يمن (1).jpg

رزمندگان یمنی در جریان عملیات در غرب استان الجوف موفق شدند ضربات سنگینی را به نیروهای مزدور رژیم سعودی وارد کنند.

به گزارش مشرق، گروهی از رزمندگان یمنی عملیات جدید و غافلگیرانه ای را علیه مواضع نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی در منطقه «الظهره» در بخش «خب و الشعف» در غرب استان الجوف انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در جریان این عملیات ناگهانی موفق شدند شماری از مزدوران سعودی را کشته و زخمی کنند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان در این محور وارد آورند.

از منطقه «المهاشمه» در غرب بخش «خب والشعف» خبر می رسد، رزمندگان یمنی پس از دریافت اطلاعات دقیق موفق شدند گروهی از نیروهای مزدور سعودی را در کمین گرفتار کنند و تمامی آنان را به هلاکت برسانند.

اعلام الحربی

منطقه راهبردی «المهاشمه» در مسیر البقع (شمال شرق استان صعده) - الحزم (جنوب غرب الجوف) واقع شده است؛ پاکسازی این منطقه به معنای تامین امنیت این مسیر ارتباطی و قطع خطوط کمک رسانی نیروهای مزدور است.

به گزارش مشرق، کنترل بر منطقه «المهاشمه» همچنین مزدوران سعودی را از محور شمالی در محور کوه «سرحان» محاصره می کند و رزمندگان یمنی یک گام دیگر به پایگاه نظامی مهم «الخنجر» نزدیک می شوند.

از حومه شرقی کوه «صبرین» در غرب بخش «خب و الشعف» خبر می رسد، رزمندگان یمنی عملیات جدید و غافلگیرانه ای را علیه نیروهای مزدور رژیم سعودی انجام دادند و توانستند شماری از آنان را کشته و زخمی کنند.

کوه راهبردی «صبرین» در کنترل رزمندگان یمنی است و بر مناطق حومه اشراف کامل دارد و همین مسئله باعث شده حملات مزدوران سعودی در این محور به طور کامل دفع و از نفوذ آنان به غرب استان الجوف جلوگیری شود.

نیروهای مزدور سعودی درصدد هستند کوه های «صبرین و خلیفین» را به اشغال دربیاورند و خود را به جاده «البقع - الحزم» برسانند و راه را برای نفوذ در بخش غربی استان الجوف باز کنند اما با مقاومت رزمندگان یمنی مواجه شدند و ناکام ماندند.

در حال حاضر، بخش های وسیعی از کوه های راهبردی «صبرین، خلیفین و عقبه» که بر مناطق حومه اشراف کامل دارند در کنترل رزمندگان یمنی است و همین مسئله تلاش مزدوران سعودی را برای پیشروی در منطقه ناکام گذاشته است.  

اعلام الحربی

به گزارش مشرق، راهبرد رزمندگان یمنی در استان الجوف پاکسازی کامل غرب بخش «خب و الشعف» است و تامی امنیت بخش بیشتری از جاده «الجوف - صعده» است که همچنان این عملیات ادامه دارد.  

استان الجوف در شمال یمن با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدورسعودی است.

الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که ۷۰ درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    31 12
    آفرین بر ملت مقاوم وشجاع یمن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس