کد خبر 989556
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
فاطمه ذوالقدر

نماینده مردم تهران در مجلس وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را پاکدست خواند و تصریح کرد: حاجی میرزایی یک معلم واقعی است و سابقه طولانی در نظام آموزشی کشور دارد.

به گزارش مشرق،  سیده فاطمه ذوالقدر در نشست علنی امروز (سه شنبه، 12 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: امروز که رئیس جمهوری، حاجی میرزایی را برای تصدی آموزش و پرورش معرفی کرد باید مطرح کنم که وی دارای سابقه طولانی در نظام آموزشی کشور است و با دولت همکاری داشته و عضو شورای معاونان و معلمان بوده است.

بیشتر بخوانید:

حاجی میرزایی یک معلم واقعی است نه فردی قدرت‌طلب

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حاجی میرزایی یک معلم واقعی است و نه قدرت طلب است و نه جاه طلب اما در توانمندی و پاکدستی‌اش شکی وجود ندارد، اظهار کرد: توسعه و ترویج فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در راستای تحکیم و تحقق اهداف اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و هنری، ارتقاء سلامت، بهداشت و ایمنی دانش آموزان، توسعه و ترویج فعالیت تربیت بدنی، اشاعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس و تقویت و توسعه و ترویج بازی‌های محلی از جمله موارد قابل توجه در برنامه‌های پیشنهادی حاجی میرزایی است.

وی در این راستا افزود: همچنین بازمهندسی برنامه درسی، تدوین برنامه جامع تأمین و بهسازی منابع انسانی، اصلاح نظام پرداخت بر اساس شایستگی‌ها، متناسب‌سازی منابع انسانی در چارچوب منابع درسی ملی و شرایط اقلیمی و اهداف سند تحول بنیادین، بازآموزی معلمان از طریق توسعه شبکه مدیریت دانش و استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، تأمین و تربیت سرمایه انسانی با محوریت دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی و سایر دانشگاه‌ها از جمله رویکردهای برجسته برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

ذوالقدر یادآور شد: هر چند انتظارات نمایندگان برای پیشنهاد وزیر زن محقق نشد اما انتظار می‌رود حاجی میرزایی از توانمندی زنان در پست‌های مدیریتی، معاونت‌های حوزه وزارت و مدیرکل استان‌ها استفاده کند. همچنین دفتر امور زنان در ساختار وزارتخانه با توجه به اینکه 60درصد از کارکنان آموزش و پرورش زنان هستند، راه‌اندازی شود.

مبارزه با مافیای کنکور در دستور کار وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باشد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مبارزه با مافیای کنکور و جلوگیری از رشد قارچ‌گونه آموزشگاه‌های آزاد، برقراری عدالت آموزشی و توسعه هنرستان‌های حرفه‌ای باید از جمله اولویت‌های کاری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باشد، ادامه داد: توجه به دختران بازمانده از تحصیل خصوصاً رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان دختر، تعیین تکلیف حق‌التدریسی‌ها، نهضتی‌ها و خرید خدمتی‌ها و اجرای کامل طرح نظام رتبه‌بندی معلمان که سال‌ها مطرح است، باید در دستور کار وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید در جهت تکریم حقوق معلمان تلاش کند، خاطر نشان کرد: معلم با هر عنوانی هرگاه در کلاس حضور داشته باشد، باید دارای آرامش، رضایت و امنیت شغلی باشد که این امر باید از طریق تلاش وزیر پیشنهادی این وزارتخانه محقق شود.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    دقیقا مثل احمدی نژاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس