کد خبر 1602588
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹

به گزارش مشرق، اندیشکده راهبردی تبیین در کانال تلگرامی خود نوشت:

سبک جدید در برنامه داعش

از ابتدای سال جاری کشور سوریه شاهد افزایش فعالیت ها و حملات داعش بوده و آمار عملیات این سازمان به 150 حمله در طول چهار ماه گذشته رسیده که 70 مورد بیشتر از تعداد حملات در بین سال های 2021 و 2023 است. اکنون فعالیت روزافزون سازمان تروریستی داعش در سوریه یکی از چالش های مهم پیش روی دولت، ارتش و شهروندان در سوریه شده که بعد از طوفان‌الاقصی، برجسته‌ترین رویارویی مقاومت با جبهه امریکایی-صهیونیستی، شدت بیشتری به خود گرفته است.

تردیدی نیست که ایالات متحده با هماهنگی و همکاری رژیم اشغالگر ترتیباتی را برای منحرف ساختن نیروهای محور مقاومت اتخاذ کرده است. این نیروها در ماه‌های گذشته برای حمایت از مقاومت فلسطین در غزه وارد میدان شده و پایگاه‌های آمریکا را در شرق سوریه و عراق و همچنین مواضع اسرائیل را در سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار می دهند. آمریکا در همین راستاست که به تقویت جبهه داعش در سوریه پرداخته است. حملات داعش نه تنها در تعداد، بلکه در شیوه هم نسبت به قبل تفاوت‌هایی داشته است.

شاید خطرناک‌ترین موضوع مربوط به توانایی تروریست‌ها در توسعه راهبردهای تهاجمی آن، تصرف مکان‌های استراتژیک است که می تواند کریدورهای حمله را در تمام جهات برای سازمان در منطقه وسیعی از حومه دیرالزور، رقه و حمص، شرق حلب و همچنین شمال فراهم کند که این به معنای امکان دسترسی به اکثر جاده‌های مواصلاتی آن شهرها و ایجاد کمین در دو طرف آن است.

با این وجود اما عامل اصلی و تعیین کننده تشدید حملات تروریستی داعش، حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایگاه «التنف» واقع در مثلث مرز سوریه، عراق و اردن است؛ جایی که اردوگاه‌ها و تعداد زیادی از خانواده های رهبران و اعضای سازمان قرار دارد. اطلاعات در این زمینه حاکی از آن است که رهبران وابسته به آنچه نیروهای اشغالگر امریکایی «ارتش آزاد سوریه» نامیدند، مسئولیت هماهنگی بین پایگاه «التنف» و رهبران این سازمان در صحرا و تامین تمامی سلاح‌ها و تجهیزات لازم را بر عهده داشته و تجهیزات لجستیکی و اطلاعات مهم در مورد مکان ها و تحرکات نیروهای نظامی در جاده های اصلی در آن مناطق را منتقل می‌کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 2
    دقیقتر بگید چیه سبکتون؟
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 3
    البته از این کار ها در ایران هم می کنند متوجه هستید که ..
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      0 0
      نخیر ما مثل شما داعشی نیستیم کهمتوجه باشیم شما چکار میکنید
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    هیچ زمانی جبههٔ حق و باطل به روشنی و واضحیِ این روزها نبوده، بهترین دفاع حمله ست
  • DE ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    0 0
    داعشی های کثیفی که دستشون تو دست اسقاطیل و امریکاست! لعنت خدا براین قاتلین خونخوار! این مراکز داعشی لازمه بوسیله سوریه و عراق بمب باران اساسی بشه تا ریشه شون کنده بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس