کد خبر 1602145
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
آپارتمان

نائب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به اسفند ماه گذشته بدون تغییر ماند.

به گزارش مشرق، «داود بیگی‌نژاد» افزود: بر اساس آمارهای خام منتشره سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور، معاملات واحدهای مسکونی در فروردین‌ماه امسال یک‌هزار و ۵۰۸ دستگاه بوده است.

این مقام صنفی بیان‌داشت:‌ این تعداد معامله در مقایسه با ماه گذشته (اسفند ۱۴۰۲) که ۶ هزار و ۱۷۹ دستگاه بوده است، ۷۵.۶ درصد کاهش و در مقایسه با فروردین سال گذشته (یک‌هزار و ۷۵۷ دستگاه) ۱۴.۲ درصد افت نشان می‌دهد.

وی ادامه‌داد: همچنین متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در ماهی که گذشت ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده است که در مقایسه با اسفند ماه رشد اندک ۲ دهم درصدی و در مقایسه با فروردین پارسال رشد ۲۲.۹ درصدی نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خودزنی نکنیم !! IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    6 0
    خودزنی ملی !! ( اشتباه فاجعه بار و بسیار مخرب تکراری ) >>>>>>>> این عدد متوسط قیمت معاملات مسکن تهران است و به هیچ وجه متوسط قیمت مسکن تهران نیست !!! >>>>> این دو با هم خیلی تفاوت دارد !! >>>> این خودزنی بزرگ ملی !! متوقف شود !!!! ::::: این عدد متوسط معاملات مسکن تهران است نه متوسط قیمت مسکن تهران !!!! این اشتباه بزرگ باعث ایجاد تورم انتظاری میگردد . ::::: چون بسیاری از این معاملات مربوط به آپارتمانهای نوساز و گران قیمت شهر است . :::: بسیاری از این معاملات مربوط به معاملات صوری یا بین دلالان است :::: ضمنا حجم معاملات ماهانه بسیار پایین است و نمیتوان این اعداد را به کل شهر بزرگ تهران تعمیم داد !! :::: خودزنی نکنیم !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس