حمله خمپاره‌ای قسام به سمت نیروها و ادوات دشمن

با تهاجم ارتش تروریستی رژیم صهیونیستی به رفح، سطح درگیری‌های میدانی، میان رزمندگان مقاومت و نظامیان اشغالگر صهیونیست افزایش پیدا کرده است.

سرویس جهان مشرق - شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر، طی سخنرانی در مجمع اقتصادی قطر گفت که مذاکرات آتش‌بس غزه به بن‌بست رسیده است و عملیات اسرائیل در رفح همه چیز را به عقب برگردانده است.

نخست‌وزیر قطر گفت که قطر با وجود چالش‌ها، مذاکرات بین اسرائیل و حماس را متوقف نکرده و به همین منوال ادامه خواهد داد.

وی افزود: متأسفانه همه چیز در مسیر درستی پیش نرفت و در حال حاضر ما در وضعیت تقریباً بن‌بست قرار داریم. البته آنچه در مورد رفح رخ داد ما را به عقب انداخته است.

او ضمن تاکید بر اجرای راه حل دو دولتی اعلام کرد که باید یک دولت فلسطینی در کرانه باختری اشغالی و در نوار غزه بر اساس اجماع فلسطینی وجود داشته باشد.

پیشتر، یک مسئول ارشد حماس با بیان اینکه صهیونیست‌ها و شخص نتانیاهو مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا را به بن‌بست کشاندند تاکید کرد که درحال حاضر هیچ مذاکره‌ای انجام نمی‌شود.

روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده است گزارش داد که هدف دولت آمریکا، تضعیف شدید حماس است تا بتواند جنگ را پایان بدهد.

وی با بیان اینکه روند به حاشیه راندن حماس سال‌ها طول خواهد کشید، گفت: هدف واشنگتن محدود کردن توانایی حماس برای انجام حمله‌ای مشابه عملیات ۷ اکتبر (پانزدهم مهر ماه) است.

این مقام آمریکایی در پایان تاکید کرد که جنبش حماس پس از پایان جنگ به نوعی در غزه باقی خواهد ماند.

کرت کمبل معاون وزیر خارجه آمریکا پیش تر در اظهاراتی گفته بود: گاهی اوقات که ما از نزدیک به سخنان رهبران (رژیم) اسرائیل گوش می‌دهیم، آنها بیشتر درباره ایده نوعی پیروزی کامل و گسترده در میدان نبرد صحبت می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه، من فکر نمی‌کنم که این احتمال پیروزی وجود داشته باشد که ما بخواهیم آن را باور کنیم، افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورها تمایل دارند که در این باره یک راه حل سیاسی ببینند که در آن حقوق فلسطینیان بیشتر رعایت شود.


تحولات سرزمین های اشغالی - دویست و نوزدهمین روز جنگ در غزه

آنروا: ۳۶۰ هزار نفر از ساکنان رفح،‌ این منطقه را ترک کرده اند

درگیری و تنش در غزه مجددا شعله ور شده و نیروهای مقاومت در سطح بالایی وارد درگیری با اشغالگران اسرائیلی شده اند. همزمان برخی از گزارش‌ها حاکی از به بن بست رسیدن مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و حماس است.

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ فلسطینی دیگر را در کرانه باختری بازداشت کردند. این مرکز حقوقی اشاره کرد که از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۸۷۲۵ فلسطینی در کرانه باختری توسط اشغالگران اسرائیلی بازداشت شدند. آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد از هفته گذشته تاکنون ۳۶۰ هزار فلسطینی شهر رفح در جنوب نوار غزه را ترک کردند.

نیروهای مقاومت ده‌ها تانک و نفربر را منهدم کردند/ ۱۹ نظامی اسرائیلی طی ۲۴ ساعت گذشته در درگیری‌ها زخمی شدند/ سیدحسن نصرالله: تظاهرات‌ها دانشجویی در بسیاری از دانشگاه‌های غرب، نتیجه عملیات هفتم اکتبر است/ ۱۳ درصد افرادی که قبلا به جو بایدن رای داده بودند، بخاطر جنگ غزه، دیگر به او رای نخواهند داد + عکس و فیلم
غزه

جنبش مقاومت اسلامی حماس به اظهارات لیندسی گراهام سناتور آمریکایی که خواستار بمباران غزه با بمب اتم شده بود، واکنش نشان داد. حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که این اظهارات اوج انحطاط اخلاقی این سناتور آمریکایی و ذهنیت مبتنی بر نسل‌کشی و استعمارگری‌ او و طیفی از سیاستمداران آمریکایی را می‌رساند که با نسل‌کشی ارتش جنایتکار و به دور از اخلاق رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی کاملا همسو است.

این جنبش افزود: ما در جنبش حماس این اظهارات را که در چارچوب اظهار دوستی و وفاداری به رژیم اشغالگر صهیونیستی بیان شده و این طرف‌ها را در نسل‌کشی علیه مردم غزه شریک می‌گرداند، محکوم می‌کنیم. حماس همچنین آزادگان جهان را به محکوم کردن این مواضع و ادامه فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ، نسل‌کشی و به گرسنگی کشاندن مردم غزه فراخواند.

نیروهای مقاومت ده‌ها تانک و نفربر را منهدم کردند/ ۱۹ نظامی اسرائیلی طی ۲۴ ساعت گذشته در درگیری‌ها زخمی شدند/ سیدحسن نصرالله: تظاهرات‌ها دانشجویی در بسیاری از دانشگاه‌های غرب، نتیجه عملیات هفتم اکتبر است/ ۱۳ درصد افرادی که قبلا به جو بایدن رای داده بودند، بخاطر جنگ غزه، دیگر به او رای نخواهند داد + عکس و فیلم
غزه

نیروهای مقاومت بیش از ده‌ها ماشین زرهی از جمله تانک و نفربر را منهدم کردند/ ۱۹ نظامی اسرائیلی طی ۲۴ ساعت گذشته در درگیری‌ها زخمی شدند

نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز دوشنبه به شهرک تل در جنوب نابلس در کرانه باختری یورش بردند. منابع محلی اعلام کردند در پی یورش نظامیان اسرائیلی به این منطقه فلسطینیان با آنها درگیر شدند. هلال احمر فلسطین اعلام کرد در این درگیری‌ها ۱۱ فلسطینی زخمی شدند.

گردان‌های قسام اعلام کرد در خیابان جرج در شرق رفح وارد درگیری‌های شدیدی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی شده است. قسام همچنین تاکید کرد که یک نفربر اسرائیلی را در همین منطقه با راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است. مجاهدان گردان‌های قسام در شرق جبالیا در شمال نوار غزه نیز شدیدا با صهیونیست‌های اشغالگر درگیر شدند.

گروهان‌های قدس اعلام کرد نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی را در خیابان جرج در شرق رفح با گلوله‌های خمپاره ۶۰ میلیمتری هدف قرار داده است. گردان‌های قسام اعلام کرد یک تانک مرکاوای اسرائیلی را در خیابان جرج در شرق رفح با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است. رزمندگان فلسطینی نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در خیابان هشتم محله الزیتون در جنوب شهر غزه با گلوله‌های خمپاره در هم کوبید.

هدف قرار گرفتن اشغالگران صهیونیست توسط رزمندگان مقاومت

لازم به ذکر است در مجموع، بر اساس گزارش‌های میدانی نیروهای مقاومت فلسطین در غزه طی یک روز، بیش از ده‌ها تانک، نفربر و بولدوزر را منهدم کرده است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد بر اثر شلیک دو موشک ضدزره از لبنان به سمت کیبوتس یفتاح در منطقه الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی، ۴ نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ نظامی دیگر این رژیم نوار غزه و مرزهای شمالی زخمی شدند. سخنگوی ارتش صهیونیستی بیان کرد که ۱۴ نفر از این نظامیان در نبردهای نوار غزه و ۵ نفر هم بر اثر حملات موشکی به شمال فلسطین اشغالی زخمی شدند.

حزب الله لبنان اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در پایگاه برانیت هدف حمله موشکی قرار داده است. حزب الله همچنین نیروها و تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها را در پایگاه الجرداح هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرد.

لحظه برخورد راکت مقاومت به تانک اسرائیلی

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در پیامی تلگرامی اعلام کرد: در نتیجه بمباران‌های وحشیانه ۱۰ روز اخیر اشغالگران اسرائیلی، ارتباط ما با گروهی از مجاهدانمان که مسئول نگهداری از ۴ اسیر اسرائیلی از جمله اسیر "هرش گولدبرگ بولین" بودند، قطع شده است.

منابع عبری زبان اعلام کردند شهرک‌نشینان صهیونیست مجددا دست به تظاهراتی گسترده در شهر تل آویو زده و خواستار مبادله فوری اسرا با مقاومت در غزه و سرنگونی دولت نتانیاهو هستند.

۱۳ درصد افرادی که قبلا به جو بایدن رای داده بودند، بخاطر جنگ غزه، دیگر به او رای نخواهند داد

روزنامه نیویورک تایمز اقدام به برگزاری یک نظرسنجی کرده که بر اساس نتایج آن، ۱۳ درصد افرادی که قبلا به جو بایدن رای داده بودند، اعلام کردند به سبب سیاست‌های خارجی او و حمایت از جنگ علیه غزه، قصد ندارند دوباره به او رای بدهند.

نیروهای مقاومت ده‌ها تانک و نفربر را منهدم کردند/ ۱۹ نظامی اسرائیلی طی ۲۴ ساعت گذشته در درگیری‌ها زخمی شدند/ سیدحسن نصرالله: تظاهرات‌ها دانشجویی در بسیاری از دانشگاه‌های غرب، نتیجه عملیات هفتم اکتبر است/ ۱۳ درصد افرادی که قبلا به جو بایدن رای داده بودند، بخاطر جنگ غزه، دیگر به او رای نخواهند داد + عکس و فیلم
تظاهرات دانشجویان سراسر جهان در حمایت از غزه ادامه دارد

الجزیره اعلام کرد یک افسر ارشد ارتش آمریکا ـ با درجه سرگردی ـ در نامه‌ای به همکارانش استعفای خود را به خاطر حمایت‌های بی‌قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

سیدحسن نصرالله: تظاهرات‌ها دانشجویی در بسیاری از دانشگاه‌های غرب، نتیجه عملیات هفتم اکتبر است

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در راس هیئتی از این جنبش با انور ابراهیم نخست وزیر مالزی و هیئت همراه او ـ شامل وزیر امور خارجه و وزیر آموزش مالزی ـ دیدار کرد.

طرفین در این دیدار در مورد آخرین تحولات جنگ علیه غزه، تلاش‌های صورت گرفته برای آتش‌بس و توقف نسل‌کشی ملت فلسطین در باریکه غزه، موافقت حماس با طرح پیشنهادی واسطه‌ها برای آتش‌بس، حمله زمینی اخیر دشمن صهیونیستی به رفح و برخی مسائل دیگر گفتگو کردند.

نابود کردن کمک‌های بشر دوستانه غزه توسط شهرک نشینان

نخست وزیر مالزی در این دیدار بر حمایت کشورش از ملت فلسطین و آرمان عادلانه آن به عنوان یکی از اصول ثابت دولت‌های پی در پی مالزی تاکید کرد و گفت روابط مالزی با حماس دهه‌ها است که ثابت است و مالزی این جنبش را جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین می‌داند.

سید حسن نصر الله در سخنان خود در رابطه با آخرین تحولات مربوط به غزه گفت: تظاهرات‌ها و تحصن‌های دانشجویی در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی نتیجه عملیات هفتم اکتبر است و موجب خشم نتانیاهو شده است. مهمترین تصویر و صحنه رسانه‌ای سیاسی که تصویرگر پیروزی مقاومت باشد، نمایش تصویر سنوار (رهبر حماس در غزه) توسط نماینده رژیم اشغالگر در سازمان ملل بود. اکنون همه دنیا در مورد حق فلسطینیان سخن می‌گوید در حالی که قبل از هفتم اکتبر دولت‌های آنان حقوق فلسطینیان را به فراموشی سپرده بودند و این مسئله موجب وحشت نتانیاهو و همه صهیونیست‌ها شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    6 2
    فقط زخمی میشن
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 0
    ایشالله کی برسه که فرقه ها و انجمن های شیطانی و ... هدف قرار بگیرن.و بفهمن نمیتونن پشت دولت هادو ارتش ها سنگر بگیرند و جنایت و فساد کنن
  • US ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 0
    در بحبوحه انتقادهای بین‌المللی از نسل‌کشی اسرائیل در غزه و فشارها برای پایان دادن به این جنگ که این روزها حتی از زبان بزرگترین حامیان تل‌آویو هم شنیده می‌شود، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در پیامی «روز استقلال اسرائیل» (سالروز نکبت) را تبریک گفت و برای صهیونیست‌ها آرزوی بهترین‌ها را کرد
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 5
    مرگ بر اسراییل
  • داریوش ادیبی DE ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 1
    تا جایی که من دانشجوی دانشگاه توبینگن می فهمم و می بینم اعتراضات نتیجه جنایت‌های اسرائیل و حمایت‌های زشت و بدون توجیه اروپایی ها از اسرائیله
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 1
    یاعیر کیم دی اده ؟!
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 2
    چوخ حیله لر گوریم ، یاعیر ، پوتین ، ترامپ ، بیلار منه مربوط دوی ؟!
  • IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 1
    نتیجه انحراف و افراط
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 2
    طرح مسخره اسراییل برای عزه که انجام نمیشه باید دست مقاومت باشه ...
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    «بنزین برای هر کد ملی» خوب است
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 1
    اسراییل تا اخر باید بجنگه
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 1
    مرگ بر اسرائیل خبیث
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 1
    درود بر مقاومت
  • US ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران ،جنگ اینا به ما ربطی نداره
  • ساسان IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    پس با این حساب تا دوروز اینده اسراییل نابود شده دیگه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس