غلامرضا انصاری

فریب مردم در مجلس؛ فراکسیون امید برای نقض حکم خاتمی کارگروه تشکیل می‌دهد اما برای پیگیری مسئله گرانی نه!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

فریب مردم در مجلس؛

فراکسیون امید برای نقض حکم خاتمی کارگروه تشکیل می‌دهد اما برای پیگیری مسئله گرانی نه!

خبرآنلاین گزارش داد: محمدرضا خاتمی که اظهارات بدون سندش پیرامون تقلب 8 میلیونی در انتخابات 88 موجب محکومیت او شد، روز یکشنبه گذشته در فراکسیون امید مجلس حضور یافت تا درباره جزئیات و حواشی دادگاه خود توضیحاتی به نمایندگان اصلاح‌طلب بدهد. آنطور که گفته می‌شود در این جلسه بعد از شنیدن توضیات خاتمی کارگروهی در فراکسیون امید برای پیگیری این موضوع تشکیل شده است.

جلال میرزایی، از نمایندگان اصلاح‌طلب در این زمینه گفته است: بعد از صحبت‌های مطرح شده اعضای فراکسیون تصمیم گرفتند کارگروهی تشکیل بدهند تا مسئله دادگاه آقای خاتمی را از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری کنند.

فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید هم طی اظهاراتی در همین رابطه گفته است: امروز هیات رئیسه فراکسیون و دو کمیته سیاسی و حقوقی جلسه‌ای را با حضور محمدرضا خاتمی برگزار کردند که در آن آقای خاتمی توضیحاتی درباره جزئیات دادگاه، حکم صادره و دفاعیاتش ارائه کرد.

او ادامه داد: فراکسیون امید از شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده آقای خاتمی در دادگاه تجدیدنظر درخواست دارد تا با تشکیل جلسه دادرسی اسناد و مدارک ارائه شده را مورد بررسی دقیق قرار دهد!

سعیدی همچنین خبر داد که قرار است کارگروهی به ریاست عارف برای پیگیری و تعامل با قوه قضاییه تشکیل شود که این کارگروه موضوع پرونده قضایی آقای خاتمی را پیگیری خواهد کرد.[1]

*بدیهیست که اگر نمایندگان محترم فراکسیون امید و چپ‌های مجلس، همان اندازه که برای اظهارات و افته‌های خاتمی و فتنه‌گری‌های او ارزش قائل هستند، برای مسئله «گرانی» و «مسکن» هم ارزش قائل بودند؛ وضع موجود یقینا شکل دیگری می‌داشت.

جالب است که این نمایندگان در طول مدت حضور خود در مجلس، حتی به قاعده همین یک نصف روز نیز حاضر نشده‌اند که در باب مسئله گرانی و مسکن وقت مؤثر بگذارند و کارگروه پیگیری تشکیل بدهند و همچون اقدام درباره خاتمی، تلاش کنند تا حق مردم را استیفا کنند.

آنها البته اعترافات صریحی هم در این زمینه دارند. کما اینکه محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید، زمانی گفته بود: این فراکسیون تا جایی مطالبات مردم را پیگیری می‌کند که موجب تضعیف دولت نشود!

بخش تأسف انگیز ماجرا اینجاست که امیدی‌های مجلس با شعار بهبود وضع اقتصادی از مردم رأی ستادند و وارد مجلس دهم شدند!

***

طراح بزم رقص در شهرداری: نشاط اجتماعی نداریم

«فاطمه راکعی»، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم و مسئول امور بانوان شهرداری تهران در دوران نجفی که عامل رخدادهایی مثل تشکیل مجلس رقص معروف با حضور نجفی و تبلیغات عجیب علیه حجاب چادر بود؛ به تازگی طی اظهاراتی در خبرگزاری دولتی ایرنا پیرامون «نشاط جامعه» گفته است: قانون‌گرایی و ارتقای سطح اعتماد ملی و امنیت عمومی خودبه‌خود نشاط را به جامعه بازمی‌گرداند.

او همچنین مدعی سلب اعتماد عمومی در جامعه ایران شده و گفته است: متأسفانه اکنون به دلیل عملکرد نادرست دست‌اندرکاران اداره امور کشور، با نوعی سلب اعتماد عمومی در جامعه مواجه هستیم!

راکعی می‌افزاید: از سوی دیگر، به دلیل عدم ثبات وضعیت اقتصادی کشور و همچنین تهدیدهای خارجی، نگرانی‌های بسیاری برای مردم به‌ویژه برای جوانان ما ایجاد شده است. آنان نسبت به آینده شغلی و معیشتی‌شان نگران هستند و افق روشنی را نیز در آینده برای خود متصور نیستند. بنابراین در این وضعیت، طبیعی است که نشاط اجتماعی و سیاسی از جامعه رخت ببندد. [2]

*با تحلیل ما، خانم راکعی در ادامه مأموریت‌هایی که برای خود تعریف کرده‌اند به بیان صحبت‌هایی مثل «سلب اعتماد عمومی» و یا «نبود نشاط اجتماعی و سیاسی» می‌پردازند!

و گرنه عقلانیت و آمارهای موجود، این ادعاهای عجیب را رد می‌کند.

در بحث اعتماد عمومی باید دانست حکومتی که دچار سلب اعتماد عمومی شده باشد، قادر به ایستادگی نظامی در مقابل قدرتی مثل آمریکا نیست، ‌ توانایی برگزاری انتخابات پرشور سالانه ندارد.

مقولاتی که ایران اسلامی کارنامه بسیار تحسین‌برانگیزی در آنها دارد...

خانم راکعی، بعنوان مشاور شهردار حناچی! همچنین در مؤلفه نشاط اجتماعی هم گویا شکسته شدن رکورد فروش فیلم‌ها و تئاترها و کنسرت‌ها را نمی‌بینند، ‌ درباره زیاد شدن سفرهای داخلی خانواده‌ها در ایران هیچ نظری ندارند و پیشرفت‌های ایران در کسب مدال‌های رنگارنگ ورزشی و ازدیاد مراکز تفریحی و توریستی را نیز توهم می‌پندارند.

البته این مقولات هرگز به این معنی نیست که ایران اسلامی دچار مشکل نیست و گرانی وجود ندارد.

اما فهم عمومی یقینا از فهم کسانی که مدعی نبود اعتماد و نشاط در جامعه ایرانی هستند بیشتر است زیرا افکار عمومی بر خلاف خواسته اصلاح‌طلبان به نیکویی می‌داند که مشکل در همه جای دنیا هست و از طرفی وجود مشکل دلیلی بر سرخوردگی و دفن کردن نشاط نیست.

برخی محافل تحلیلی معتقدند که این قبیل شلیک‌های روانی به مغز جامعه، برای شعله‌ور کردن آتش «فتنه اقتصادی» و ناامید کردن مردم از حاکمیت صورت می‌گیرد.

قبل از راکعی، علیرضا بهشتی نیز مدعی وجود «بحران مشروعیت» در نظام اسلامی شده بود. [3]

مصطفی تاجزاده هم زمانی طی اظهاراتی در همین زمینه گفته بود: این جامعه لجن است؛ گرسنه‌ایم و می‌خواهند بروند دریای مدیترانه! [4]

تکیدگی جامعه ایرانی، چروکیدی جامعه، ناامیدی مردم، وجود مشکل عقلی در نظام و عدم شنیده شدن صدای مردم در انتخابات نیز مقولات دیگری هستند که ستادی‌های جریان سیاسی خاص طی سال‌های اخیر در کنار دادن «آدرس خیابان» بر آنها تأکید کرده‌اند.

***

سفیر و نماینده سابق:

ایران در اوج تنگ‌نظری سیاسی قرار دارد!

«غلامرضا انصاری»، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفته است: شاید اگر ما به نیروهای توانمند داخلی که ایمان، اعتقاد و التزام به پیشرفت کشور دارند و به بیش از شش میلیون ایرانی موفق که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، اجازه حرکت دهیم بتوانیم تهدید تحریم را به فرصت پیشرفت تبدیل کنیم.

او همچنین می‌افزاید: اگر 10 درصد از سرمایه ایرانیان خارج از کشور و سی درصد از سرمایه نوابغ مهاجرت کرده به کشور بازگردند، شرایط ایران کاملا متفاوت شود.

انصاری که در دولت اصلاحات، رئیس سازمان بهزیستی و در دولت احمدی‌نژاد، سفیر ایران در ترکمنستان بوده است و سابقه نمایندگی در مجلس و در شورای شهر را هم دارد اما تصریح می‌کند: تا زمانی که تنگ‌نظری سیاسی در اوج خودش باشد و برخوردهای حذفی و از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی در دستور کار باشد، موفق نمی‌شویم! [5]

*بدیهیست که اگر فضای تنگ‌نظری سیاسی در ایران وجود داشت و آنهم در اوج! امثال آقای انصاری هرگز نمی‌توانستند بصورت روزانه این مفاهیم ذهنی خودشان را در ذهن جامعه پمپاژ کنند!

همچنین است که بحث تحریم‌ها از 40 سال قبل سبب پیشرفت ایران شد و بد نیست آقای انصاری دور از فضای «تبلیغات نارسای مسئولان» که رهبری در بیانیه گام دوم به آن اشاره کردند؛ نگاهی به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مهمی مثل اقتصاد، فناوری و غیره داشته باشند.

ما همچنین قضاوت درباره دنیای زیبای انصاری و اینکه اگر 10 درصد سرمایه ایرانیان خارج از کشور و 30 درصد از نوابغ مهاجرت کرده به ایران برگردند! اوضاع گلستان می‌شود را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

***

1_ khabaronline.ir/news/1284120

2_ plus.irna.ir/news/83412781/

3_ mshrgh.ir/837020

4_ mshrgh.ir/891831

5_ https://www.isna.ir/news/98050602639/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    96 34
    یک روز میرقصید و یک روز از بی اعتمادی مردم میگویید. فقط برای اینکه همه چیز را به آتش بکشید
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
      62 15
      هم رقص اين جماعت , هم چرنديات گفتنشون و هم به آتش كشيدنشون تماما" در راستاي رقصيدن به ساز دشمنان اين مملكت بوده و هست و خواهد بود.
    • محمدطاها ولایت مدار IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
      خداوند به خانواده خودش رحم کنه بی بندوباری بیدادمیکنه
    • عبدالله مومن SA ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
      38 15
      در تبهکاری این قوم فاسد و مفسد افساداتی. هر چه گفته شود. کم است
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
      11 14
      شادابی در کنار مشکلات بیکاری و ازدواج و اقتصاد و گرانی چگونه بدست می آید؟!!!
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
      12 2
      بن سلمان با پرچم سعودی مسائل داخلی ایران به تو هیچ ربطی نداره.باید هم از اصلاحات عصبانی باشی
  • ههه IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    18 9
    نظر دهند گرامی که از خانم راکعی انتقاد کردی که فروش فیلم و تئاتر و علاقمند مقام های ورزشی این فرمایشات شما درست ولی اگر مقداری تحلیل و برسی کنید این رقم امار فقط به اندازه اقازاده ها و ژن خوب هست و قتی می گویی ایران یعنی ۸۰میلیون نفر
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
      18 19
      درود بر خانم راکعی درد و بلاش بخوره تو سر بدخواهاش
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
      0 10
      وجود امثال اين خانم براي كشور , كلا" بلا و معضله!!
  • مرتضی IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    17 5
    این آقای انصاری موقعی که میخواست نماینده مشهد درمجلس شود دانشجوی دکترا بود در تبلیغاتش برای فریب مردم خودش را دکترا انصاری معرفی کرده بود ولی الف را انقدر کوچک نوشته بود که دکتر انصاری خونده میشد
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    32 12
    مقصر مردم البته اونايي كه به اين جماعت راي دادند مي باشند در همه كم كاري ها شريك جرمند
    • ناشناس IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
      3 8
      کلا رای و انتخابات جمع بشه و مجلس و ریاست جمهوری حذف بشه و بصورت نخست وزیری اداره بشه . اینجور بهتر نیست البته یه پیشنهاده . امیدوارم به من فحش ندهید .
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
      0 9
      یه مزیت انتخابات اینه که ما و مردم اثر رأی خوب و بد رو می فهمیم و این باعث رشد میشه.
  • احمد IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    26 15
    هیچ کرام از این افراد از نجفی بهتر نیستند تازه نجفی پاکترین آنهاست . چون تمام حرفهای اینها بوی نفاق می دهد .
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    8 2
    با شلاق به بهشت نبرید و مردم را دست کم نگیرید ....
  • GB ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    3 8
    این فراکسیون امیدیهامگه عقلشان میرسه که برای گرانی کارگروهی تشکیل بدهندخیالشون ازهمه چیزبرای خودشون تخته
  • ناشناس IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    6 6
    اوووونچنان روغنی که یک وجب باشد مردم برایتان اماده کرده اند که در تاریخ ماندگار شود سرطانهای اصلاحطلبکار مفت خور دشمن شاد کن البته مردمی که حافظه خوبی داشته باشند
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    4 8
    کی فکر می کرد فاطمه راکعی اینطور شود؟ این اصلاح طلبان عموما" از لحاظ پایه های اعتقادی مشکل دارند. مدیریتشون رو که ملاحظه می کنید. صفر صفر. ادعا بیست بیست. اونایی که به این جماعت بی خاصیت رای دادند در فقیر شدن ماها دخیل هستند هر رنجی که می کشیم گناهش به گردن شماست. خودتون مرفه بی درد. ملت مستضعف انقلابی ،اسیر شرایط سخت اقتصادی. خدا به حق خون شهدا ازتون نگذره. لعنت بر هرچی فتنه گر.
  • دیده بان IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    64 14
    اصلاح طلب ایرانی یعنی گرانی بدبختی فلاکت فحشا بی بندباری نوکری بیگانه سرمایه داری زندگی لکچری برای خود ووووووووووو
  • DE ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    30 12
    هرچی به انتخابات نزدیکتر میشویم هم دلار ارزانانتر میشود هم حرفا قشنگتر!!!
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    3 1
    هر دو نفرشان گل گفتند . البته این را هم بدانید که این موج افسردگی در کشور منجر به عواقب وخیمی خواهد شد
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    0 6
    گمراه طلب ها نه اینکه خودشون کلا به همه چیز بدبینن متوهمند همه مردم مثل خودشون می بینن
  • سید رضا IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    27 20
    افسادطلبان غربزده !!
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    3 12
    سلام مشرق عزیز متاسفانه کسی نیست به امثال خانم راکعی یادآوری کند که اگر امثال ایشان هویت گرفتند از لطف جمهوری اسلامی بوده است وگرنه بایستی در منجلاب پهلوی دست و پا می زدید. ایا گذشته برایشان درس عبرت نشده است تا کجا و کی می خواهند به این رویه ادامه دهند بخاطر چند صباحی در راس قدرت ماندن.حاضرند این ته مانده فرهنگ ایرانی اسلامی را بر باد دهند
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    2 8
    ادعای تقلب در انتخابات آنهم به این بزرگی (8000000میلیون رای ) انگار که همه در خواب بودند و عده ای خواسته اند این تعداد رای را اضافه کرده اند اگر در دادگاه صالحه نتوانی ثابت کنی جرم کوچکی نیست . اتهام به حیثیت یک کشور است . بی اعتبار نشان دادن پایه های دموکراسی یک کشور است . دوسال به نظرتوده مردم ارفاق در حق ایشان است . بحث فرد نیست بحث یک کشور است با ارزش هایش . درضمن انحصار طلبان چندین سال است اعلام می کنند سران فتنه را محاکمه کنید . این نمونه محاکمه آیا تمامیتخواهی تان اجازه می دهد واقعیت را قبول کنید .
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    1 8
    اینا خودفروختگان وطنفروشن .درطی صد ساله اخیر همینا باعث وابستگی صددرصد کشور شکست انقلابهای مردمی وبتیجه رسیدن کودتای انگلیسیها درایران بوده اند. همین حالام اگه ملت اگاه نشن بازهمون اتفاقات ضد ملی ودینی پیش خاهد اومد
  • علی IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    2 10
    خانم جمیله را هم دعوت کنید که جمعتان جور باشد بر پدر و مادر خیانت کاران به این مملکت لعنت خدا باد
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    1 10
    با نمی و کدخدا هماهنگن میخوان اذیت کنن
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    1 6
    سرکار خانم ....هرچند که وجود افرادی بی ایمان یاوه گو بیماران روانی و در شورای شهر تهران و نشاط آرامش را از مردم ایران گرفته و بخاطر دزدی و اختلاس توهمات و ...
  • ادهمی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    1 6
    اینها این قدر ...هستند مکر یک پای اینها درخارج و یک پای در داخل دارند لذا برند تو خارج کنسرت برگزار کنند و لخت و عریان آنجا برقصند و انرزی پوچ آنان تخلیه بشه و برای دیگران ننه من غریبم در نیارند این خائیین وطن فروش بی حیاها.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    0 10
    مرگ بر اصلاح طلبان . خاتمی ها باید اعدام شوند
  • FR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    2 4
    انصاریها ژنتیک این مواضع را دارند ؟ !.انصار کی هستند؟
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    8 2
    گند آزادی بیان رو در آوردید . اگه میخواید فقط نظر همسو رو تایید کنید دیگه چه اصراری دارید همه بتونن کامنت بزارن ؟ خودتون خبر بزارید، خودتونم کامنتهای مورد علاقتون رو بدید دیگه . آمریکا رو مسخره میکنید اون وقت ؟
  • DE ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    4 6
    یکی از این کامنت های غیر قابل انتشار را من نوشتم.
    • DE ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
      1 15
      سلام خسته نباشید کارتون حرف نداره بعضی از کامنت ها را بنده میدانم غیر قابل انتشاره ولی بعضا حداقل چند ثانیه ای باعث میشه بخندید و رفع خستگی بشه.همین برای ما کافیست .بعضی از کامنت ها برای مصارف داخلیست. اخبار و تفاسیر و مقالات شما بسیار پر بار و عالیست و نیاز به تایید و یا رد ندارد. ارادتمند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس