارش خبرگزاري كرونوس ايتاليا،‌ خبرهايي به گوش مي‌رسد كه گروه فيات كرايسلر به‌دنبال همكاري گسترده با گروه سايپاست. مذاكراتي طي چند سال اخير بين طرفين پيگيري مي‌شده و با توافق ژنو هم اخيرا جدي‌تر شده است.

سرنوشت نامعلوم قيمت بنزين در سال 93

روزنامه تهران امروز نوشت: برخي نمايندگان از افزايش دست‌كم 38 درصدي قيمت بنزين خبر دادند.

تعيين قيمت بنزين در سال 93 به يكي از گره‌هاي بودجه‌اي كشور تبديل شده است و مجلس و دولت تمايلي ندارند تا گام اول را براي تعيين قيمت بنزين در سال آينده بردارند. گفت‌وگوي تهران امروز با برخي مقامات نفتي دولت و نيز اعضاي كميسيون انرژي مجلس نشان مي‌دهد كه دولت در انتظار مجلس نشسته است و مجلس هم در انتظار دولت. البته قرار است دولت لايحه‌اي جديد به مجلس ببرد كه در اين لايحه سرنوشت فاز دوم هدفمندي يارانه از جمله تعيين قيمت حامل‌هاي سوخت و نيز يارانه نقدي روشن شود. بررسي‌هاي تهران امروز نشان مي‌دهد افزايش قيمت حامل‌هاي سوخت از جمله بنزين قطعي است و به گفته يكي از اعضاي كميسيون انرژي مجلس دست‌كم افزايش 38 درصدي خواهد داشت منتهي مسئله اين است كه مسئوليت افزايش قيمت متوجه دولت يا مجلس شود. گفتني است قيمت حامل‌هاي سوخت از جمله بنزين از زمان اجراي قانون هدفمندي تاكنون ثابت مانده و همين موضوع هم باعث شده قيمت واقعي بنزين حتي به كمتر از قيمتش در زمان ماقبل فاز اول هدفمندي برگردد.


وزارت علوم اجازه بررسی پرونده ۱۲۶ دانشجو را به نمایندگان نداد

زهره طبیب زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت: بازگشت تعدادی از دانشجویان به اصطلاح ستاره‌دار به تحصیل، از جمله مواردی است که چندین نوبت پای وزیر علوم را برای پاسخگویی به مجلس باز کرد. تعداد این دانشجویان در آمار اعلام شده از سوی توفیقی و فرجی‌دانا در تناقض بود و در حقیقت وزیر علوم صحبت‌های توفیقی را تکذیب کرد. زهره طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، درباره وضع رسیدگی اعضای این کمیسیون درباره بازگشت به تحصیل 126 دانشجو، گفت: روز چهارشنبه به علت پیگیری وضع 126 دانشجویی که به تحصیل بازگشته بودند، به شورایعالی گزینش در سازمان سنجش مراجعه کرده و سوابق و پرونده‌های این دانشجویان را که در ابتدا از تحصیل منع شده بودند و بعد از دولت یازدهم با حکم توفیقی به تحصیل بازگشته بودند، برای بررسی خواستیم. وی ادامه داد: در همان روز چهارشنبه حدود 7، 8 پرونده از این 126 نفر را در اختیار ما گذاشتند و ما که آنها را بررسی می‌کردیم، با تناقضات زیادی روبه‌رو ‌شدیم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مجنون ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    خب جاسوسای اروپایی اومدن از دست پرورده های خودشون تقدیر کردن، این که تعجب نداره. نظام ما اینقدر رافت داره که در رو به روی جاسوس ها هم باز می ذاره.
  • مجنون ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    جاسوس های اروپایی به دیدار مریدان خودشون رفتن. مردم هوشیارند
  • شست پا ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    دم فرجي‌دانا گرم
  • مردخدا ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    قشنگ گفتی به خدا که همینطوره
  • بیزن ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    دست پرورده هاشون کین دیگه؟
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    پافشاري براينکه ما در زندان شکنجه نداريم خوب است ولي اگر گذاشتيد با بقول شما متهمان هم ديدار داشته باشند کمتر اتو دستشان ميدهيم در اين روزگار که همه دنيا ميدانند از خود غربيها ناقضترحقوق بشرکسي نيست ولي چون اهنا رسانه هاي زيادي در اختيار دارند که همه چيز را برعکس نشان ميدهد ومردم هم باور ميکنند با اين کار زبان انها کوتاهتر ميشود وبا صحبت کردن بهتر ميتوانيم ذهن انها را روشن کنيم وموازين شرعي خودمان را براي شان توضيح دهيم فکر کنم تامل بهتر از پرخاش وکم محلي کردن باشد
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    مقوله نظام از مقوله دولت فعلی جداست ؛ یه کمی دقت کن
  • محمد حسن ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    يعني وزارت اطلاعات در دولت جدید اينقدر بوق شده که جاسوسها میآیند و میروند و هیچکی به هیچکی؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس