کد خبر 992835
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
پذیرایی روحانیون از عزاداران یزدی

همزمان با عزاداری ۱۳ محرم در یزد، کار پذیرایی از عزاداران حسینی در حسینیه ایران توسط روحانیون و طلاب حوزه علمیه انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، مراسم‌های عزاداری سنتی یزد دارای سابقه‌هایی بسیار طولانی است و قدمت برخی از این مراسم‌ها، به بیش از ۱۰۰ سال قبل باز می‌گردد.

ببینید:

عکس/ مُبلغ مُحَرم

فیلم/ شب نهم محرم با نوای حاج منصور ارضی

فیلم/ عزاداری شیعیان اسیر در چنگال آل‌سعود

از جمله مراسم‌هایی که در استان یزد و حسینیه ایران به عنوان یک رسم دیرینه و قدیمی هر سال برگزار می‌شود، عزاداری صبح ۱۳ محرم و به مناسبت سومین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

این مراسم که قدمت آن به ۱۰۵ سال قبل باز می‌گردد، هر ساله در مسجد تاریخی آخوند ملااسماعیل یزد برگزار می‌شود و هیئت‌های عزاداری یزد به صورت نوبتی اقدام به حضور در این مراسم و عزاداری و سینه‌زنی می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های بارزی که این مراسم دارد آن است که به دلیل میزبانی روحانیون، کار پذیرایی از عزاداران حسینی هم توسط روحانیون و طلاب حوزه علمیه یزد انجام می‌شود.

پذیرایی از عزاداران حسینی هم در این مراسم به وسیله قهوه یزدی که اختصاص به مردم این استان کویری دارد و تقریبا تمام مردم یزد و گردشگران به آن علاقه خاصی دارند انجام می‌شود.

این مراسم از صبح روز ۱۳ محرم در مسجد ملااسماعیل آغاز می‌شود و تا نماز ظهر ادامه دارد، امروز هم که روز جمعه بود و با توجه به اینکه نماز جمعه یزد به امامت آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در همین مکان برگزار می‌شود، این مراسم به نماز جمعه ختم شد.

مداحی که بر روی کلیپ این گزارش قرار داده شده، مداحی نهاد پا به فرات اثر ذاکر اهل بیت، مرحوم حسین سعادتمند، مداح به نام یزدی است.

دانلود

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس