محمد کیانوش‌راد

یک فعال اصلاح‌طلب بدون اشاره به نقش روحانی تأکید کرد: جوانان کشور عصبی شده‌اند و از انفجار این عصیان‌ها باید نگران بود!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

معیشت مردم را به جنگ در سوریه فروختیم!

«محسن امین‌زاده»، معاون وزارت خارجه در دولت اصلاحات و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی در یک میتینگ سیاسی در حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت، طی اظهاراتی پیرامون سیاست خارجی ایران در قبال سوریه گفته است: مدیریت بحران سوریه باید به کمک نظامیان به دست وزارت خارجه سپرده می‌شد و وزارت خارجه با دنیا تعامل و همکاری می‌کرد برای جلوگیری از بروز بحران در سوریه.

او در ادامه اظهاراتش تصریح می‌کند:

«می‌دانید ترامپ چه زمانی اعلام کرد از برجام خارج می‌شود؟ وقتی آخرین شهر بزرگ سوریه از دست داعش خارج شد.

ربطش این بود که تا زمانی که داعش در حال ایجاد بحران بود؛ قرار نبود که آمریکایی‌ها با ایران بر سر برجام درگیر شوند. و باور من این است که یکی از عوامل انعطاف نشان دادن آمریکایی‌ها در برجام، داعش بود.

یعنی شرایط و نقش‌آفرینی ایران در سوریه (در صورت همکاری با آمریکا که منتهی به حفظ برجام می‌شد) می‌توانست تأثیر زیادی بر زندگی عمومی ما، بر توسعه عمومی ما و بر معیشت ما داشته باشد»!

امین‌زاده همچنین با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر ضرورت حذف داعش می‌افزاید: ما اشتباه خیلی بزرگی مرتکب شدیم که به تنهایی با داعش جنگیدیم...چه مشکلی داشت که با آمریکا حرف بزنیم – و همکاری کنیم- بر سر داعش. مگر ما نمی‌خواستیم داعش را ساقط کنیم. خب می‌رفتیم بخاطر این کار با آمریکا عکس یادگاری می‌گرفتیم. (و برجام نیز حفظ می‌شد!)

*اینکه امین‌زاده تأکید دارد اگر ایران در قبال سوریه عاقلانه عمل کرده بود و نسبت به وقوع بحران در این کشور سکوت و یا با آمریکا همکاری می‌کرد تا برجام به پیش برود و معیشت مردم اصلاح شود! در حالت خوشبینانه یک تحلیل غلط و در حالت بدبینانه یک فتنه‌گری همچون سابقه فتنه‌گران در سال ۸۸ است.

مسئله سوریه برای جمهوری اسلامی ایران یک مقوله در سطح کلان نظام و ناشی از دکترین منطقه‌ای و گفتمانی ایران بود که به هیچ وجه من‌الوجوه، تخطی از آن جایز نبود.

ما در سوریه با مشکلی امنیتی و استراتژیک در فراتر از مرزهای خود مواجه بودیم که می‌دانستیم در وهله آخر دامان خودِ ما را خواهد گرفت و از آنجا که امنیت، نخستین مقوله‌ای است که هر حاکمیتی باید بدان متوجه باشد؛ پا به سوریه گذاشتیم و با حضوری مستشاری، به حاکمیت سوریه در قبال فتنه تروریسم تکفیری کمک کردیم.

و این مقوله بر خلاف ادعای امین‌زاده، در ابتدا و انتهای خود هیچ ربطی به برجام آقای روحانی و دوستان اصلاح‌طلب ایشان نداشت.

در واقع برجام نیز از اول پروژه کلان نظام نبود بلکه خواسته و اصرار غلطی بود از جانب دولت و اصلاح‌طلبان که به قول حسین مرعشی مصالحه‌ای فراتر از مذاکرات هسته‌ای را دنبال می‌کرد. [۱]

و مدیریت کلان نظام اسلامی نیز از بابت احترام به رأی مردم و حمایت از دولت‌ها در مقابل این اصرار غلط هیچ سدّی ایجاد نکرد و حتی عبور از خطوط قرمز خود توسط مذاکره‌کنندگان دولتی را نیز تحمل کرد تا هیچ بهانه‌ای برای نتایج برجام در دست آقایان نباشد.

نتایجی مشحون از شکست و جاسوسی و بی‌دستاوردی و تحریم‌های بیشتر که از ابتدا توسط رهبر معظم انقلاب و برخی تحلیلگران مدقّ کشور مورد پیش‌بینی قرار گرفتند.

جدای از این ۲ اشاره که به وضوح نشان می‌دهد بحث سوریه و بحث برجام دو مقوله کاملا مجزا از یکدیگر بودند؛ ربط دادن برجام به معیشت و توسعه ایران نیز یک تحلیل کاملا غلط است و بدون اثبات است.

آقایان در حالی اصرار دارند گرانی‌ها و مشکلات معیشتی مردم را به تحریم و نبود معجزه برجام ربط بدهند که امروز حتی همه در ایران می‌دانند که علت گرانی‌ها دولت مشترک آقای روحانی و اصلاح‌طلبان هستند که بر قیمت‌ها نظارت نمی‌کنند، نه آمریکا و عربستان و تحریم‌های ۴۰ ساله!

اینکه عباس آخوندی، وزیر سابق مسکن به نظارت بر بازار و قیمت‌ها اعتقادی نداشت و قیمت مسکن در دولت آقای روحانی بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرد چه ربطی به تحریم و یا حضور مستشاری ایران در سوریه داشت!؟

و یا اینکه کارخانه‌های تولید رب گوجه فرنگی، ماده اولیه خود را با قیمت کیلویی ۱۰۰۰ تومان می‌خرند و محصول نهایی را در سایه "عدم نظارت دولت بر قیمت‌ها" تا کیلویی ۲۳ هزار تومان به مردم قالب می‌کنند آیا ربطی به تحریم دارد!؟

و همچنین در قضایای قیمت گوشت و خودرو که در نبود نظارت دولتی (که شأن حکومتی دولت است اما اجرا نمی‌شود!) با ۲ برابر قیمت به دست مردم می‌رسند و قس علی هذا...

بحث گرفتن عکس یادگاری با آمریکا برای از بین بردن داعش نیز از آنرو توسط امین‌زاده مورد تأکید قرار گرفته است که گویا وی تبلیغات آمریکا در مقابله با تروریسم و داعش را باور کرده، در جریان دیدار مقامات آمریکایی با تروریست‌های سوریه نیست و از دست‌نشاندگی داعش توسط آمریکا نیز خبر ندارد...

***

رضا کیانیان هم مثل پگاه آهنگرانی موضع گرفت

دردسر تازه مهناز افشار

«رضا کیانیان»، بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان به تازگی در بخشی از یک مصاحبه تفصیلی با روزنامه همشهری در اشاره به بیان دغدغه‌های محیط زیستی خود در فضای مجازی و اینکه چرا رویکرد دیگری در فضای مجازی ندارد، گفته است: لزومی نمی‌بینم که در مورد همه مسائل موضع‌گیری کنم.

او در بخش دیگری از همین مصاحبه تصریح می‌کند: شما الان می‌گویید فلانی (بازیگر) دستمزد نجومی می‌گیرد، می‌گویم بگیرد. به من و شما چه ربطی دارد؟ نوش‌جانش، نمی‌گیرد، باز هم به من و شما ربطی ندارد. باز هم نوش‌جانش. یعنی خودش می‌داند و کارفرمایش و شغلش. ما چرا باید سرمان را در هر سوراخی بکنیم؟ ما چرا باید ذهنمان را مشغول کنیم به اینکه فلانی چقدر دستمزد می‌گیرد. [۲]

*رویکرد تازه‌ای که توسط برخی از سلبریتی‌های ایرانی مبنی بر اینکه نباید درباره هرچیزی که پیرامونش اطلاع کافی وجود ندارد اخذ موضع کرد؛ یک اقدام مطلوب است که امید به فراگیری آن وجود دارد.

اقدامی مطلوب اما دیرهنگام که نبودش، ضرر و آسیب‌های مهمی را طی سال‌های گذشته شامل بخش‌هایی از افکار عمومی کشورمان در بخش‌های مهمی مثل سیاست، جامعه و اقتصاد کرد.

قبل از کیانیان، خانم پگاه آهنگرانی نیز در صحبت‌هایی تأکید کرده بود که بهتر است سلبریتی‌ها درباره هرچیزی موضع‌گیری نکنند. [۳]

تأکیدی که البته با کنایه توییتری مهناز افشار، بازیگر پر حاشیه سینما مواجه شد.

افشار در کنایه به آهنگرانی نوشته بود: «پگاه آهنگرانی عزیزم، پیغامت را همه شنیدن؛ امیدوارم هرچه زودتر حکم ممنوع‌الخروجیت لغو بشه.»[۴]

افشار همچنین در یک توییت دیگر نیز تصریح کرده بود که در قبال این موضع‌گیری مهم آهنگرانی، به اخلاقمداری او شک کرده است! [۵]

و اکنون خانم افشار در مقابل موضع‌گیری مشابه یک سلبریتی شهیر ایرانی هم قرار گرفته که دقیقا هم‌نظر با خانم آهنگرانی است...

این نکته بدیهیست که اخذ مواضع عقلانی چهره‌هایی مثل آقای کیانیان و خانم آهنگرانی، بازار موضع‌گیری‌های کاسب‌کارانه و اپوزسیون‌نمایی را کساد خواهد کرد و در این میان عده‌ای نیز ضربه خواهند خورد.

اما امر مصلحت‌آمیز و چیزی که عقل و منطق آنرا تأیید می‌کند همواره بایستی مد نظر تمام مراجع اجتماعی از جمله اصحاب هنر و سلبریتی‌ها باشد.

گفتنیست، سعید حجاریان، از تئوریسین‌های جریان چپ، چند سال قبل در اظهاراتی اینطور گفته بود که ما (اصلاح‌طلبان) بایستی سیاست‌های خود را از طریق سلبریتی‌ها و مشاهیر بیان کنیم. [۶]

***

یک فعال اصلاح‌طلب بدون اشاره به نقش روحانی تأکید کرد:

جوانان کشور عصبی شده‌اند و از انفجار این عصیان‌ها باید نگران بود!

«محمد کیانوش راد»، فعال چپ و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم در بخشی از یک مصاحبه که کانال تلگرامی امتداد، ارگان حزب اتحاد ملت آنرا منتشر کرد، مدعی شده است:

«امروز بیش از هر امری باید به فکر جوانان بود. جوانانی که به دلیل تعارضات و حل نشدن بسیاری از امور پیش پا افتاده، عصبی شده اند. این وضعیت معلول کوتاهی و بی توجهی مسولان ِ نظام است. از انفجار این عصیان ها نیز باید نگران بود. گره‌هایی را که می توان با دست گشود، چرا با دندان می‌خواهند حل کنند؟»

او همچنین با اشاره به مفهوم "دوقطبی سازی" نیز می‌گوید:‌ اصلاح‌طلبان با توجه به مفاهیم نظری و تجربیات عملی خویش در صدد ایجاد دوقطبی های آشتی ناپذیر نیستند اما ظاهرا اصولگرایان افراطی با ایجاد دو قطبی های کاذب و یا با برخورد ستیزه جویانه با تفاوت‌ها، سعی در ممانعت از ریزش بیشتر هواداران خود دارند. مساله سبک زندگی، حضور بانوان در استادیوم های ورزشی، حجاب اجباری، حق رای و حاکمیت مردم، آزادی های سیاسی و فرهنگی، دوچرخه سواری بانوان و ... شماری از مسایل سیاسی مثل رابطه با امریکا، قبول یا رد برجام و ... است که به ایجاد دو جریان مخالف هم یا دو قطب در کشور منجر می‌شود! [+]

*اظهارات کیانوش‌راد درباره وضعیت جوانان کشور یک اظهار نظر بی‌مبنا، ‌ بدون سند و فاقد هرگونه عقلانیت است.

ضمن اینکه مشخص است اگر هم دلیلی برای ناراحتی مقطعی قشرهای مختلف کشور وجود داشته باشد؛ آن دلیل در وهله اول به مسئله گرانی و عدم نظارت دولت مشترک آقای روحانی و اصلاح‌طلبان بر قیمت‌ها بازگشت دارد.

دلیلی که موجب شده نرخ اقلام مختلف در کشور گران شود و مثلا سختی‌های بیشتری بر سر راه جوانان قرار گیرد.

اما شاهدیم کیانوش راد به جای اشاره به این حقایق، صحبت‌های خود را به سمت مقولاتی واهی سوق می‌دهد و جالب آنکه علت همان ادعای بی‌مبنای خود را نیز بی‌توجهی مسئولان نظام و نه شخص آقای روحانی! ذکر می‌کند.

قبل از کیانوش‌راد، "رسول خضری" از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس نیز در اظهاراتی مدعی وجود مشکل روانی مزمن و ناامیدی جوانان شده و همچنین از این گفته بود که میزان خودکشی‌ها در کشور به دلیل همین عوامل رو به تزاید گذاشته است!

این فرد نیز برای اظهارات خود هیچ دلیل و سندی را ارائه نکرده بود. [۷]  

غیر از این افراد، خبرگزاری دولتی ایرنا هم به تازگی اظهارات یک جامعه‌شناس چپ را منتشر کرد که در آن مدعی حرکت جمهوری اسلامی ایران به سمت فروپاشی شده بود. [۸]

برخی محافل تحلیلی معتقدند علت این سیاه‌نمایی‌ها و ادعاهای عجیب و بدون سند را بایستی در عزم ستاد جریان چپ برای به خیابان کشاندن مردم جستجو کرد.

به سخن دیگر اینکه در پشت هشدار امثال کیانوش‌راد در قبال انفجار عصیان جوانان، "اتاق کنترل از راه دور ستاد جریان خاص" نشسته است.

ضمن اینکه نقش پررنگ برخی مقامات و رسانه‌های دولتی در این سیاه‌نمایی منجر به خیابان نیز محل تأمل است و این فرض را تقویت می‌کند که برخی گرانی‌ها عمدیست و قصد دارد نقش مقوّم را برای تخریب‌های ذهنی اشاره شده ایفا کند.

ما همچنین اظهارات کیانوش‌راد درباره اینکه انتقاد از مذاکره با آمریکا، برجام و... ایجادکننده دوقطبی است را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

پر واضح آنکه فضای مطلوب ستاد جریان خاص برای مطالبات سیاسی خود؛ ‌ یک فضای سرشار از سکوت قبرستانی و بدون مخالف است که در آن تمام تمنیّات این جریان به پیش برود و هرکس زبان به انتقاد گشود؛ ایجاد کننده دوقطبی، بیسواد و عصبی‌کننده جوانان کشور است!

***

1_ boursenews.ir/000e9U

2_ http://newspaper.hamshahri.org/id/79526

3_ https://www.yjc.ir/00Tg02

4_ https://www.yjc.ir/00TgEQ

5_ https://www.yjc.ir/00TgEQ

6_ http://fna.ir/bn7ye0

7_ mshrgh.ir/۹۹۲۱۸۰

8_ mshrgh.ir/۹۹۳۰۸۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 36
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    اینها در برجام ماندند تا شما تمام تعهدات خود را مثل یک انسان ابله ساده لوح انجام دادید بعد که نوبت خودشان شد فلنگ را بستند و شما همچنان منتظر دست اینها هستید بروید کمی عقل برای خود تهیه کنید .
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      76 16
      سخنان «محسن امین‌زاده»، معاون وزارت خارجه در دولت اصلاحات اثبات میکند که افساد طلبان عوامل داعش در ایران هستند. دادستانی برای مشخص کردن ارتباط ایشون با داعش وارد عمل شود. چون ایشون ادعا دارد که از روابط پشت پرده داعش و دولت آمریکا اطلاع دقیق دارد.
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      9 23
      احسنت‌کاملا‌درسته‌حالتون ایول
    • علی IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      36 27
      خانم افشار هم مثل آقای امین زاده سیاستمداری کارکشته هستند. می دانند چطور با حرفهایی محیرالعقل شان عوام را هیپنوتیزم کنند.
    • BE ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      11 12
      هر که شد محرم دل در حرم يار بماند -- وان که اين کار ندانست در انکار بماند. ...آفرین اینها همان آب زیر کاه هستند و بس -- درکی نیست زرق برق دنیا کورشون کرده....
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    114 7
    وقتی زباله هایی دیپلمات شده اند که حتی نمی دانند داعش را خود آمریکا درست گرده و حمایت کرده و الان هم در حال انتقال اعضای آن به افغانستان است، باید کلا در این وزارت خارجه را گل گرفت.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    آقای امین زاده: کسی معیشت مردم را به جنگ در سوریه نفروخت. این شما و امثال شما بودید که با سازش و آشتی با آمریکا و اسرائیل معیشت مردم را فروختید. گرانی ها از حالا شروع نشده است، از همان سال ٧٠ شروع شد که همپیمانان شما شعارهای انقلاب را دور ریختند و گفتند باید به تجارت جهانی بپیوندیم توسعه اقتصادی پیدا کنیم.
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      30 2
      سلاطین سکه و .. رو که سوریه نساخت . ترامپ هم نساخت . رانتهای فساد رو هم که هر روز مثل قارچ سر از زمین این مملکت در میارن و دم شان به وزیر و وکیل وصل است رو هم داعش نساخت ترامپ نساخت سوریه نساخت عراق و یمن نساختن . انگل ها و ترامپهای داخلی ساختن .
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      19 3
      قبل از برجام دلار 3 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان و برنج 5 هزار تومان بود با برجام قیمت همه چیز 5 برابر شد فشار حداکثری دشمن نتیجه برجام است .
    • میلاد IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
      0 0
      حالت خوبه!!!!!!!
  • مهدی IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    91 4
    رذالت و فرومایگی ظاهراً از شرایط عضویت در جمع اصلاح طلبان است؛ خدایا ما را از دست سیاسی های بی دین و بی عقل نجات بده
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      27 2
      الهههههی آمینننننننن
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    93 4
    امین زاده! خداوند عزیز ذلیلت کنه! آمریکا خودش داعش را پرورش داده و بزرگ کرده حالا نظرت اینه اون خودش میخواسته اونو از بین ببره و ما باید با آمریکا ائتلاف میکردیم تا شکممان سیر بمونه؟!
  • سید IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    82 4
    این امین زاده تهوع آور بهتر است از سوی ترامپ به جانشینی بولتون منصوب می شد! قطعاً منافع آمریکا را بیش از منافع ایران مدّ نظر می داشت! حیف شد که از سوی ترامپ کشف نشد!!
  • مهدی IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    57 4
    واقعا این اشغالهای اصلاح نا طلب خجالت نمی کشند این طور حرف های نامربو می زنند مگر آمریکائیها در زمان قدرت داعش با ما مذاکره می کنپردند اصلا آنها برای خودشان مزدور می خوان اگر با ما هم مذاکره می کردند حالو چرا اینقدر خودتان را این نفهم حساب می کنید.
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      1 0
      اگه خجالت بکشند دیگه جزو اصلاحتیا نیستن... از شرایط عضویتشون پوست کلفتی و خجالت نکشیدنه...
  • ناشناس IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    27 4
    از همه مهمتر امنیت است که ان هم هزینه داردشب راحت میخوابید خودش بزرگترین دستاورد این انقلاب است شما نگاهی به سوریه وعراق ویمن بیاندازید اونهایی که جنگ ایران وعراق رو تجربه کردند میفهمند معیشت مردم بایک لقمه کمتر حل میشود خدا مسیر انسان را به بیمارستان ودکترها نیاندازدپدر ادم رو در میاورند یک راه حلی برای این معضل پیدا کنید
  • نذیر IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    26 2
    امین زاده واقعا برای انقلابیهایی که زحمت کشیدند متاسفم که شماها با این عقل ناقص چطور بعنوان معاونین وزارت خارجه را در اختیار گرفتید بدا به حال شما که اختلافات فحاشی مانند شب وروز را درک نمی کنید حاضر هستید دولت وحشی داعش که در اصل برای جنگ با ما تاسیس شده بود قدرت گرفته ومانند تعرض به جان ومال وناموس دیگر کشورها به کشور ماهم بیایدومعرکه شود!!!! که برجام حفظ شود ؟؟سر در آخور که دارید
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    26 3
    آقای امین زاده حمق و گولی از چهره شما و امثال شما می بارد، شما من را به یاد ابوموسی اشعری میندازید، لطفا بروید کارتون تام و جری تان را ببینید، مسائل استراتژیک را بگذارید برای انسانهایی که حداقل دست راست و چپ شان را از هم تشخیص میدهند...
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    24 42
    آره باید مسیله سوریه رو هم میدادیم دست وزارت خارجه تا داعش الان تو تهران بود حل نظامی مسیله نقشه شما نفوذی های خائن رو نقشه بر آب کرده
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    33 38
    تمام امیداصلاح طلبان به رای دوچرخه سواری ورفتن به ورزشگاه خلاصه شده
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    21 32
    تحلیل امین زاده از برجام وداعش وسوریه وامریکا ارتباطش درست مثل ارتباط گودرز وشقایق است.این سیاست بازان تمام وکمال وچشمو گوش بسته تمام خوسته های امریکا واروپا را موبمو اجرا کردند ونتیجه اش بقول ظریف تقریبا هیچ.حالا بااینهمه اسیب وعقب نشینی بازهم برحماقتشان پافشاری میکنند.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    19 38
    اگه بزرگان اصلاح طلبی اینا هستن پس بپواقعا برای حفظ دین هم شده باید از اصلاح طلبان برائت جست. الهی من از این منافقان و ترسوها و وطن فروشان برائت می جویم . خدا ا گر ذره ای محبت در قلبم نسبت به برخی از این افراد وجود داشته از تو استغفار می طلبم.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    24 2
    اگر در سوریه مقابل داعش نمی ایستادند احتمالا شما اگر فرصت فرار به سرزمین ارزوهایتان (امریکا ) را نداشتید سر نامبارکتان توسط داعش در همان دفترتان بریده می شد تا شیرفهم می شدید که امنیت اولین نیاز بشر است. هرچند امثال شما گرین کارتتان همیشه اماده است و داعش به جای شما سر مردم را می برید نفهم.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    39 3
    اصلاح طلبان.. ستون پنجم دشمن..
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    21 2
    کیانوش راد بترس از انفجار خشم درون سینه های مومنین به انقلاب اسلامی، که نه از فتنه اثری خواهد گذاشت ونه از سران خائن فتنه. قطعا" شرایط اقتصادی بالاشهر و پایین شهر بهم خواهد خورد. چرا یه سری مثل گاو باید بخورند و یه سری فقیر و فقیرتر. این با ارزشهای انقلاب اسلامی جور در نمی آید. پس لطفا" به اراذل و اوباش اجاره ای تان بگویید سریعتر به کف خیابان بیایند. تمومه کار شما.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    25 2
    یه بی فکر بیسوادی مثل این امین زاده باید صابون داعش به تنش میخورد تا هوشش سرجاش بیاد اگر چه گمون نکنم چون از قدیم گفتن تربیت نااهل را چون گردکان برگنبد است
  • یک ایرانی IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    26 1
    لعنت بر خوارج
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    23 3
    وقت آن نرسیده که بسیسجیان سلحشور درس محکمی به این ستون پنجم دشمن در داخل بدهند؟
  • حسین بهروززاده IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    41 3
    وای که چقدراصلاح طلبان بی سواد،بی شعورونفهم هستند
  • ناشناس IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    19 2
    خااااک بر سرت امین زاده همین و بس
  • امین IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    16 2
    دست نشانده ها و جیره خواران دشمنی خود را علنی کرده اند
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    14 2
    شکست داعش شکست اینها نیز هست اینها عزادار عزیزانشان در درون داعش هستند اینها با سوء استفاده از آزادی مطبوعات د رایران درونشان را بروز می دهند.
  • علی RO ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    18 2
    آقایون اصلاح طلب .پدرمردمو درآورید .دیگه همه میشناسم شمارو با حرف زدناتون وموضع گیریاتون فقط ویزا آمریکا .بچه های همه تون توامریکا با پول ما مردم دارن عشق وحال میکنن .وقتشه به امیده خدا یک حذب جوان ازدل همه این جوانای مملکت عزیزمون دربیاد وهمه امور اجرای کشور و بدست بگیره .اگر رهبری نبود شما ها این مملکت وهزار تیکه می‌کردید .گوش ما پر است ازحرفای سندمن یه غازتون
  • سایه IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    19 3
    دیاثت سیاسی نمونه اش این اسهال طلبه اینارو باید بجرم امنیتی اعدام کنند
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    13 2
    واقعا شنیدن یک سری از حرفها از مسئولین واقعا درد بسیاری برای من دارد. هنوز هم بر طبل دوستی و رفاقت و مذاکره با آمریکا میزنند!!! من و امثال من زیر چرخ های این تصمیم گیری های بدون عقل زندگیمان سوخت. چه درد بکشم چه نکشم.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    4 40
    درودبرمهناز افشار
  • علی آقایی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    20 4
    عقب ماندگی ذهنی چاره ندارد،معالجه نمیشود کرد.
  • حسن IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    15 2
    امین زاده افتضاحات دوره ی مسئولیت خود در وزارت خارجه و کشتار دیپلمات ها در افغانستان و به دست طالبان را فراموش کرده است!!! و در ادامه مذاکرات وزارت خارجه دولت کنونی با تروریست های طالبان ....
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    19 2
    هیچ عقل سلیمی موافق مذاکره با داعش نبود وتیست اینها عوامل داخلی امریکا در براتدازی هستند که اهداف خودرا به گور خواهند برد. ان شاله
  • ایمان IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    14 2
    جسارتا این تحلیل کمی درازگوشانه نیست؟! آمریکایی که خودش داعش رو خلق کرده، اونوقت ما می رفتیم در کنار آمریکا با داعش می جنگیدیم؟؟ این دیگه چه جور تحلیلیه؟
  • محمد IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    14 2
    خب منظور جنابتان این است که باید میگذاشتیم داعش سوریه رو بگیرد تا آمریکا با ما کاری نداشته باشد و بعد از شخم زدن سوریه نوبت به ایران برسد و ایران رو شخم بزنند واااای بر شما خودتان هم میدانید بعد سوریه قطعا به سراغ ایران می آمدند و نوامیس ایرانی رو برده ی خودشان میکردند ننگ بر کسانی که چنین خزعبلاتی تحویل مردم بدهد البته هموطنان عزیزم دیگه آگاهند گول این حرفهای دم انتخاباتی هیچ حزبی رو نمیخورند و آگاهانه انتخاب میکنند یه انقلابی به تمام معنا که از مردم لاشد برای مردم باشد ولای مردم باشد کم جوانان انقلابی نداریم باید کار به دست جوانان میهنم بیفتد خائنان به زباله دان تاریخ میپیوندند
  • ایرانی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    13 2
    بزرگان فرموده اند دوست داشتن بیش از حد انسان رو کور و کر میکنه. این بیچاره ها از فرط غرب زدگی و عاشق غرب بودن خودشونو عین غربیا میدونن ما هم قبول داریم که اینا ذوب در غرب شده اند فقط باید وزارت اطلاعات محترم اینو درک کنه که این فتنه ها رو در نطفه خفه کنه چون این جماعت از داعش بدتر و رذل ترهستند و نمیتونن مثل ایرانی و مسلمون و شیعه فکر کنن. لعنت بر این قوم گمراه
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    13 2
    کسی نمیگوید چرا انقدر دستمزد گرفتند، بلکه از پول های کثیف وارد شده در حوزه هنری نگران هستند.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    11 2
    همین سوپر سرمایه دار فربه جناب کرباسچی پیشنهاد مذاکره با عناصر خونخوار و جلاد داعش را به نظام اسلامی توصیه میکرد حالا طبق نقشه های اتاق های تاریک اصلاح طلبان افرادی مثل باقی - حجاریان - تاجیک و امروز کرباسچی مسئله " انفجار و عصبانیت " جوانان را مطرح میکنند . ایا این مسئله مشکوک نیست در زمانی که مقاومت حرف اول را در منطقه میزند و ایرا ن و اسلام عقبه و عمق ازادگی و مقاومت و عدالت طلبی و عزت مسلمانان است این جریان مشکوک از داخل اینگونه بر چهره مظلوم نظام سنگ پرانی میکنند ؟خدا رحم کند نمی دانیم دوباره چه نقشه شومی در سر میپرورانند !
  • حسین IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    8 2
    این زرزر کردن این به گفته خودشان سابریتی من موندم اینم ما از دولت کلید ساز وفساد طلبان داریم اخه یکی نیس تو این مملکت به اینا بگه هرکس در تخصص خود باید حرف بزنه اخه این دختره که میره المان زایملن میکنه وبعد میاد فخر فروشی میکنه تو دیگه چرا تو خود منشاترویج غرب هستی تا حالا زیادی زرزر کرده حالا چرا باهاش برخورد نشده معلومه شوهرش با فساد طلبان وکلید سازها وطن فروش رابطه محکمی داره اینم ار لی کفایتی مسولین هست که همسال این دختر زیاد تر از حد خود که صلاحیت این حرفها رو نداره زرزر میکنه اگه ایران تو سوریه نبود اون بچه قشنکتو وهابی ها برات زایمان میکردن خانم به قول دوستان .....
  • علی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    6 2
    علت عصبی شدن مردم این وضعیت بلاتکلیفی است. یا با امریکا تموم کنند یا اینکه راه خودمونو بریم. دولت هیچ اقدامی نمی کنه و این بلاتکلیفی مردم رو آزار میده.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    8 2
    همه کار ها را همگان دانند و همگان نیز هنوز بدنیا نیامده اند. مهناز خانم یک هنرپیشه است از سیاست چه می داند. برای او اهمیت ندارد که سیاست مداران ایران هم مانند عربستان وشاه گاو شیرده باشند و مشی شاهزاده باشد تا برای مطرابان سکه پرت کنند
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    6 4
    حضور زنان در ورزشگاه ها رو که حاج محمود داشت درست می کرد شماها نذاشتید!
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    2 3
    آغا من هم بازی؟ من میخوام سیاسی بازی کنم، کدوم تیم یارکشی میکنه؟ چپ و راست که تغییر نام دادند. الآن سوسول گرا یا اصلاح به لب کدوم تیم برم بهتره؟ فقط اینقدر میدونم که مثلا با هم دعوا داریم و به هم بتوپیم.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    14 3
    معیشت مردم را به بی تدبیری و بی برنامه گی دولت باختیم . دولت عرضه نداره و میخواد شونه از زیر بار مسولیتش خالی کنه
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    8 1
    من خودم یه خانوم هستم هیچ وقت دلم نمیخواست برم ورزشگاه خانومی راهم سراغ ندارم دلش بخوادبره ورزشگاه مامشکلات خیلی مهمترداریم به اونهارسیدگی کنید بیکاری فقراعتیادجونها ،اونهایی میخوان برن ورزشگاه که همجوره عشق و حالشونوکردن فقط مونده برن ورزشگاه چراهرچی بیگانگان میگن به اونها اهمیت میدیدسگهارونکشد چشم خانمهاورزشکاه چشم
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    4 2
    امین زاده گفت:خب می‌رفتیم بخاطر این کار با آمریکا عکس یادگاری می‌گرفتیم. (و برجام نیز حفظ می‌شد!)!!!..... مقداری سرگین گاو شرف دارد به مشاعر متعفن امثال امین زاده.....
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    6 2
    شما اصلاح طلبان معیشت مردم را به برجام و فربه شدن خودتان از کاسبی برجام فروختید .
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    6 3
    شما اصلاح طلبان با سوء مدیریت و خیانت نفوذی ها و گاندو ها معیشت مردم را به برجام و ارتباط با امریکا فروختید .
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    10 0
    معیشت مردم در جیب شمال شهری های تهران جا خوش کرده است- مردم فریبی بس است.
  • ناشناس IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    7 1
    ۱۸ میلیارد دلار رو دولت وشما حامیانش به جیب نامبارک خود ریختیدو این سه چهاربرابری قیمتهارو باعث شدید
  • سید ابوالفضل موسوی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    2 1
    سلام. متاسفانه همیشه به دنبال این هستیم که افراد دیگر رو مورد قضاوت قرار دهیم ولی هیچوقت خود را قضاوت نمیکنیم. اون افرادی که جهت مبارزه با داعش جنگیدن، دقیقا از مرزهای کشور دفاع کردن بدون توجه به دین و مرامشون، دمشون گرم. اونها مثل جوونهای اول انقلاب برای مملکتشون جنگیدن، فقط شعار ندادن و عمل کردن. آره، مبارزه با داعش واجب بود، همونطور که الان مبارزه با مافیا و باندهای داخلی واجبه. الان کشور نیاز به پوست اندازی داره. نیاز داره که بانکداری اسلامی داشته باشیم، چون ربا یعنی جنگ با خدا، برای یک کشور شیعه خیلی بده که با خدا بجنگه.
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      3 0
      دین و مرام همه مدافعان حرم پیروی از مکتب خمینی بود. هیچ کدام ملی گرا و پان ایرانیست و سکولار و کوروش پرست و... نبودند.
  • FR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    9 2
    بابا چطوری بگن ما خائن ووطن فروشیم ؟!
  • افسانه IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    8 2
    اگرمعیشت مردم را به جنگ در سوریه ترجیح می‌دادند که الان ایران هم مثل همان سوریه بود سازنده داعش آمریکاست اسرائیل است این را یک کودک پنج ساله هم خوب می‌داند
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    8 1
    امین زاده و امثال افشار از نور وسیع خون شیهدان مدافع حرم وحشت دارند و جز یاوه گویی چاره ای ندارند مهملات ببافند
  • اللهیارمفهمی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    3 1
    سلام. چه حرف چندش اوری وچه تفسیرمع الفارقی. بعضی این اصلاح طلبا یا نفهم ن یا خودشون ابه نفهمی میزند. داعش پرورش یافته و ویروس دردمندودست سازغرب و امریکای ملعون است.نخودوشمیرشم عربستان وهابی پرور. حالا یکی میخادبگه مگه اصلا امریکامیخاست دست پرورده ی خودشا نابودکنه ایران بره تعامل کنه. یکی دزد فرستاده خانه همسایه ام.همسایه داره تلاش میکنه دزده رادستگیرکنه بندازه بیرون.طرفی که فرستاده برادزدی مانع میندازه به درودیوازمیزنه دزده دزدیشابکنه.تامنفعتمشم بدست بیاره مقاومت میکنه. من برای اینکه دزده به خونه ی من نفوذنکنه کمک همسایه ام میکنم تا رفع بشه. اگه تااخرپاش واستادم دفع عمل نادرست بشه. گناه کردم نرفتم بامحرک عامل دزدی تعامل انجام ندادم. این تفسیرمع الفارغ فقط ازکشکول لیبرالها درمیاید. ماعملا میخاهیم بگوییم برخلاف خداوقران و قوانین صحیح بشری چرا شریک دزدانیستیم.حالا بادابادیه پهلوی ناصحیح ناشایست خبیث باشیم. بترسیدازخدا.حرف ناحق زدن تاوان دارد.تفسیر نادرست و شانتاژ ناصحیح تاوان سخت و بزرگی دارد. خداوندوائمه کوشیدندرنج بردندتاقوانین صحیح را حاکم بر بشریت کنند ایران و امریکا ندارد و محدویت مرزی ندارد.الان وضعیت این سعودیای دستپاچه راببینید تازه قمپزم در میکنند.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    6 1
    بنظر میرسد لا این اراجیف. بر پا کردن ۸۸ دیگری را توسط خوشان و سلبریتی ها ی دور از خانه و یا در خانه، رقم بزنند ..
  • صادق NL ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    4 2
    اين احمق نمي دونه داعش را خود آمريكا به وجود آورد.
  • س IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    3 1
    حرف مفت میزنند .هیچ اعتبار واعتمادی به آمریکاه نیست واکثرا متوجه ابن امر شده اند وگول این حرفهای شما را نمیخورند
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    2 1
    خداوکیلی این افشار پیر شد رفت انگار خرم سلطانه الکی یه چی بگه بره ملتم که خر
  • کامبیز IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    3 1
    صحبتهاواظهارنظرخودفروخته گان وطنی راچرامنتشرمیکنیدآیاواقعاارزش دارند
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    0 7
    هردو خوب هستند اما مهناز افشار را بیشتر پگاه آهنگرانی دوست دارم
  • طاهره IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    4 0
    میشه لطف کنید اینقدر از این زن حرف نزنید شما دارید بزرگش میکنید مگه کیه؟
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    4 0
    خدا شر امین زاده ها را از سر این ملت به خودشون برگردونه که سیری ندارن و حاضرند برای شکم سر هر چیزی معامله کنند
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    2 0
    خانم افشارازمدرک فوق تخصص خود جهت ارائه نظرهای سیاسی و نظامی و امنیتی استفاده میکنن واقعا چقدرراهگشای حضوردشمنان در مملکته. احمقی تا چه حد!!
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    3 0
    آقای امین زاده اگرداعشیها وارد ایران میشدن مردش بود که اسلحه برداره وبجنگه یا داعشیها بهش اجازه میدادن به اندازه الان حرافی کنه حالا که امن شده وداعش ازبین رفته حالا جای امن پیدا کرده نظریه پردازی میکنه اگر حرف داشتی تو صحنه عمل میزدی
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    2 0
    آقای امین زاده حرفای شما مال سال ۷۰ و الان هیچ کابردی نداره چقدر دگم هستید دگماتیسم اصلاحات ومرتجع بودن واقعا تفسیر حالات شماست
  • ایرانی IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    6 0
    من مغازه دار هستم. سوپر مارکت دارم. اگر ناراحت نمی شید باید بگم جنس رو هرجور دوست داشته باشم میفروشم. میخوام بگم دقیقا سه ساله که یک بازرس تعذیرات پاشو توی مغازه من نذاشته بگه آقا چند میخری چند می فروشی؟ بگه فاکتور بده ببینم از کجا میخری و چطور میخری. وقتی آب سربالا بره قورباغه ابوعطا میخونه. مملکت و معیشت مردم داره چوب ناکارآمدی دولت اصلاحات رو میخوره. من خودم به از خدا بی خبرهای وطن فروش رای دادم.
  • reza IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    0 2
    تیتر رو دیدم که حرف دلم بود اون دنیا فقط موندم چی میخاید جواب بدید به این همه جوان بیکار خون اونا رنگین تره دیگه
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    2 2
    خخخخ.ازدست تو دلاورمهناز❤❤❤
  • منتظر IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    6 0
    فقط زر میزنید .اگر داعش در سوریه موفق میشد .الان زنان شما اصلاحات در ایران به عنوان برده به فروش میرفت . یک سری الاف بی مغز شدن روشنفکر
  • حسین IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    0 1
    باطل شدن قطعنامه سازمان ملل رافراموش نکنید.براثربرجام
  • علی IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    1 0
    اینها میدانند که دروغ میگن فقط دنبال یک عده ساده لوح و ظاهر بین هستند فریبشون بدهند ولی کور خوندن فقط خودشان را رسوا میکنند مردم میدونن اینها دستشان با امریکایی ها یه کاسه است
  • آرش IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    4 0
    مگه همین سوریه اونهمه کمک به ایران نکرد اونهم زمانیکه شوروی امریکا اروپا اکثر کشورهای خاورمیانه و افریقا و امریکای جنوبی حامی صدام بودند خوبه انسان قدر شناس باشه
  • حمید IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    2 0
    اگر شماها به فکر معشیت مردم بودید این همه اختلاس ودزدی نمیکردید که حالا زبان درآوریدوازلانه موش هاتون درآمدید وبایک مشت بازیگرانی که خودشان منشاا فساد هستند همراه شده اید وخون شهدای حرم را زیر سوال مبرید پس لطفا خفه شوید باتشکر یک راننده تاکسی
  • رئوف IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    3 0
    با سلام .... لطفا به آقایان و خانمهای سلبریتیها بفرمایید دخالت نکنند و به شب نشینیهایتان و خانمها هم به لاک و کرم و رژه لبشون برسند تا برادران و خواهران مؤمن و با غیرت امنیت این مملکت به وظایفشان بهتر برسند
  • بهرام US ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    3 0
    آقا امین زاده امثال شما مملکت را به اینجا رساندند آی کاش یکم از مردانگی شهدا در وجود امثال شما ها بود
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    2 0
    این سران اصلاحات ظاهرا مواد روانگردان مصرف میکنن ! رو که نیست سنگ پای قزوینه. قله دیپلماسی اینا همین برجام بود که روی قراردادهای قاجار را سفید کرده... حالا به جای تشکر از مردان بی ادعا مثل سلیمانی ، اومدن میگن باید با دیپلماسی حل میشد ! شما اگه عرضه دیپلماسی داشتید اون وضع برجامتون نبود و این هم وضع روابطتون با اروپا و همینطور کشورهای منطقه ...
  • مجید IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    4 0
    اخه ببخشید یه سری احمق حرفایی میزنندوقتی داعشی میگه خون شیعه وایرانی ریختن بهشت اخه مرتیکه چه جور میشه با داعشی اشغال که تو هم مث اون فک میکنی با امریکاکناراومد به قول حضرت خامنه ای الان بایدتو مرزامون باهاشون مزجنگیدیم
  • ستار IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    2 0
    هر جایی کسی مورد ظلم واقع بشه این وظیفه ی انسانی هر انسانی است که‌‌ هر طوری که می تونه کمک کنه ، جدای مذهب و نژاد زندگی فقط شکم چرانی نیست اون احمقی که میگه زندگی مردم را با جنگ در سوریه ضعیف کردند هیچ بویی از انسانیت نبرده.
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
      0 0
      احسنت به این بصیرت
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    3 0
    آخه احمق کی میخوای بفهمی که هدف آمریکا بعد از گرفتن سوریه ایران بود.شما به خون شهدای حرم مدیونی.بیناموس اگه اونا نبود الان داعش پوستت کنده بود و توش کاه ریخته بود.قوه قضائیه لطفاً محاکمه کنید این خائنین.درود بر رهبر ما امام خامنه ای
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    6 0
    کاش یکی دهن مهناز افشار ولجن هایی مثل اونو برای همیشه گِل میگرفت
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      3 0
      آدمای چرخشی و نون به نرخ روز خوری که پایه فکری ثابتی ندارند نماینده اربابشان ترامپ در داخلند حرفای نیابتی می زنند. خوبه که سیاست خارجی دست اینا بود امروز ملت از ترس داعش باید سوراخ موش می خریدند به قیمت گزاف.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس