کد خبر 1005104
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
جاسوس سیا

یک جاسوس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)، دوره انجام خدمات اجتماعی در ایتالیا به دلیل شرکت در ربودن یک روحانی مصری را نیمه‌کاره رها کرد و به کشورش گریخت.

به گزارش مشرق، یک جاسوس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به‌خاطر نگرانی امنیتی، از ایتالیا به کشورش گریخت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، به نقل از یک روزنامه  ایتالیایی، «سابرینا دی سوزا»، یکی از ۲۶ متهم دادگاهی غیابی در ایتالیا به دلیل ربودن یک روحانی مصری به نام «حسن مصطفی اسامه نصر» در سال ۲۰۰۳بود، اما تنها فردی بود که حتی یک ساعت به زندان نیفتاد.

بیشتر بخوانید:

رئیس‌جمهور ایتالیا مجازات دی سوزا را به چهار سال حبس تقلیل داد و در نهایت این جاسوس سیا متعهد به انجام پنج سال خدمات اجتماعی در ایتالیا شد.

با این حال دی سوزا پس از سفر «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا و «جینا هاسپل» رئیس سازمان سیا به رم، اعلام کرد دیگر در ایتالیا امنیت جانی ندارد و از این کشور گریخت.

دی سوزا در مصاحبه با روزنامه‌ای ایتالیایی گفت: «ورود هاسپل به ایتالیا تأییدی برای دولت ایتالیا بود که دولت آمریکا از پرونده من دست شسته است. من از عواقب ممکن بود با آن مواجه شوم هراس داشتم».

پامپئو اوایل اکتبر ماه جاری میلادی (اواسط مهر ماه) به ایتالیا سفر کرد. هاسپل نیز ۹ اکتبر در ایتالیا با سران نهادهای اطلاعاتی ایتالیا دیدار داشته است.

وکیل دی سوزا به رویترز گفت: «او فقط به من گفت که اکنون در آمریکا است».

ربودن نصر، روحانی مصری، بخشی از برنامه سیا موسوم به «تحول فوق‌العاده» برای ربودن افراد مشکوک به دست داشتن در تروریسم در کشورهای مختلف و بازجویی از آن‌ها در یک کشور ثالث بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    0 0
    آدم ربایی، شکنجه، ترور مخالفان، بمب گذاری، کودتا و حمله نظامی ابزار های سیاست خارجی آمریکا است. اما اسم این کارها در مصاحبه ها و رسانه های غربی میشه آزادی و حقوق بشر و دموکراسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس