این روزها شاهد حضور بیشتر مسافران خارجی در کشور هستیم و رفت و آمد ساکنین حاشیه خلیج فارس نیز بیش از همیشه به چشم میخورد. اگر سری به پایانه های مسافرتی و فرودگاه ها زده باشید حتما افرادی را دیده اید که با پوشش عربی بیش از گذشته در رفت و امد هستند.  چالش های کاهش ارزش پول ملی در سال های اخیر باعث شده سفر به ایران یک انتخاب قابل تامل برای بسیاری از توریست های خارجی باشد، همین موضوع باعث شده اتباع خارجی برای سفرهای توریستی و درمانی ایران را یکی از گرینه های اصلی خود انتخاب کنند.

به نقل از حامد کریمی مدیر سایت میهمان شو به عنوان یکی از سایت های گردشگری فعال در زمینه اجاره روزانه ویلا و آپارتمان مبله در ایران، میزان درخواست های اقامت موقت از طرف توریست های خارجی در سه ماهه دوم سال 98 حدود 30 درصد رشد پیدا کرده و نقش افراد و آژانس های واسط ایرانی در این زمینه را نمی توان ندیده گرفت. عموم مسافرت های انجام شده با سه هدف درمان، زیارت و سیاحت انجام می شود و مقصد اصلی آنها تهران، شهرهای شمالی و شهرهای مذهبی از جمله مشهد مقدس می باشد.

از مهمترین چالش های موجود برای مسافرین خارجی در سفر به ایران می توان به حمل پول بصورت کاغذی و سخت گیری مالکین برای اجاره آپارتمان ها به این اشخاص نام برد، به گفته مالکین تعداد محدودی از این مسافرین حساسیت کمتری بر روی نگهداری واحد اقامتی خود بخرج میدهند و همین امر باعث شده اسکان این افراد از سوی مالکین به سختی انجام شود. همچنین این اتباع جهت رزرو خدمات خود در ایران به دلیل نبود درگاه های بین المللی مجبور هستند از طریق لیدرها و آژانس ها اقدام کنند و تمامی مراحل سفر آنها از بدو ورود تا خروج کاملا توسط یک شخص انجام می شود. عمده خدماتی که لیدرها به این اشخاص ارائه می نمایند واسطه گری جهت اجاره سوئیت در تهران برای خدمات درمانی و اجاره سوئیت و آپارتمان مبله در مشهد برای خدمات زیارتی می باشد. علاوه بر این، با توجه به شرایط خاص و فوق العاده ایران از نظر 4 فصب بودن، این روزها بسیاری از ساکنین کشورهای حاشیه خلیج فارس به پیشنهاد لیدرها ترجیح می دهند چند روزی را در شمال کشور ایران بگذرانند و به همین دلیل اجاره ویلا در شمال نیز از سوی لیدرها برای این اتباع به شدت در حال پیگیری و انجام است و لیدرها در حال حاضر یک مکان مناسب را از طریق های مختلفی برای این افراد اجاره می کنند که میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

الف) وجود سایت های انتشار اگهی همچون دیوار و شیپور که تنها به انتشار یک آگهی می پردازند و هیچ گونه نظارتی بر روی صحت عملکرد یک آگهی ندارند و به همین دلیل طبق آمار پلیس فتا کلاهبرداری های زیادی از این طریق انجام میشود

ب) سایت های تخفیف گروهی که به دلیل ماهیت غیرتخصصی آنها و نوع مدل کسب و کار و درامدی صرفا مشابه سایت های انتشار اگهی عمل کرده و هیچ گونه مسئولیتی در قبال عملیات رزرو و غیره ندارند

ج) سایت های تخصصی گردشگری در زمینه اجاره ویلا، سوئیت، آپارتمان های مبله و اقامتگاه های بوم گردی همچون میهمان شو، شب و airbnb که بصورت متمرکز بر روی این بازار فعالیت میکنند و در تمامی مراحل رزرو از شروع تا پایان اقامت با تیم پشتیبانی همراه شما هستند و کلیه فرایند رزرو را مدیریت و کنترل مینمایند.

با توجه به سفرهای متعدد اتباع کشورهای مختلف به ایران به دلیل تفاوت نرخ ارز می توان ضمن مدیریت دقیق این بازار از فرصت پیش آمده در شرایط سخت اقتصادی جهت درامدزایی ارزی استفاده نمود. به پیشنهاد مدیر سایت میهمان شو باید برای اتباع خارجی تعرفه های جداگانه و بیشتری در خدمات لحاظ گردد چراکه تفاوت ارزش پول ملی با درنظر گرفتن درامد سرانه هر شخص در کشور ایران و سایر کشورها این موضوع را اثبات می کند که با افزایش نرخ خدمات برای خارجی ها باز هم سفر به ایران برای انها بسیار مقرون بصرفه خواهد بود و می توان از درامد حاصله از این خدمات سرمایه گذاری بیشتری در گردشگری بومی انجام داد.

محتوای تبلیغاتی

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس