نقشه موصل

نیروهای عراقی در عملیات جدید درصدد هستند از محور شمالی مناطق مرکزی غرب شهر موصل به رود فرات نزدیک شوند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از مناطق مرکزی غرب شهر موصل حاکیست، پیشروی نیروهای عراقی از صبح روز گذشته در محورهای مختلف شدت گرفته است.

نیروهای عراقی در عملیات جدید درصدد هستند از محور شمالی مناطق مرکزی غرب شهر موصل به رود فرات نزدیک شوند و عناصر تروریستی داعش را در منطقه پل پنجم در محله موصل قدیم محاصره کند.

تاکنون در این محور نیمی از محله « حاوی الکنیسه» از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شده و از سویی دیگر نیروهای عراقی خود را به محله « الهرمات» رسانده اند.

در محور جنوبی، عملیاتی از محله «احلیلة» به سمت مواضع تروریست های داعش در حومه غربی محله «الهرمات» آغاز شده و نیروهای عراقی موفق شدند در این محور حدود ۲ کیلومتر  پیشروی کنند.

پس از پاکسازی گورستان « وادی العکاب» نیز عملیات آزادسازی شهرک صنعتی از جمله « کارگاه درب و پنجره» و کارگاه های « وادی العکاب و غانم السید» آغاز شده است.

 نیروهای عراقی همچنین مواضع  خود را در گورستان مسیحیان، نیروگاه و کارخانه کاشی  در حومه غرب شهر به طور کامل تثبیت کردند.

در محله «حاوی کنیسة» نیز پروژه آبرسان و ارتفاع « العالیه» از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شده است. حدود ۱۸ تروریست در جریان این درگیری ها کشته یا زخمی شده اند.

باغ «ادریس القدو»، شرکت گاز در خیابان ۶۰ و محله های «المشیرفه اول، المشیرفه دوم و المشیرفه سوم» به کنترل نیروهای عراقی در آمده است.. «ابو حذیفه» یکی از سرکرده های ارشد گروه تروریستی داعش در جریان این درگیری ها به هلاکت رسید.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش عراق از ۷۵ روز قبل عملیات در محور غربی شهر موصل را آغاز کرده اند و تاکنون از ۴۱ محله توانسته اند ۳۸ محله ( ۸۵ درصد غرب شهر موصل) را پاکسازی کنند. محله های موصل قدیم، محله شهرک صنعتی شامل کارگاه ها و منطقه الهرمات و مناطق الربیعی، النجار، الرفاعی و الشفاء همچنان در اشغال گروه تروریستی داعش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس