اتحادیه اروپا از برملاشدن اهداف تحریم‌ها ضد سوریه هراس دارد

وزارت خارجه سوریه ، هدف اتحادیه اروپا از عدم دعوت سوریه جهت حضور در نشستی در خصوص این کشور را، فاش‌نشدن حقیقت اهداف تحریم‌های غیرانسانی و غیراخلاقی این اتحادیه دانست.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه در واکنش به برگزاری نشستی در خصوص سوریه از سوی اتحادیه اروپا، بدون حضور نمایندگان دولت سوریه، اعلام کرد که دلیل این اقدام اتحادیه اروپا، برملانشدن حقیقت اهداف و سیاست‌های این اتحادیه در تحریم‌های غیرانسانی و غیراخلاقی ضد ملت سوریه است.

وزارت خارجه سوریه علت برگزاری این نشست را شکست‌های پیاپی اتحادیه اروپا، به ویژه بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در نشست اخیر این اتحادیه در جده دانست و اعلام کرد: اتحادیه اروپا در این نشست، مواضع منقضی‌شده خود را در برابر تحولات مثبتی که سوریه در ۱۲ سال گذشته با پایداری‌ها و جان‌فشانی‌های ملت و ارتش خود رقم زده است، تکرار کرد.

در ادامه این اظهارات، وزارت خارجه سوریه با اشاره به عدم حضور سوریه در این نشست، تصریح کرد: در حالی که اصول بین‌المللی، بر حضور کشور ذی‌ربط در نشست، جهت اظهار نظر در خصوص مسائل طرح‌شده و مشکلات ملت آن، تأکید دارد، اتحادیه اروپا ترجیح داد جهت آشکار نشدن ماهیت اهداف تحریم‌های غیرانسانی و غیراخلاقی آمریکا و اتحادیه اروپا ضد مردم سوریه، از حضور آن در این نشست خودداری کند.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: برگزارکنندگان این نشست تنها به حضور کسانی رضایت دادند که ابزار پیاده‌سازی اهداف آنان و همپیمانان داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی هستند و با درخواست عدم اجازه بازگشت آوارگان سوری به سوریه، عدم ارائه کمک‌های بشردوستانه به قربانیان تروریسم و زلزله‌زدگان و عدم اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص پشتیبانی از پروژه‌های بازسازی نشان دادند که هدفی جز تداوم رنج‌های ملت سوریه ندارند.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که اراده سوریه بر همکاری با برادران عرب، کشورهای دوست و تمامی قدرت‌های نیک جهان جهت تقویت پیروزی‌های خود، گذر از تبعات تحریم اقتصادی و بازگشت به اوضاع پیش از هجوم تروریسم به آن، استوار است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس