بنایی

عضو کمیسیون عمران مجلس پرداخت مطالبات به حق فرهنگیان، اجرای سند تحول بنیادین و نظام رتبه بندی معلمان را از مهم ترین برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دانست.

به گزارش مشرق،  حمید بنایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 12 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: آقای حاجی میرزایی در چند روز گذشته در کمیسیون و فراکسیون های مختلف برنامه های خوبی را برای حفظ جایگاه آموزش و پرورش ارائه دادند، نمایندگان نیز از وی خواستند تا آموزش و پرورش را درگیر مسائل سیاسی و حزبی نکند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش وزارتی متعلق به همه مردم و اقشار جامعه است، تصریح کرد: وجود تعداد بسیار دانش آموزان و یک میلیون فرهنگی دلیل بر اهمیت جایگاه این وزارتخانه است، از این رو آقای حاجی میرزایی بر حذف تنوع مدرسه و تاکید بر وجود دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: ایشان همچنین در برنامه های خود به اجرای سند تحول بنیادین، نظام رتبه بندی فرهنگیان طبق برنامه ششم توسعه، پرهیز از نگاه سیاسی به آموزش و پرورش، پرداخت مطالبات به حق فرهنگیان و ورود معلمان به مدرسه از طریق دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد.

بنایی یادآور شد: آقای حاجی میرزایی همچنین در توضیح برنامه های خود جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی در مدارس را مهم تلقی کرد و به حفظ شأن معلمان خارج از کشور نیز اشاره داشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردی صادق، نجیب، اهل تلاش و تدبیر و معتقد به ارتقاء جایگاه زنان با حفظ نگاه عقلانیت و احترام به مردم است که در برنامه های وی عدالت، انضباط و تحول و نوآوری به چشم می خورد.

وی ادامه داد: آقای حاجی میرزایی تاکید دارد که از تمامی ظرفیت ها براساس شایسته سالاری استفاده خواهد کرد، وی زبان آموزش و پرورش را می شناسد و سال ها جزء معاونان این وزارتخانه بوده است، همچنین در زمینه تحولات نظام آموزشی و نوآوری در آموزش برگزیده جهانی شده است.

بنایی با بیان اینکه حاجی میرزایی منش معلمی دارد و در عین حال مدیریت و جامعه شناسی می داند، گفت: اهم برنامه های ایشان بهبود راهبردی مدیریت آموزش و پرورش، کاهش تمرکز و تفویض اختیار از ستاد به منطقه است. وی واگذاری اختیار به مدرسه را موجب هویت یافتن و افزایش مشارکت معلمان و خانواده در اداره امور مدرسه می داند و فرهنگ مسئولیت پذیری را به عنوان شاخص های اصلی مدیریت به خوبی می شناسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در برنامه های خود به موضوع شفاف سازی نظام پرداخت ها و استفاده از ظرفیت نهادهای مدنی و خیرین مدرسه ساز به نفع معیشت معلمان و منزلت اجتماعی اشاره کرده است، همچنین در بحث ارتقاء بهره وری به عنوان حلقه مفقوده آموزش و پرورش تخصص دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: آقای حاجی میرزایی اجرای سند تحول بنیادین را از ماموریت های اصلی آموزش و پرورش بدون برخورد حزبی و سیاسی می داند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس