بورل: تحریم‌های ثانویه آمریکا، خلاف قوانین بین‌المللی است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که شرایط برای تغییر سیاست اتحادیه اروپا در قبال سوریه مساعد نیست و تحریم‌ها علیه آن ادامه می‌یابد.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز (پنجشنبه، ۱۵ ژوئن)، با این ادعا که شرایط کنونی اتحادیه اروپا برای تغییر سیاستهایش در قبال سوریه مساعد نیست اعلام کرد که اتحادیه اروپا به تحریم‌ها علیه سوریه ادامه خواهد داد. 

وی با حضور در کنفرانس حمایت از سوریه که در بروکسل برگزار شد، تاکید کرد که اتحادیه اروپا «از تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط میان سوریه، کشورهای عربی و ترکیه حمایت نمی‌کند. رویداد بسیار مهمی در هفتم ماه می [گذشته] رخ داد، زمانی که اتحادیه عرب تصمیم گرفت سوریه را بار دیگر در خود جای دهد».

بورل افزود: «تلاش‌هایی برای کار بر روی روابط طبیعی و عادی میان کشورهای عربی و نظام سوریه وجود دارد و اتحادیه اروپا نیز تلاش‌های ترکیه در خصوص دولت سوریه را دنبال می‌کند. اما این راهی نیست که کشورهای اروپایی در روابط خود با سوریه آن را طی کنند».

اتحادیه اروپا اخیرا نیز تحریم‌هایی جدیدی علیه چند تبعه سوری از جمله افراد خانواده «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور با ادعای تجارت مواد مخدر اعمال کرد.

 نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب با هدف رفع تعلیق عضویت سوریه در این سازمان، هفتم می گذشته در قاهره برگزار شد و وزرای خارجه کشورهای عربی تصمیم گرفتند که سوریه را به کرسی‌اش در اتحادیه عرب بازگردانند.

پس از آن، ۱۹می گذشته، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در سی و دومین نشست سران کشورهای عربی شرکت کرد و در سفرش به جده، با بسیاری از مقامات کشورهای عربی، از جمله «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد. این نخستین حضور مقامات رسمی سوریه در یک نشست عربی، بعد از تصمیم اتحادیه عرب برای بازگشت دمشق به این نهاد منطقه‌ای بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    اتحادیه اروپا ؟ اتحادیه ای بنام اروپا وجود ندارد بعد از جنگ جهانی دو چند کشور غربی تحت قیمومیت و کنترل امریکا قرار گرفتند ، مستقل نیستند و مانند نوچه های امریکا پشت سرش عو عو میکنند خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس