کد خبر 727303
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۹
عراق

نیروهای عراقی روز شنبه موفق شدند دو محله مهم و راهبردی '17 ژوئیه' و 'الربیع' را در بخش غربی موصل بطور کامل آزاد کنند و یک گام به پایان عملیات آزاد سازی این شهر نزدیک شوند.

به گزارش مشرق، فرماندهی عملیات نینوا شنبه شب از تکمیل عملیات پاکسازی محله 17 ژوئیه خبر داد و اعلام کرد که پرچم عراق بر فراز ساختمان های بلند این منطقه به اهتزاز در آمده است.


السومریه نیوز در این خصوص به نقل از یک فرمانده عملیات نینوا ، خبر داد که در این عملیات نیروهای پلیس فدرال، واکنش سریع و تیپ 73 از لشکر 15 ارتش عراق شرکت داشته اند. 


همچنین فرمانده عملیات 'نینوا می آییم'، در بیانیه ای اعلام کرد که محله الربیع در بخش غربی موصل نیز در همین روز از دست گروه تروریستی داعش خارج شد و به کنترل نیروهای عراقی در آمد. 


نیروهای عراقی در این محله نیز پرچم های عراق را به نشانه پایان عملیات در این منطقه، بر بلندای ساختمان های مرتفع بالا بردند. 


براساس آخرین گزارش ها، هنوز مناطقی از بخش غربی موصل شامل 'الشفاء'، 'الزنجلی'، 'الصحه اول'، دروازه سنجار'، 'راس الکور' ، 'المیدان' و 'الفاروق' در کنترل گروه تروریستی داعش است.


 نیروهای گروه تروریستی داعش ، به علاوه همچنان در بخش هایی از باب الطوب، باب جدید و باب البیض حضور دارند، اما گفته می شود تروریست ها در بیشتر این مناطق در محاصره کامل قرار دارند. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    2 0
    هفته پیش نوشته بودید فقط سه محله باقیمانده و حالانوشته اید دو محله آزاد شده ولی پنج شش محله هنوز آزاد نشده. این یعنی که امانت در نوشتن رعایت نمی شود و یا از روی بی اطلاعی گزارش تهیه می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس