عملیات موصل

از ساعتی قبل نیروهای پلیس فدرال عراق در مناطق غربی محله موصل قدیم مستقر شدند تا عملیات پاکسازی این محله را آغاز کنند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از غرب شهر موصل حاکیست، نیروهای عراقی فشار بر عناصر تروریستی داعش را در محله های « الشفاء، باب سنجار، موصل قدیم و مناطق باب الطوب و باب الجدید» چند برابر کرده اند و توانستند خود را به پل پنجم برسانند.

با تسلط نیروهای عراقی بر پل پنجم، انتقال تجهیزات و اعزام نیرو برای پاکسازی مناطقی اشغالی با سرعت بیشتری انجام می شود و البته امکان نجات شهروندان عراقی که سپر دفاعی داعش هستند، فراهم می شود.

 اگر چه در دو روز گذشته عملیات نیروهای عراقی با احتیاط بیشتری در حال انجام است اما گروهی دیگر از نیروها توانستند با شروع عملیاتی در محور شمالی محله النجار، مزارع شمالی را در این منطقه بازپس بگیرند.

 نیروهای عراقی همچنین در عملیاتی دیگر توانستند بر ساختمان دادگاه داعش در محله ۱۷ تموز مسلط شوند و در ادامه بمب های کار گذاشته را در این ساختمان خنثی کنند.

 از ساعتی قبل نیز نیروهای پلیس فدرال عراق در مناطق غربی محله موصل قدیم مستقر شدند تا عملیات پاکسازی این محله را آغاز کنند.

 پاکسازی محله موصل قدیم یکی از پیچیده ترین و نفس گیر ترین عملیات نیروهای عراقی در غرب شهر موصل است زیرا وجود دهها کوچه قدمی، باریک و خانه های کوچک عملیات پاکسازی را بسیار دشوار می کند.

 در همین ارتباط یک منبع میدانی در غرب موصل در گفت وگو با مشرق خبر اعلام کرد: این احتمال وجود دارد در ابتدا پاکسازی محله های الشفاء و باب السنجار در دستور کار قرار گیرد و در نهایت عملیات آزادسازی محله موصل قدیم شروع شود.

 این منبع میدانی افزود: این راهبرد از جابه جایی عناصر تروریستی در محله های پاکسازی نشده غرب موصل جلوگیری می کند.

 به گزارش مشرق، در حال حاضر کمتر از ۳ درصد غرب شهر موصل، معادل ۵ کیلومتر مربع در اشغال گروه تروریستی داعش است. قابل ذکر است کل شهر موصل ۱۸۰ کیلومتر مربع مساحت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نظام الدوله IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    1 0
    آفرین . داعش هم تمام میشه و رو زردی و شرمندگی برای اردوغان و امثالهم خواهند ماند که به داعش پول و امکانات دادند و هزاران نفر رو کشتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس