کد خبر 979679
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
پس لرزه شکست اطلاعاتی آمریکا از ایران/مدیر اطلاعات ملی آمریکا برکنار می‌شود

شکست اطلاعاتی اخیر آمریکا از ایران و ضربه به شبکه جاسوسان سازمان سیا یکی از دلایل استعفاء دن کوتس مدیر اطلاعات ملی امریکا بوده است.

به گزارش مشرق،  شکست اطلاعاتی اخیر آمریکا از ایران و ضربه به شبکه جاسوسان سازمان سیا یکی از دلایل استعفاء دن کوتس مدیر اطلاعات ملی امریکا بوده است.

دن کوتس مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز گذشته رسما با ارسال نامه‌ای برای دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، تصمیم خود را برای کناره گیری از این سمت اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:


تحلیل‌ها و گمانه زنی‌ها در این زمینه بلافاصله در رسانه‌های آمریکا آغاز شد و کارشناسان تلاش کردند این مسئله را به فشارها در مورد پرونده ترامپ و دخالت روسیه در انتخابات مرتبط کنند.

بنا بر اطلاعات دریافتی از یک منبع آگاه در کنگره آمریکا، طرح سؤالات متعدد و ابهامات موجود در مورد شکست اطلاعاتی اخیر آمریکا از ایران و ضربه به شبکه جاسوسان سازمان سیا یکی از دلایل این استعفا بوده است.

وزارت اطلاعات ایران هفته گذشته تصاویری مستند از کنترل اطلاعاتی این نهاد بر افسران سازمان سیا در کشورهای مختلف را افشا کرد که به گفته تحلیلگران امنیتی در آمریکا «موجب فرو رفتن بخش مهمی از سیابه دوره نقاهت و تحمیل هزینه‌های سنگین به این سازمان» شده است.

علیرغم واکنش شتاب زده ترامپ به گزارش منتشر شده از سوی ایران، مایک پمپئو که سابقا رئیس سازمان جاسوسی سیا بوده و بسیاری از این افسران در دوره او بکارگیری شده اند، در پاسخ به سوالات خبرنگاران نتوانست این مسئله را تکذیب کند.

طبق گزرش نورنیوز، اطلاعات دریافت شده از منبع مطلع در کنگره امریکا سند محکمی است که نشان می‌دهد مدیر اطلاعات ملی آمریکا که مجبور با استعفا شده است نخستین قربانی این ضربه اطلاعاتی غیر منتظره به دستگاه اطلاعاتی امریکا است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن۱۲۱ IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    14 11
    الله اکبر . یا زهرا س6485
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    10 0
    آفرین به سربازان گمنام امام زمان (عج).که جاسوسان را شناسایی ودست گیر کرده اند.. مقاومت و دیپلماسی اقتدار جواب گو است نه دیپلماسی انفعال
  • سیدیازاج IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    3 0
    آفرین بر بچه های وزارت اطلاعات،دمتون گرم گرم گرم،بله ما اینیم.
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    3 0
    سلام.افرین به وزارت مقتدر اطلاعات ایران که برگ زرین به کارنامه اش اضافه کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس