مشاوران املاک مجوزدار از ۲۵ اردیبهشت امکان استفاده از سامانه «خودنویس» را دارند

مشاور معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت که از ۲۵ اردیبهشت سال جاری فقط مشاوران املاک دارای مجوز امکان استفاده از سامانه خودنویس را دارند.

به گزارش مشرق، با اعلام وزارت راه و شهرسازی، «مهدی ساسانی» لفزود: با هدف ساماندهی مشاوران املاک و اجرای قانون، از ۲۵ اردیبهشت ماه فقط مشاوران املاک دارای شناسه یکتا از درگاه ملی مجوزها امکان ثبت قرارداد در سامانه خودنویس را خواهند داشت.

وی ادامه داد: سامانه خودنویس به صورت برخط با درگاه ملی مجوزها در ارتباط است و اعتبار جواز کسب مشاوران املاک با هر بار ورود به سامانه خودنویس بررسی شده و فقط مشاورین املاک دارای جواز کسب فعال امکان استفاده از خودنویس را خواهند داشت.

ساسانی افزود: از خردادماه، خرید و فروش واحدهای مسکونی نیز در سامانه خودنویس امکان ثبت خواهد یافت.

سامانه خودنویس از خردادماه سال گذشته در اختیار عموم مردم قرار گرفت و مردم این امکان را یافتند تا قرارداد معاملات اجاره خود را در این سامانه به شکل رایگان با دریافت کد رهگیری ثبت کنند. مقرر شده است تا از خردادماه خرید و فروش واحدهای مسکونی در این سامانه نیز امکان بارگذاری پیدا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    1 0
    اتحادیه به بنگاه میگه پول امانت رو گرفتی پس بده با قدرت میگه نمیدم و نداد .دستور پلمپ هم داد بعد چند ماه اجرا نشد .حالا مسکن و شهرسازی هم میخواد خود شو در گیر بنگاهی کنه .این گو این میدان.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    4 0
    تا بنگاهی ها جمع نشوند مردم باید شاهد گرانی افسارگسیخته مسکن باشند حالا هی زور بزنید اما منبع فساد را فراموش کنید
    • مجید IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      1 0
      یه ساده لوح مثل تو این حرفها رو میزنه، چقدر ساده ای که مقصر اصلی رو هنوز نشناختی، یا ادم خود همین دولتی که اومدی ذهنیت بینندگان رو عوض کنی، مقصر دولت و این همههههه گرونی رو گردن هر صنفی انداخته
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    انحصار خودرو و اجازه معاملات مبهم و درد سرساز و قولنامه ای و ابهام دار. از مایه های ننگ نظام است
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    1 0
    وقتی مردم عادی می تونن در خود نویس قرارداد ثبت کنن اون وقت املاکی بی جواز نمی تونه
  • حمید IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    0 0
    من املاکی هستم مالکین مراجعه می کنند به املاک برای کرایه جدید وقتی بهشون میگیم دولت تعین کرده که از ۱۰ درصد تا سقف ۲۵ درصد نباید اضافه شود حرف ما را قبول نمی کنند بعد میرن ۵۰ درصد یا بیشتر گران می کنند و می اندازن گردن املاکی
  • فریبرز NL ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    0 0
    اولین اشکال این سامانه در مورد موجرانی هست که وکالت جهت انجام تنظیم و امور قراداد به شخص ثالث داده ولی شخص موجر حضور ندارد جهت تایید امضا و در اصل وکیل هیچ نوع اختیاری جهت تنظیم قراداد ندارد درضمن تا شش ماه اینده موارد شکایتی و کلاهبرداری از طریق این سامانه زیاد میشه
  • رضا FR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 0
    بنده املاکی هستم این برنامه دیوار اگه مبلغ فروش آگهی های املاک و خودرو را در دیوار جلوگیری میکرد و مبلغ فروش را ذکر نمیشد به نغع همه بود چون هرکس هرطور دلش خواست مبلغ فروش را در برنامه دیوار نوشتن و این عامل باعث تورم در بخش املاک و خودرو گردید و قیمت گذاری بنگاهان را هیچ کس قبول نکردن و اکثر فروشنده گان قیمت های فضایی را در دیوار نوشتن و تورم را در بخش ها ایجاد کردن .
  • مجتبی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 0
    مگرکافی نت ها مجوز یکتا دارن دولت با ای کار باعث شد دادگاه‌ها بیشتر درگیر کلاهبرداری بشن بنگاه‌های بدون مجوز جمع که نکرد بماند کافی نت ها هم اضافه شدن
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    0 0
    من واقعاً معنی این صحبت ها رو نمیدونم . میگه از 25 اردیبهشت دیگه مشاورین املاک غیرمجاز به سامانه خودنویس دسترسی ندارند !! آقا وقتی مردم عادی دسترسی دارند ؛ دیگه چطور مانع مشاورین املاک غیرمجاز میشید؟ الان یک کافینت و یک بقال هم اگه اینترنت داشته باشه میتونه در سامانه خودنویس قرارداد ثبت کنه . کجایید شماها !!!
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    0 0
    یعنی چی مشاورین املاک غیرمجاز ؟!! الان یک فرد عادی میتونه در خودنویس قرارداد ثبت بکنه اخوی . شماها نه تنها نمیتونید مانع مشاورین املاک غیرمجاز بشید ، بلکه کلی مشاورین املاک قلابی در قالب کافینت و سوپرمارکت و گوشی بدست هم اضافه کردید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس