کد خبر 723081
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
تحولات عراق - غرب موصل

نیروهای عراقی در یک هفته گذشته موفق به پاکسازی محله‌های مهم و راهبردی «مشیرفه، الهرمات، حاوی کنیسه، ۳۰ تموز، الصناعیین (کارگاه ها)» و مقبره «وادی عکاب» شده اند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از غرب شهر موصل حاکیست، نیروهای عراقی از صبح امروز عملیات جدیدی را از محله های «کارگاه (صناعیات)، مطاحن و یرموک» علیه مواضع تروریست های داعش در محله «الاصلاح الزراعی» آغاز کردند و دقایقی قبل موفق شدند نزدیک به ۹۵ درصد از این محله را به طور کامل پاکسازی کنند. حدود ۷۶ تروریست در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند. در حال حاضر درگیری ها در حومه شرقی این محله به شدت در جریان است.

نیروهای پشتیبانی نیز در حال تثبیت مواضع در محله «الاصلاح الزراعی» هستند و نیروهای تازه نفس عملیاتی درصدد هستند به سمت محله های «العریبی، الاقتصادیین و الرفاعی» پیشروی کنند.

محله راهبردی «الاصلاح الزراعی» به دلیل تراکم ساختمانی یکی از سخت ترین عملیات های نیروهای عراقی در بخش غربی شهر موصل است. این محله بزرگترین مقر تروریست های داعش در بخش غربی شهر موصل به شمار می آید.

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی در یک هفته گذشته موفق به پاکسازی محله‌های مهم و راهبردی «مشیرفه، الهرمات، حاوی کنیسه، ۳۰ تموز، الصناعیین (کارگاه ها)» و مقبره «وادی عکاب» شده اند.

در حال حاضر تنها محله‌های «۱۷ تموز، الاقتصادیین، العریبی، الرفاعی، الزنجیلی، الشفاء و موصل قدیم» در بخش غربی شهر  تحت اشغال تروریست‌های داعش است که تنها کمتر از ۷درصد از شهر موصل به شمار می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس