خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری، به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند که ميهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

*در پی مباحث مطرح شده در "هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا " که ریاست آن بر عهده آیت الله هاشمی شاهرودی است،شنیده ایم این هیات نیز با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در برهه کنونی مخالفت کرده است.

*در پنجاه و چهارمين نشست ماهانه بنياد باران که به ریاست محمد خاتمی برگزار شد وی طی سخنانی با اشاره به تشکیل هیات نظارت بر قانون اساسی توسط دکتر احمدی نژاد گفت:"من از طریق برخی واسطه ها به دکتر احمدی نژاد پیغام دادم که این اقدام شما میمون و مبارک است البته بعید می دانم به سرانجام برسد. احکام و اخطارهای این هیات ضمانت اجرا می خواهد که ضمانت آن هم در تشکیل دادگاه قانون اساسی است."
احمدی‌نژاد در سال 84 این هیات تشکیل شده در زمان دولت اصلاحات را منحل کرده بود. همچنین شورای نگهبان تشکیل این هیات توسط رئیس جمهور را خلاف قانون اساسی دانسته است.

*کمال خرازی پیشنهاد برخی اصلاح طلبان جهت کاندیداتوری در ریاست جمهوری آینده را رد کرده است. محمد رضا عارف هم معتقد است ورود به مقوله معرفی کاندیدای اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری زود بوده و در گام نخست باید وحدت و انسجام بدنه اصلاح طلبان را شکل داد.

*برخی نمایندگان حامی دولت اعلام کرده اند از ریاست علی لاریجانی برای مجلس نهم حمایت خواهند کرد.همچنین تعدادی از اعضای جبهه پایداری نیز بر حمایت از ریاست لاریجانی در مجلس نهم تاکید دارند. ظاهرا مهمترین خواسته این افراد ریاست مرکز پژوهشهای مجلس و یک نایب رئیسی است.


* اعضای جبهه اصولگرایان تحول خواه، ایثارگران و رهپویان قصد دارند علاوه بر انتشار و حمایت از لیست 25 نفره جبهه متحد اصولگرایان، لیست 13 نفره ای را برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران با سرلیستی آقایان کوثری و توکلی منتشر نمایند.اعضای این لیست عبارتند از آقایان:توکلی، فدایی، نادران،زاکانی،سروری،نجابت، کوثری،بذرپاش،مصباحی مقدم،رحماندوست ،مظفر و خانم ها الهیان وامین زاده.

* با فشار جریان انحرافی رئیس "مرکز مطالعات،تحقیقات و آموزش وزارت کشور" برکنار شده است.ظاهرا درج مقاله ای  هشدار آمیز نسبت به نفوذ جریان انحرافی در مجلس نهم علت برکناری وی بوده است.

*نمایندگان مجلس هشتم طی چهار سال گذشته 1118 سفر خارجی داشته اند. آمار مسافرت های خارجی برخی نمایندگان از طریق شرکت نفت و شرکت ایران خودرو قابل ملاحظه است.

*برخی چهره های تجدیدنظر طلب با اعلام فراخوان در فضای مجازی از هواداران خود خواسته اند در دور دوم انتخابات تنها به علی مطهری رای بدهند.

*گفته می شود یکی از گزینه های نایب رئیسی مجلس نهم حجت الاسلام احمد سالک نماینده اصفهان و عضو جامعه روحانیت مبارز است که بدین ترتیب تمامی گزینه های نایب رئیسی مجلس نهم تاکنون(ابوترابی، آقاتهرانی، سالک،مصباحی مقدم) روحانی هستند.

* قرار است هیئت رزمندگان مسجد ارک با نام "جبهه نوسازی معنوی" در دور دوم انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه تهران فهرست انتخاباتی ارائه دهد. این فهرست انتخاباتی که از سوی  حاج حسین الله کرم و حاج منصور ارضی و تعدادی از مداحان مشهور تهیه شده، در برگیرنده 25 کاندیدا از دو جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری انقلاب اسلامی است.

*علی اکبر محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور، مسئولیت پیگیری ،تأمین و تخصیص هزینه های تکمیل 800  پروژه نیمه تمام را که دولت پس از بررسی بر اتمام آنها تا پایان دولت دهم تأکید کرده، بر عهده گرفته است. احمدی نژاد در آغاز سال جدید اعلام کرد دولت پروژه های نیمه تمام را در قالب طرح "مهر ماندگار" تکمیل کرده و بودجه این کار را نیز، از هر طریق ممکن فراهم می‌ کند.

*شنیده ایم پرونده قرارداد کرسنت با 20 متهم در حال پیگیری است.12 مدیر نفتی که برخی بازنشست شده اند در این پرونده احضار شده اند.همچنین پرونده یکی از وزیران اسبق نفت هم در حال بررسی است.

*انتخاب پر حاشیه اپراتور دوم بندر شهید رجایی در حالی در آستانه نهایی شدن قرار دارد که بسیاری از شرکت های بزرگ متخصص داخلی به نحوه و شکل برگزاری مناقصه و حذف رقبای شرکت خاص اعتراض کرده اند. بر خلاف مقاومت های نهادهای نظارتی کشورمان، جریانی در صدد آن است تا هر چه زودتر این واگذاری را انجام داده و آن را نهایی کند. گفته می شود شرکتی که قرار است به عنوان اپراتور دوم بندرشهید رجایی انتخاب شود، فاقد صلاحیت لازم برای در دست گرفتن این جایگاه است و به بسیاری از تعهدات خود در قبال سایر بنادر کشورمان از جمله بندر امام خمینی (ره) و بندر آستاراخان که از ترک تشریفات به وی واگذار شده، اساسا عمل نکرده است.

*شنیده ایم حزب موتلفه و جبهه پیروان خط امام و رهبری علاوه بر حمایت از لیست 25 نفره جبهه متحد اصولگرایان، در نظر دارد لیستی 11 نفره را- که تاکید بیشتری بر رای دادن به آنها دارند- نیز برای مرحله دوم انتخابات تهران منتشر نماید. اعضای این لیست عبارتند از آقایان:مصباحی مقدم، کازرونی، نبی حبیبی،بادامچیان، باهنر،کوثری،رودکی،انصاریان و خانم ها رهبر،افتخاری و امین زاده.سرلیست این فهرست 11 نفره آقایان مصباحی مقدم و کازرونی خواهند بود.

* تحلیل گران سیاسی غرب انتخاب زمان و مکان دور دوم مذاکرات 1+5 توسط هیات ایرانی را نشان از هوش بالای تیم مذاکره کننده ایرانی دانستند. ایران روز مذاکرات را 23 می همزمان با 3 خرداد روز فتح خرمشهر و مکان دور دوم را در بغداد تعیین کرد تا دولت و مردم عراق دوست و حامی واقعی خود را بهتر بشناسند. همچنین نتیجه این مذاکرات هم در بغداد اعلام می شود.

* شنیده ایم مرحوم حاج علی کشوری از قدیمی ترین توپچی های دوران دفاع مقدس که پس از شلیک 1186 گلوله توپ بخشی از شنوایی خود را از دست داده بود فاقد پرونده جانبازی بوده و در دوران سخت بیماری از کمترین امکانات بنیاد برخوردار گردیده بود.در ماه های آخرعمر حاج علی، زمانی که سردار نقدی با لباس بسیجی به دیدن وی رفته بود خطاب به سردار گفته بود: آقای نقدی قدر این لباس بسیجی را بدان که از هر لباسی با ارزش تر است. همیشه لباست را خود بشور چرا که لباس بسیجی خیلی ارزش دارد!

*در هفته گذشته نشریه 9 دی با درج یادداشتی تحت عنوان"راز انفعال سخنگوی دستگاه دیپلماسی در برابر انگلیس" سوالاتی چون" آقاي سخنگو چه نسبتي با انگليس دارد؟ فرزندان و خانواده آقاي سخنگو در كجا اقامت دارند؟ كجا تحصيل مي‌كنند؟ چه كساني خانه گران‌قيمت در انگليس خريداري كرده‌اند؟ پول خريد چنين خانه‌اي از كجا تامين شده است؟ در حالي كه مأموريت‌هاي آقاي مهمان‌پرست در سفارت دو كشور، به دلايلي چون ناكارآمدي، ناتمام ماند وي چگونه تا سطح سخنگوئي دستگاه ديپلماسي آن هم در چنين شرايط حساسي ارتقاء يافت؟" را مطرح کرد که با گذشت یک هفته از طرح این سوالات قابل تامل هنوز پاسخی به این سوالات مطرح شده در سطح افکار عمومی داده نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    0 0
    بند اخر واقعا قابل تامله والبته جای پیگیری
  • عمو ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    0 0
    شنیده هاتون بعضا خیلی سوختس. مثلا پرونده کرسنت که مدت ها پیش رسانه ای شده و انواع اخبارش خیلی ریزتر و با جزئیات بیشتر تو رسانه های مختلف منتشر شده
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    0 0
    اکثردیپلماتهای ارشدکشورمان پس ازاتمام ماموریت فرزندان خودرابرای روزمبادادرکشورهای اروپای می کارندو...
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    0 0
    کینه دولتی ها از لاریجامی معلوم است پس لطفا تخریب نکنید که کسی باورش نمی شود
  • komil ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    0 0
    وظیفه رسانه ها افشای هویت مسئولینی هست که در مسئولیت های مهم و موثر جای خوش کرده اند در حالی که وضعیت خانوادگی مبهمی دارند یقینا چنین افرادی در طول حضور ضربه خواهند زد. اگر متولیان امر متوجه این موارد به دلیل بی توجهی و یا وابستگی جناحی و نسبی نشوند مسئولیت رسانه ها دو چندان خواهد بود از چنین افرادی انقلاب فراوان ضربه خورده است . اگر در کشور رسانه های تکلیف گرا و مسئولیت پذیر نباشند احتمال هر خطری انقلاب را تهدید خواهد نمود . به امید احساس تکلیف و وظیفه نسبت به بزرگترین ، خالص ترین و ناب ترین و الهی ترین انقلاب طول تاریخ بعد از اسلام ناب
  • سید امیر ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    0 0
    دکتر حسین طلا در لیست حاج منصور قرار دارد.
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    0 0
    ارتباط خبر حاج علي كشوري با اخبار سياسي در چيست؟ هرچند كه خبر قابل تاملي است.
  • رامین ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    0 0
    منتظر باشید هروقت آقای مهمانپرست مثل خاوری فرار کرد خودبخود جوابها داده خواهند شد.
  • انصار حزب الله ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    0 0
    یکی از مقامات سیاسی اسرائیل می گوید باید فضای مربوط به احمدی نژاد به سمتی برود که همه بد احمدی نژاد را بگویند: شیمون پرز ، در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز نیویورک ، 2 مهر 1389 : "" ما باید وضعیتی را بوجود بیاوریم که در آن ، بودن با احمدی نژاد به یک ننگ تبدیل شود . او یک دیکتاتور است . او یک قاتل است!!! او یک تروریست است!! ... او تقریبا" به عنوان یک قهرمان فرهنگی پذیرفته شده است. چنین وضعیتی مایه شرمساری است . ماباید ارزشهایمان را تقویت کنیم. باید اهیمت شرمساری بودن را برگردانیم. ""
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    0 0
    مهمان پرست+انگلیس بیشتر بنویسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس