خبرهای روزهای اخیر درباره تخلفات صورت گرفته در مزایده اپراتور دوم بندر شهید رجایی پای وزیر راه و شهرسازی دولت را به مجلس کشاند .

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق ،طي چند هفته اخير برخي خبرها در خصوص تخلف در انتخاب اپراتور دوم بندرشهيد رجايي و به تبع آن سکوت مسئولان دولتی در این رابطه و پاسخگو نبودن آنان به مطالب منتشر شده در رسانه ها موجب شد حوزه نظارت و عملکرد وزير راه و شهرسازي بيش از گذشته زير ذره بين رسانه ها و حتي نهادهاي نظارتي برود.

 بر اساس این گزارش ،در حالی هشتمین دادگاه پرونده فساد بزرگ مالی در روزهای اخیر برگزار شد، که در زمان افشای این پرونده ،برخی مسئولان در مسابقه اول شدن در افشاگری این فساد گوی سبقت را از هم می ربودند و  به این کار خود افتخار می کردند .

حال که پرونده تخلف در این مزایده بزرگ توسط رسانه ها با سند و مدرک در روزهای اخیر منتشر شده ، مسئولان دولتی مرتبط با این پرونده هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند و همچنان از پاسخگویی به این رابطه طفره می روند تا جائیکه برخی نمایندگان مجلس در گفت و گو با مشرق از احضار وزیر راه و شهرسازی در هفته آینده به مجلس خبر دادند .

الیاس نادران نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مشرق ضمن ابراز اطلاع از تخلفات شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه اظهار داشت : از قبل در جریان برخی تخلفات این شرکت قرار داشتیم و اطلاع رسانی های خوب شما ، ما را مصمم کرد که کار را به صورت جدی تر پیگیری کنیم و با بررسی مدارک موجود در این رابطه ،وزیر راه و شهرسازی را در هفته آینده برای پاسخگویی به مجلس فرا می خوانیم .  

خبرهاي روزهاي اخير در حوزه بندري هم نشان مي دهد تخلفات گسترده در اين حوزه از ديد مهندس نيکزاد به دور مانده و بي خبري وی از این تخلفات ممکن است موجب از بين رفتن صدها ميليارد ريال منافع ملي شود .

اما نکته غير قابل قبول ،سکوت وزير در مقابل اين تخلفات است. سکوت مجموعه اي که تخلف در آن بروز کرده بدليل جلوگيري از پخش شدن ابعاد مختلف تخلف و آشکار شدن پرونده هاي ديگر شايد قابل انتظار باشد،اما سکوت وزير راه؛ که نباید تلاش های قابل تقدیر وی را در طرح مسکن مهر نباید نادیده گرفت ،غير قابل قبول است.

قطعا با طرح سوال از وزير ابعاد مختلفي از اين تخلفات آشکار می شود و افکار عمومي منتظر نتیجه جلسه نمایندگان با وزیر راه و شهرسازی می مانند .


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خالد ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    واقعا تاثیر یه رسانه ی پرنفوذ رو تو این جریان دیدم دیشب حتی خبر شما از شبکه خبر هم پخش شد حالا هم مجلس مشرق دمت گرم مگه یکی مثل شما آقایون رو از خواب غفلت بیدار کنه
  • حميد ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    اصل موضوع اين است كه تشكل ديگري براي اين مزايده دندان تيز كرده و از همه ابزار خود براي گرفتن اين معامله استفاده مي كند. پيدا كنيد پرتقال فروش را.
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    کاوه کاوه کافی است یه خورده بیشتر تحقیق کنید مخصوصا زمان آقای شریفی که مدیر عامل بانک صادرات گیلان بوده حدودآ 10 ال 12 سال پیش .
  • l p ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    مثل اینکه یگی پیدا شده داره دستای پشت پردرو رو میکنه
  • حسین نجار ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    دیگه چی میخواد این مسئولان محترمو از خواب گران بیدار کنه؟ خواب خرگوشی هم گذشت، لطفاً یه لفظ جدید برای این خواب مسئولان پیدا کنید. فساد بزرگ مالی بیدارشون نکرد، هک شدن کارت بانک ها بیدارشون نکرد، این مزایده جنجالی بیدارشون نکرد ... از این میترسیم که مسئولان خودشونو به خواب زده باشند و نخوان بیدار بشن.
  • م.ن ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    خاک تو سرت مشرق شدی وامدار نادران ها و زاکانی ها و دیگر باندهای قدرت و ثروت!!! این خبرتم بیشتر برای تبلیغ نادران هستش تا اطلاع رسانی!!!
  • عباس ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    رسالت همه مردم مومن وانقلابی ایران اسلامی ،بیداری انقلابی و گوشزد نمودن تخلفات و رانتها می باشد همه مردم ما باید گوش بزنگ باشند و درصحنه حضور جدی داشته باشند درکنار آنها خبرگزاریها باید اطلاع رسانی دقیق و شفاف ومستند نظیر این تخلف اخیر در مزایده شهید رجایی را انجام دهند تا خاطره تلخ تخلفات میلیاردی تکرار نشود به همه مردم انقلابی که پیگیر این تخلف و تخلفات دیگر هستند وهمینطور سایت مشرق و خبرگزاریهای دیگر که درامر شفاف سازی مستند موضوع تلاش نمودن باید تبریک گفت و همچنین از مسئولین درخواست داریم تخلف یاد شده را تا پایان پیگیری و مسببین را به سزای خویش برسانند
  • متذکر ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    ادب مرد به زدولت اوست اگر منتقدین باندهای قدرت و ثروت ادبیاتی مثل شما داشته باشند که فاتحه
  • Javad ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    با سلام واحترام در مورد بدهكاري شركت تأيد واتر كه بيش از سرمايه گذاريش هست لطفا تحقيق بفرماييد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس