محمود نگهبان اسلامی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبره بودن در تئوری و سابقه اجرایی متعدد را لازمه موفقیت در حوزه حساس آموزش و پرورش دانست و افزود: در این شرایط حساس، آموزش و پرورش به فردی متخصص و کارآمد نیاز دارد.

به گزارش مشرق، محمود نگهبان سلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه 12 شهریور) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مخالفت با وی، گفت: خداوند را شاهد میگیرم آنچه بیان می کنم از روی غرض شخصی نیست بلکه به عنوان متخصص و دکتری تعلیم و تربیت و با سابقه دو دوره حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات و بیش از 20 سال تجربه در حوزه آموزش و پرورش مطالب خود را بیان می کنم.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تمام دنیا آموزش و پرورش اولویت اصلی کشورهاست، اما بحث من با شخص رئیس جمهور است که آموزش و پرورش را نه تنها اولویت اول بلکه اولویت دهم خود نیز لحاظ نمی کند و اینگونه بزرگترین سرمایه کشور که همان نیروی انسانی است به ورطه فراموشی و نابودی سپرده می شود.

آموزش و پرورش دغدغه نخست رئیس جمهور نیست

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر وزرای دولت تدبیر و امید فقط وعده تحقق سند تحول بنیادین را داده اند، افزود: زمانی که آموزش و پرورش اولویت نخست رئیس جمهور و هیات دولت نباشد، چطور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش می تواند دغدغه فرهنگیان را رفع کند؟

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اضافه کرد: آقای حاجی میرزایی با توجه به اینکه دو دهه از حوزه آموزش و پرورش فاصله داشته اید، چقدر با این دغدغه ها آشنا هستید؟ من در برنامه پیشنهادی شما این دغدغه ها را ندیده ام. همچنین با نگاه به سابقه وزیر پیشنهادی متوجه می شویم که وی با تدریس در دانشگاه ها و فاصله دو دهه از آموزش و پرورش، نمی توان انتظار داشت که بتواند برای دغدغه فرهنگیان راه حلی پیدا کند.

نگهبان سلامی اظهار کرد: رئیس جمهور باید فردی را معرفی می کرد که دغدغه مطالبه گری داشته باشد، اما آقای حاجی میرزایی در همین سمت هایی که داشتند، چقدر توانسته به آموزش و پرورش کمک کند که امروز بتواند در جایگاه وزیر به این وزارتخانه و فرهنگیان یاری برساند؟

چرا رئیس جمهور فردی از بدنه آموزش و پرورش را برای تصدی وزارتخانه پیشنهاد نکرد؟

وی با انتقاد از اینکه چرا رئیس جمهور فردی را از جامعه آموزش و پرورش برای تصدی این سمت پیشنهاد نکرده است، گفت: در برنامه پیشنهادی آقای حاجی میرزایی، طرح کوتاه مدت ، میان مدت و بلندمدت برای آموزش و پرورش دیده نمی شود. این در حالی است که مشکلات بازنشستگان فرهنگی، افزایش کیفیت مدارس دولتی، نابرابری مدارس دولتی و غیردولتی، فضای فرسوده مدارس، تجهیزات ناچیز ورزشی و دغدغه های مقام معظم رهبری نسبت به توسعه حوزه مهارتی و ... هیچیک در برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دیده نمی شود.

رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، نیروی کارآمد و مستعد را زیربنا و امیدبخش کشور دانستند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری اینکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، نیروی کارآمد و مستعد را زیربنا و امیدبخش کشور دانستند، مطرح کرد: همچنین مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری، دانش را آشکارترین وسیله عزت و قدرت کشور معرفی کرده اند، اما تمامی این مسائل تا چه میزان در برنامه آقای حاجی میرزایی تحقق و نموده پیدا کرده است؟

وی تصریح کرد: فردی که برای این مسئولیت انتخاب می شود در وهله اول باید تخصص داشته باشد، اما شخصاً هیچگونه کتاب و مقاله در حوزه آموزش و پرورش از آقای حاجی میرزایی ندیده ام.

نگهبان سلامی خبره بودن در تئوری و سابقه اجرایی متعدد را لازمه موفقیت در حوزه حساس آموزش و پرورش دانست و افزود: در این شرایط حساس، آموزش و پرورش به فردی متخصص و کارآمد نیاز دارد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرهنگی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    4 0
    وقتی ریس این وزیرکه همان ریس جمهوراست نسبت به آموزش وپرورش تااین حد بی تفاوت است مافرهنگیان نیز درانتخابات مجلس وریاست جمهوری باید به این طیف کاملا بی تفاوت باشیم.حتی یک رای یه اینگونه بی تفاوتها ندهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس