عزاداری برای امام حسن مشهد

مراسم «به شوق مدینه» در صحن جامع حرم مطهر رضوی با حضور عزاداران نبوی و حسنی برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم «به شوق مدینه» ظهر امروز در صحن جامع حرم مطهر رضوی با حضور عزاداران نبوی و حسنی برگزار شد.

در این مراسم که بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با حضور هیئات مذهبی از سراسر کشور آغاز شد عزاداری برای رحلت شهادت‌گونه نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

ببینید:

عکس/ حرم حضرت معصومه(س)مملو ازدسته‌های عزاداری

عکس/ نظارت تولیت آستان قدس رضوی از خدمت‌رسانی به زائران

مردمی که امروز در این مراسم حضور داشتند با اندوه و غربت خاصی برای امام غریب خود در بقیع عزاداری می‌کردند و هم‌نوا با مداح سر می‌دادند «خیلی امام حسن رو دوست دارم»

دانلود

برخی از زائران که از اربعین جا مانده و به کربلا نرسیده بودند امروز از حضورشان در مشهد و حرم امام مهربانی‌ها احساس رضایتمندی می‌کردند.

دانلود

مداح این مراسم که حاج مهدی رسولی بود با نوحه و دم‌های سوزناک خود به سوز در سینه‌ زائران می‌افزود و بغض در گلوی عزاداران را به اشک برای امام حسن(ع) مبدل می‌کرد.

آمده‌ام برات کربلا بگیرم

زائری که از شاهرود به مشهد آمده‌ بود و امسال داغ نرفتن به کربلا بر دلش مانده بود می‌گفت: همه ساله سعی می‌کنم در این ایام عزیز در مشهد باشم، امسال قسمت نشد کربلا بروم ولی امروز در مشهدم که برای سال آینده برات کربلا را از آقا امام رضا(ع) بگیرم.

مداحی که به اوج مصیبت و سوز رسیده بود بغض عزاداران را سر انجام ترکاند و مردم با چشمانی گریان در حال سینه زدن بودند.

به یاد امام غریبم در مدینه سینه می‌زنم

در این هنگام به سراغ زائر دیگری که از گرگان به مشهد آمده بود رفتم و از او حس و حالش را جویا شدم که در پاسخ گفت: به یاد امام غریبم در مدینه سینه می‌زنم و اشکم از سر حسرت بخاطر این غربت است.

زائری هم که علم و بیرق عزا را در دست داشت گفت: از تربت حیدریه به شوق امام رضا و عزاداری آقایمان هر سال به مشهد می‌آییم و رزق یک سال خود را از امام حسن(ع) و امام رضا(ع) می‌گیریم.

در راه‌های منتهی به حرم خیابان‌ها مملو از جمعیت و دسته‌های عزاداری بود، صدای دسته‌های عزاداری از خیابان خسروی و خیابان امام رضا(ع) در هم آمیخته می‌شد و صدایی جز صدای سوگ برای پیامبر(ص) و امام حسن(ع) به گوش نمی‌رسید.

همه ساله در پایان ماه صفر حسن ختام دو ماه عزاداری برای ائمه(ع) در مشهد اتفاق می‌افتد و این اجتماع عزاداران سراسر کشور و حتی مسلمانان خارج از کشور در پایتخت معنوی ایران این پیام را می‌رساند که مشهد همیشه مأمن شیعیان و محبان ائمه(ع) است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس