کد خبر 1602646
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹
امام رضا (ع) بیش از امامان دیگر نسبت به امامت و ولایت تاکید دارند

رئیس جمهور گفت: حضرت رضا (ع) بیش از همه ائمه اطهار (ع) نسبت به جایگاه ولایت فقیه تاکید فراوان دارند.

به گزارش مشرق، سیدابراهیم رئیسی در آیین اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با تبریک ایام دهه کرامت و تقدیر از برگزارکنندگان پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره این کنگره نکات قابل توجهی برای همه بود.

وی با بیان اینکه انسان دارای کرامت ذاتی بوده و از سایر موجودات برتر است، افزود: معرفت به امام رضا (ع) و عمل به آنچه فرموده‌اند برای راه سعادت، انسان را جایگاه والا می‌رساند.

رئیس جمهور تاکید کرد: آنچه‌وجود مقدس حضرت رضا در تبیین جایگاه ولایت وامامت فرمودند قابل توجه است و امام رضا ( ع) بیش از سایر امامان به نقش امامت و ولایت تاکید داشتند، باید این‌حکمرانی را شناخت، این یک حکمرانی توحیدی است ودر درون خود جایگاه ولایت وامامت را دارد.

رئیسی با بیان اینکه حضرت رضا (ع) بیش از همه ائمه اطهار (ع) نسبت به جایگاه ولایت فقیه تاکید فراوان دارند، تصریح کرد: همه امامان برای تشکیل جامعه‌ای مبتی بر دین تلاش فراوان کردند و در چنین جامعه‌ای انسان به سعادت می‌رسد و اگر در جامعه‌ای عدالت نباشد توفیقی نخواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ‌ مفهومی به مانند عدالت و توحید نیست، ادامه داد: عدالت در تمام شئون فرهنگی، اقتصادی و ... باید رعایت شود؛ همه وجود امام رضا (ع) عدل است؛ توجه به این ظواهر بسیار مهم است.

رئیسی با بیان اینکه بشریت منتظر عدالت است، اضافه کرد: برخی‌ها عادل هستند اما حاضر نیستند برای اجرای عدالت هزینه بدهند؛ پرچم عدالت خواهی را حضرت رضا (ع) بیان فرموده‌اند.

وی با بیان اینکه انسان در پرتو آموزه‌های دینی به تعالی می‌رسد، ادامه داد: رای کجا، عهد کجا؟ امت با امام عهد دارد. این پیمان و عهد که وفای آن بسیار ضروری است در فرهنگ قرآنی و دینی ما بین امام و امت بسیار مستحکم است؛ مهم است که بدانیم آنچه که می‌فرمایند نظم بخشی به امور مسلمین در پرتو بندگی خدا و پذیرش پیمان با ولی خدا که می‌خواهد جامعه را با استفاده از همه ظرفیت‌ها به تعالی و سعادت برساند. اولا استعداهای موجود در جامعه و دوم از ذخایر مادی و معنوی که برای رسیدن جامعه به اهداف بلندش وجود دارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اینجاست سخنی که رهبر معظم انقلاب فرمودند که همه امامان و پیشوایان دین برای تشکیل جامعه‌ای مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی تلاش کردند چرا که در پرتو این جامعه، انسان رشد و نمو می‌کند و به جایگاه عالی دست پیدا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    جانم برای آقام امام رضا
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    به قربان آقام امام رضا
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    آقاجان، رضا جان، برام دعا کن
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    دقیقا
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    مخالف ولی فقیه، مخالف اسلام و خدا است. چون مخالف رهبر اسلامی است. رهبری که مسئولیت برپا کردن قانون خدا و هدایت مردم به سوی خدا را دارد. چنین اشخاصی ممکنه یه اعتقاداتی که به امیال‌شون سازگاره رو هم قبول داشته باشن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس