کد خبر 989564
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
محمد حسین فرهنگی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به دلیل داشتن مهارت ادراکی بالا می‌تواند بنای تحولات مختلف را در آموزش و پرورش بگذارد.

به گزارش مشرق، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 12 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش،گفت: اینجانب با آقای حاجی میرزایی از روزهای نخست انقلاب اسلامی آشنایی داریم، وی در تبریز بوده و مسئولیت نهضت سوادآموزی را در استان آذربایجان برعهده داشت و شخصا شاهد تلاش های ارزشمند و انقلابی وی در حوزه های کاری بودم.

بیشتر بخوانید:

تبدیل وضعیت نیروهای آموزش و پرورش باید مشخص شود

تقدیر شهید آیت الله مدنی از حاجی میرزایی در خطبه های نماز جمعه

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعدها نیز شهید انقلاب آیت‌الله مدنی در خطبه های نماز جمعه از آقای حاجی میرزایی تقدیر کرده و شنیده‌ام در جلسات خصوصی احترام ویژه‌ای برای وی قائل بودند.

وی افزود: توجه همکاران، فرهنگیان و عموم ملت را به یک نقطه علمی بسیار مهم جلب می‌کنم؛ در هرم های سازمانی با نزدیک شدن به رأس، تعداد افراد کمتر و هرچه به بدنه نزدیک‌تر، حجم افراد بیشتر می‌شود، همچنین مهارت مدیران در این حوزه‌ها دسته‌بندی می شود، درواقع مدیران باید مهارت‌های فنی، انسانی و ادراکی داشته باشند اما هرچه به رأس نزدیک‌تر می‌شویم مهارت‌های ادراکی اهمیت پیدا می‌کنند.

اهمیت مهارت ادراکی برای مدیران در رأس

فرهنگی در توضیح مهارت های ادراکی در مدیران، گفت: مهارت ادراکی به معنای قدرت تصمیم‌گیری، اعمال سیاست های پیش‌بینی شده، داشتن قدرت بالای هماهنگی با سیستم و خارج از سیستم است در حالی که در رده های میانی مهارت های انسانی برای مدیران اهمیت دارد و در قاعده مهارت‌های فنی حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: در تاریخ انقلاب وزرایی داشتیم که در وزارتخانه‌های مختلف همچون جهاد کشاورزی، نفت و نیرو سمت داشته و کارنامه‌شان نیز قابل‌توجه است، چراکه مهارت ادراکی آن‍‌ها بالا بوده و در مقابل آموزش و پرورش به خود دیده که از ابتدا در این وزارتخانه فعالیت داشته اما منشأ آثار گسترده مفیدی نشده اند.

حاجی میرزایی در مخالفت با اجرای سند 2030 تاکید دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: با توجه به شناختی که از آقای حاجی میرزایی دارم معتقدم به دلیل داشتن مهارت ادراکی بالا می‌تواند بنای تحولات مختلف را در آموزش و پرورش گذارد، این در حالی است که وی به اجرای سند تحول بنیادین و مخالفت با سند 2030 تاکید دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان محترم پیشنهاداتی ارائه داده‌اند که می توان آن ها را در فرصت های دیگر و پس از رأی اعتماد مطرح کرد اما آنچه که امروز اهمیت دارد تعیین تکلیف وزارتخانه مهم آموزش و پرورش و سپردن سکان آن به دست فردی است که به نظر می رسد شاخص های یک مدیر سطح بالا را دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بتواند در ادامه راه آنچه ازسوی مجلس تعیین تکلیف شده را اجرا و از طرف مجلس و دولت مورد حمایت قرار گیرد

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس