وزیر دفاع

وزیر دفاع در واکنش به ‌تحریم وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: سرمداران‌ آمریکا با این اقدام نشان دادند اهل هیچ منطق و معیاری نیستند.

به گزارش مشرق،  امیر سرتیپ امیر حاتمی ‌در یادواره شهدای بخش مرکزی نوشهر ‌مازندران که با حضور ‌خانواده معظم شهدا، ایثارگران، استاندار، امام جمعه نوشهر، ‌نمایندگان مجلس و مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد، ‌با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس به ویژه مدافعان حرم اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا به واقع نشانه همدلی، ایمان راسخ‌ و پیوند همه مردم و مسئولان است و ‌به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امروز زنده نگه داشتن نام و یاد شهداء کمتر از شهادت نیست و همه باید بدانیم که امنیت و آرامش امروز کشور مدیون ایستادگی و رشادت شهداء و صبر و استقامت بی‌بدیل خانواده این عزیزان است.

 ‌وی با اشاره به جانفشانی‌های شهدا، شاخصه ‌بزرگ شهیدان ایران اسلامی را در روحیه الهی و اعتقاد به معاد دانست و افزود: شهدا با برخورداری از چنین روحیه و باوری‌ توانستند بزرگ‌ترین حماسه‌ها را در طول هشت سال دفاع مقدس رقم زده و محاسبات ابرقدرت‌ها را به چالش بکشانند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود از مردم مازندران به ‌عنوان پیشگامان ‌نهضت انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام خمینی (ره) یاد کرد و ادامه داد: مازندران مهد مردان و عالمان بزرگ، شهدای انقلاب اسلامی، حرم و امنیت است‌ که در پیروی انقلاب اسلامی نقش بزرگی داشت‌.

بیشتر بخوانید:

واکنش وزیر دفاع به خبر آزمایش موشکی اخیر

آمادگی وزارت دفاع برای کمک به خودروسازی

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید و ‌حضور  100 هزار رزمنده از این استان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضوری فعال داشتند و شجاعت و غیرت این نیروها شهره و زبان زد عام و خاص بود و جوانان مازندرانی در دفاع از حرم نیز غیرت خود را نشان دادند و حضور اثرگذار و فعال در جبهه مبارزه با داعش داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث و اتفاقات تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هرجای کشور که حرکت بزرگی ‌رخ داد، خون شهید و شهیدان پای آن ریخته شده است؛ از مشروطه تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کارهای بزرگی در کشور صورت گرفته است.

امیر سرتیپ حاتمی به دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: ‌در دوران باشکوه و پرافتخار دفاع مقدس همه دنیا یک طرف بودند و در طرف دیگر رزمندگان ‌ایران اسلامی به تنهایی مبارزه و از حدود و ثغور کشور دفاع می‌کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ‌با مقاومت و ایستادگی می‌توان ضمن حفظ همه ارزش‌ها، بر دشمن غاصب و زورگو پیروز شد، تصریح کرد: در دفاع مقدس به معنای واقعی مقاومت و ایستادگی رمز پیروزی رزمندگان ایران بود چرا که رژیم بعث با پشتیبانی و کمک محکم ‌همه دنیا به جنگ ایران آمد ‌ولی ایستادگی و مقاومت ملت ایران و پایداری شهیدان، کشورمان ‌را به پیروزی و موقعیت کنونی رسانده است.

‌امیر سرتیپ حاتمی به اشاره به جانفشانی و ازخودگذشتگی مدافعان حرم در سوریه و عراق تصریح کرد: ‌شهدای مدافع حرم کار بزرگی انجام دادند؛ توطئه بزرگی که از سوی آمریکا در منطقه به راه افتاده بود به برکت خون شهدای مدافع حرم خنثی شد.

‌وی با بیان اینکه تقریبا ۹۰ درصد سرزمین سوریه و نیمی از سرزمین عراق در اختیار تروریست‌های جنایتکار بود، خاطرنشان کرد: ‌به برکت ایستادگی و مقاومت شهدای مدافع حرم و مردم این دو کشور دیگر ‌خبری از داعش نیست و مردم این دو کشور در آرامش کامل به سر می‌برند.

امیر حاتمی در ادامه با  بیان اینکه امروز با یک میدان بزرگ‌تری روبه‌رو هستیم، تاکید کرد: ملت ایران در عرصه کنونی از هر روز سربلندتراست و به برکت ایستادگی و مقاومت و تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ایران اسلامی روز به روز بالنده‌تر می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ‌نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ‌ریشه در مردم دارند، تصریح کرد: ‌نیروهای مسلح کشور از هر زمان دیگری ‌آماده‌ترند و با  کوچک‌ترین تجاوز دشمن در گوی میدان خواهند بود و مردم مطمئن باشند دشمن با وجود این دلاورمردان در ارتش، سپاه و بسیج هیچ کاری نمی‌تواند علیه کشور انجام دهد.

وی با اشاره به سرنگونی هواپیمای مسافری ایران در خلیج فارس خاطرنشان کرد: ‌اگر آن روز که ناو آمریکایی این اقدام جنایتکارانه را انجام داد توان و موقعیت امروزی را داشتیم هرگز جرات چنین کار احمقانه‌ای را پیدا نمی‌کردند.‌

وزیر دفاع با اشاره به اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب در تحریم بوده‌اند، ادامه داد:‌ درست در زمانی که دشمن فکرش را نمی‌کرد و می‌خواستند طبق ادعای خودشان ملت ایران ‌را از پای درآورند با صنعت دفاعی کاملا ایرانی، پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی را سرنگون کردیم.

‌امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی با رادار ثامن ‌و سامانه سوم خرداد سرنگون شد، گفت: ‌آنها به هیچ وجه این اقدام نیروهای مسلح ایران را باور نمی‌کردند ‌غافل از این اینکه اینجا سرزمین شهداست.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن اقدام خبیث انگلیس در توقیف نفتکش حامل سوخت ایران‌ اظهار داشت: ‌چندی پیش نفتکش انگلیسی‌ ‌برای اینکه از چشم نیروهای مسلح ایران دور بماند ‌از مسیری ممنوعه ‌در تنگه هرمز عبور کرد ‌به همین علت سریعا توسط ایران توقیف شد که کار ‌درستی بود ‌و مانند آنها بدون علت نفتکش‌ را توقیف نکردیم.

امیر حاتمی با اشاره به ادعای ‌سرویس اطلاعاتی انگلیس که عنوان کرده بود احتمال می‌دهیم سرویس‌های جاسوسی کشتی ما را فریب داده ‌و به این مسیر آورده باشند، تصریح کرد: دشمنان بدانند با طرح ادعاهای واهی نمی‌توانند ‌در تنگه هرمز ناامنی ایجاد کنند و مطمئن باشند با برخورد قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد.

‌وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها این روزها در یک آشفتگی سیاسی دست و پا می‌زنند، اظهار داشت: سران کاخ سفید ‌با رفتارهای غیرقانونی‌، فاقد وجاهت‌های بین‌المللی ‌بوده و  واماندگی‌، درماندگی و استیصال تاریخی خودشان را در برابر منطق به حق و جهانی جمهوری اسلامی نشان داده‌اند.

‌امیر سرتیپ حاتمی در واکنش به ‌تحریم وزیر امور خارجه کشورمان که منادی به حق مظلومیت‌ و گفتمان ملت بزرگ ایران اسلامی است، تاکید کرد: سردمداران‌ آمریکا با این اقدام نشان دادند اهل هیچ منطق و معیاری نیستند.

وزیر دفاع تاکید کرد: نظام دیکتاتوری آمریکا با تحریم وزیر امور خارجه قانونی یک دولت و مسئولان عالی و ارشد یک کشور نشان دادند در اصرار چند باره برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران هم صادق نیستند و با این لفاظی‌ها به دنبال عملیات روانی‌، عوام‌فریبی‌ و شوی تبلیغاتی برای فریب افکار عمومی هستند.

وی خطاب به سران کاخ سفید ‌گفت: ‌این رفتارهای مذبوحانه و نمایشی و فاقد ارزش حقوقی و بین‌المللی ‌ هیچ تاثیری در عزم و اراده ملت و دولت در ایستادگی و مقاومت‌مان در برابر نظام سلطه و زیاده‌خواهی‌های نامشروع آمریکایی‌ها ندارد و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند "نه جنگ خواهد شد و نه مذاکره می‌کنیم".

وزیر دفاع با بیان اینکه نیروهای مسلح مقتدر و آماده و سر بلند ما همچون گذشته در تبعیت کامل از فرمانده معظم کل قوا ‌حامی و پشتیبان واقعی دستگاه دیپلماسی خارجی هستند،  تصریح کرد:‌ نیروهای مسلح به طور قاطعانه، جدی و همه‌جانبه از وزیر دانشمند امور خارجه دفاع می‌کنند.
وی این رفتارهای کودکانه و منفعلانه آمریکایی‌ها را حاکی از عجز و نشانگر افول قدرت آنان دانست و افزود: آمریکایی‌ها یک روز داعیه تعیین ‌تکلیف دنیا را درسرمی‌پروراند و امروز به چنان واخوردگی و استیصال رسیده‌اندکه از ورود وزیر قانونی امور خارجه یک کشور بزرگ  به سازمان ملل متحد جلوگیری کرده و به آن افتخار می‌کنند و این در حالی است که دکتر ظریف برای رساندن صدای حق‌طلبانه ملت ایران تریبون‌های بسیاری در اختیار دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    1 0
    شمام از فرصت استفاده کنید بتیغیدشون ، بکنید گوشتشون رو . ی چندتا اف۲۲ بزنید اف۳۵ بیارید پایین . جمعش کنید بره این دولت یاغی و کشور جعلی رو .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس