کد خبر 979535
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
هاسپل

برخی گزارش‌ها از احتمال استعفای رئیس سازمان سیا در آمریکا خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از اینترپرست، برخی مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده از میانجی گری وزیرخارجه این کشور میان ترامپ و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و همچنین احتمال استعفای رئیس سازمان سیا خبر داده‌اند.

در این گزارش واسطه گری وزیرخارجه آمریکا میان رئیس جمهور این کشور و نهادهای اطلاعاتی عجیب و غیرمعمول توصیف شده است.

بیشتر بخوانید:

وقتی «الجبیر» با گزارش یک قتل روبرو می‌شود +فیلم

معجزه دولت روحانی؛ رؤسای سیا بی‌اعتبار شدند!+ دانلود سند

نارضایتی ترامپ از «دنی کوتس»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا بخش دیگری از این گزارش است.

این در حالی است که کوتس در آخرین گزارش جامعه اطلاعاتی نوشته بود که ایران به مفاد توافق هسته‌ای برجام پایبند بوده و این یکی از  دلایل نارضایتی ترامپ و پامپئو از او بوده است.

همچنین گفته شده که طی ماه‌های گذشته شایعاتی در مورد اخراج کوتس وجود داشت، هرچند ارتباطات قوی او با جمهوری‌خواهان در مجلس سنا و همچنین با «مایک پنس»، معاون ترامپ، مانع از اخراج او شده است.  

در این گزارش علاوه بر این گفته شده، «جنیا هاسپل»، رئیس سازمان سیا هم ممکن است در دولت ترامپ چندان ماندگار نشود و به زودی شاهد استعفای او باشیم.

در صورت استعفای هاسپل، ترامپ مجبور است باردیگر برای انتخاب سومین رئیس سیا از زمان ورود به کاخ سفید دست بکار شود و در این صورت او رکورددار تغییر مدیران سیا در میان روسای جمهور آمریکا خواهد بود. این در حالی است که هاسپل از می ۲۰۱۸ سکان ریاست سیا را به دست گرفته و مدت زمان زیادی از آغاز ریاست او در سازمان جاسوسی آمریکا نمی‌گذرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس