کد خبر 994423
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
خندق آبادی

عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: آمریکا جنگ‌دوست‌ترین کشور در تاریخ جهان است. کارتر دلیل جنگ‌طلبی آمریکا را تمایل این کشور برای مجبور ساختن کشورهای دیگر به پذیرش اصول آمریکایی برشمرده است.

به گزارش مشرق، سازمان ملل متحد روز ۲۱ سپتامبر مصادف با ۳۰ شهریور را روز جهانی صلح اعلام کرده‌ است. این تاریخ در پنجاه‌ و هفتمین جلسه مجمع عمومی انتخاب شد. در گذشته و بر اساس قطعنامه ۳۶/۶۷ به تاریخ ۳۰ نوامبر ۱۹۸۱ سومین سه‌شنبه سپتامبر، روز بازگشایی جلسات عادی مجمع عمومی به عنوان روز جهانی صلح انتخاب شده بود. به مناسبت این روز با علی خندق‌آبادی عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی درباره ماهیت شکل‌گیری روز جهانی صلح و نحوه عمل قدرت‌های غربی در کلیدواژه «صلح» به گفت‌وگو نشستیم که مشروح آن در ادامه می‌آید:

بیشتر بخوانید:

کوه تهدید آمریکا موش زائید

آیا ایران مهمترین تهدید برای منافع آمریکا در غرب آسیا است؟

داستان صلح جهانی به یک شوخی تلخ تبدیل شده است

خندق‌آبادی بیان داشت: از زمانی که سازمان ملل متحد و زیر مجموعه‌های آن تحت عنوان برقراری صلح در دنیا تشکیل و شورای امنیت حافظ صلح جهانی شد، با مرور در عملکرد اعضای دائم آن شورا، داستان صلح جهانی به یک شوخی تلخ تبدیل شد. فارغ از مباحث نظری و فلسفه سیاسی حاکم بر کشورهای غربی، جستاری کوتاه بر عملکرد آمریکای جنایتکار می‌تواند عمق فاجعه را در به تصویر بکشد.

آمریکا جنگ‌دوست‌ترین کشور در تاریخ جهان/ در تاریخ ۲۴۲ ساله آمریکا، فقط ۱۶ سال صلح داشته است

وی افزود: هفته‌نامه آمریکایی «نیوزویک» از قول کارتر گزارش داد که وی در گفت‌وگوی خود با ترامپ تصریح کرده است که آمریکا در تاریخ ۲۴۲ ساله خود، فقط ۱۶ سال از صلح برخوردار بوده و آمریکا جنگ دوست‌ترین کشور در تاریخ جهان است. کارتر دلیل جنگ‌طلبی آمریکا را تمایل این کشور برای مجبور ساختن کشورهای دیگر به قبول کردن اصول آمریکایی بر شمرده است.

۵۸ جنگ آمریکا از سال ۱۹۰۰ میلادی تاکنون

عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی تصریح کرد:‌ گزارشی آماری قابل تأملی اخیراً منتشر شد که بر اساس آن از ۵۸ جنگی که از سال ۱۹۰۰ میلادی تاکنون ۲۰ رئیس‌جمهور آمریکا راه انداخته‌اند. تخمین زده می‌شود که آمریکایی‌ها از جنگ جهانی دوم تا کنون به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۲۰ میلیون نفر را کشته‌اند. این آمار شامل کشته‌شدگان جنگ جهانی دوم، ویتنام و دیگر جنایات آمریکا تاکنون است.

بودجه نظامی قدرت‌های جهانی نشان از فضای صلح‌طلبی در دنیا ندارد

وی با تأکید بر اینکه بودجه نظامی قدرت‌های جهانی نشان از فضای صلح‌طلبی در دنیا ندارد، ادامه داد: آمریکا با بودجه نظامی ۷۱۶ میلیارد دلار و با رشد ۸.۸% در سال ۲۰۱۹ به تنهایی حدود ۳۶ درصد کل بودجه نظامی جهان را صرف می‌کند. در واقع هزینه‌های نظامی سالانه کشورها ۲/۲ درصد کل تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص می‌دهد به گونه‌ای که بنا به آمار ارائه شده از سوی مؤسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم، مجموع بودجه نظامی صرف شده در کل جهان طی سال ۲۰۱۶ معادل ۱.۶۸۶ تریلیون دلار بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۵، ۰/۴ درصد افزایش داشته است.

عمده سازمان‌های حقوق بشری در اروپا و آمریکا مستقر هستند

خندق‌آبادی با بیان اینکه عمده سازمان‌های حقوق بشری در اروپا و آمریکا مستقر هستند، تصریح کرد: سالانه هیأت‌های عفو بین‌الملل به سراسر دنیا اعزام می‌کنند. کمیسیون‌ها تشکیل می‌دهند و خود را اصلی‌ترین حامی صلح در جهان معرفی می‌کنند.

تأمین بخش عمده‌ای از جنگ افزارهای عربستان از جانب سردمداران به اصطلاح صلح‌طلب!

وی گفت:‌ نگاهی به جنگ یمن و جنایاتی که بر ملت غیور و مظلوم آن وارد می‌شود، حاکی از این حقیقت تلخ است که در ورای شعارهای صلح‌طلبی غرب، بخش عمده‌ای از جنگ افزارهای مورد استفاده عربستان و ائتلاف جنایتکار از جانب همین سردمداران به اصطلاح صلح طلب تأمین شده است.

مجوز به بیش از ۸۰ شرکت انگلیسی برای ارائه تسلیحات به عربستان

عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی ابراز داشت: آمار حاکی است، دولت انگلیس از زمان آغاز حمله نظامی ائتلاف به رهبری عربستان به یمن، به بیش از ۸۰ شرکت انگلیسی برای فروش و صدور تجهیزات نظامی به عربستان مجوز داده و در این رهگذر مبلغ قراردادهای نظامی خود با مقام های سعودی را به چهار میلیارد دلار رسانده است.

۵۰۰ درصد افزایش فروش سلاح به عربستان از سوی لندن به خاطر جنگ یمن

وی افزود: پایگاه خبری «ایندیپندنت» نیز اواسط سال گذشته در گزارشی اعلام کرد: فروش سلاح به عربستان سعودی از سوی لندن به خاطر جنگ یمن، ۵۰۰ درصد افزایش داشته است. به گزارش ایندیپندنت، انگلیس در دو سال نخست آغاز بمباران‌ها در یمن، تسلیحاتی به ارزش بیش از ۶ میلیارد دلار به عربستان فروخته است.

آماری از تأمین‌کنندگان سلاح برای کشتار مردم بی‌دفاع یمن

خندق‌آبادی با اشاره به اینکه پس از انگلیس، فرانسه به عنوان دومین کشور اروپایی در فهرست فروشندگان اسلحه و جنگ افزار نظامی به عربستان قرار دارد، بیان داشت: فرانسه مجوز فروش تجهیزات نظامی پیشرفته به عربستان را به ارزش ۴۵۵ میلیون یورو صادر کرد که این رقم با انعقاد قراردادی دیگر در اوایل سال جاری طی دیدار بن سلمان با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری کنونی فرانسه، به ارزش ۱۸ میلیارد دلار رسید.

وی ادامه داد: از دیگر تأمین‌کنندگان سلاح برای کشتار مردم بی‌دفاع یمن، آلمان ۵۳۰ میلیون یورو، اسپانیا ۴۰۰ بمب نقطه‌زن و پنج فروند ناو سبک به ارزش تقریباً ۲ میلیارد دلار، یونان ۶۶ میلیون یورو، سوئد ۵۶۱ میلیون دلار می‌باشند.

امسال روز جهانی صلح همانند سال‌های گذشته رنگ خون دارد

عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی با تأکید بر اینکه امسال روز جهانی صلح همانند سال‌های گذشته رنگ خون دارد، اظهار داشت: انسانیت در مکتب غرب در عقیده و عمل مرده است. صلح به متاعی تبدیل شده است که تنها در مجامع بین‌المللی برای فشار بر جریان‌های مقاوم علیه نظام سلطه کاربرد دارد. دنیا آن چنان به قهقرا رفته است که عربستان با عملکردی سراسر خونبار در یمن و حامی و  منشا و مولد داعش و القاعده، ائتلاف اسلامی ضد تروریسم تشکیل می‌دهد. بی‌تردید چنین سناریو، بخشی از زمینه‌سازی برای اسلام‌ستیزی است.

بیشترین نرخ رشد از آنِ اسلام

وی گفت: آنچه مایه امیدواری است، روشن شدن اهداف و مطامع جریانات استعماری نوین آمریکا و غرب برای ملت‌های جهان است.  واقعیت صحنه حاکی از توجه ملت‌ها به فطرت پاک و الهی خویشتن است. اسلام در حال بازگشت به قدرت و حاکم بر روح و جان مردم است. آمارها حاکی است که بیشترین نرخ رشد از آن اسلام و بیش از دو برابر میانگین نرخ رشد جمعیت دنیا است.

اسلام تا ۴۵ سال دیگر به دین غالب مردم دنیا تبدیل می‌شود

خندق‌آبادی ابراز داشت: بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۶۰ حدود ۳۲ درصد به جمعیت دنیا افزوده می‌شود. این در حالی است که جمعیت مسلمانان جهان در همین بازه زمانی ۷۰ درصد رشد (۲۶ درصد بیش از مسیحیت) خواهد داشت. به این ترتیب، اسلام تا ۴۵ سال دیگر به دین غالب مردم دنیا تبدیل می‌شود و جای مسیحیت را در صدر جدول دینداران می‌گیرد.

صلح و صفا روح اسلام است

وی افزود: علت چنین اقبال عمومی به آموزه‌های اسلام دلایل متعددی دارد که از حوصله این گفت‌وگو خارج است. اما از اصلی‌ترین دلایل آن اصالت صلح در مبانی اصولی و اعتقادی دین مبین اسلام است. صلح و صفا روح اسلام است و واژه اسلام از ماده «سلم» گرفته شده است که متضمن معنای سلامت و امنیت و صلح و صفاست.

عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی خاطرنشان کرد: قرآن کریم به پیروان خود دستور می‌دهد که همگی در حوزه سلم و صلح وارد شوند: «یا ایها الذین آمنوا ادخلو فی السّلم کافةً»؛ آن چنان که برخی از مفسران گفته‌اند «سِلم» خیلی عمیق‌تر و عالی‌تر از صلح است؛ زیرا متضمن معنای سلامت و امنیت است که فراتر از صلح موقت ظاهری است. آینده از آن مستضعفین است، این وعده الهی است و در آن هیچ تخلفی وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • الاندلس IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    1 0
    دروغه.امریکا جنگ دوست نیست و در مورد ایران هم بارها خویشتنداری کرد و می کند.جنگ دوست ترین کشور دنیا در واقع لیبی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس