کد خبر 97601
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸

بیش از صدها دانشجو که عازم سفر تحصیلی به خارج از کشور با هزینه شخصی اند این روزها در وزارت علوم در صفهای طولانی منتظر دریافت ارز تحصیلی هستند که براساس اعلام مدیر کل بورس وزارت علوم، 18 هزار و 831 دانشجو تا کنون برای این منظور ثبت نام کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، وزارت علوم روزانه بیش از هزار نفر متقاضی دریافت ارز با هزینه شخصی را پذیرا است که بیشتر این مراجعه کنندگان بدون اطلاع از شرایط دریافت ارز تحصیلی به این وزارتخانه مراجعه می کنند.

صفهای شلوغ مقابل درب دریافت ارز تحصیلی وزارتخانه، توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند و از سوی دیگر هر دقیقه بر تعداد مراجعه کنندگان افزوده می شود.

حسن مسلمی نائینی – معاون بورس و امور دانشجویان خارج در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه اعلام کرد: دانشجویان متقاضی ارز دانشجویی طبق نوبت و شماره ای که به آنان داده می شود، می توانند برای دریافت نامه ارز خود به وزارت علوم مراجعه کنند.

وی همچنین با ارائه آماری از تعداد ثبت نام کنندگان برای دریافت ارز تحصیلی تاکنون، گفت: از اول مهرماه سال جاری تاکنون، 18 هزار و 831 دانشجو برای دریافت ارز با هزینه شخصی در سامانه نشا جهت دریافت ارز ثبت نام کرده اند.

به گفته این مقام مسئول در وزارت علوم، از این تعداد 8 هزار و 580 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 7 هزار و 607 نفر در مقطع دکتری، 2 هزار و 594 نفر در مقطع کارشناسی و 50 نفر در مقطع کاردانی متقاضی دریافت ارز با هزینه شخصی هستند.

شرایط و ضوابط دریافت گواهی اشتغال به تحصیل ( نامه به بانک جهت دریافت ارز)

ثبت نام در سامانه "نشا" به آدرس www.nesha.msrt.gov.ir

پس از ثبت نام در سایت با کد ملی خود وارد صفحه مشخصات خود شده و درخواست خود را در سایت از قسمت "مدیریت درخواستها" تحت عنوان " درخواست نامه بانک" ثبت و بطور خودکار تاریخ مراجعه به آنها ارائه می شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام

گواهی اشتغال به تحصیل مربوط به نیمسال جاری که به تایید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوطه رسیده باشد( ویژه دانشجویان شاغل به تحصیل) و یا پذیرش با شروع دوره معتبر که منقضی نشده باشد.

صفحه نخست شناسنامه، کارت ملی، کارت معافیت از خدمت یا پایان خدمت و یا برگه معافیت تحصیلی، صفحه نخست گذرنامه

ویزای دانشجویی با تاریخ معتبر از کشور مربوطه، همچنین تسهیلات به ویزای کاری و کارت اقامت تعلق نمی گیرد.

نامه معرفی به بانک برای هر دانشجو در هر نیمسال فقط و فقط یک بار صادر می شود.

ارائه اصل نامه پذیرش برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دارند الزامی است داوطلبانی که اصل نامه پذیرش خود را همراه ندارند، باید پذیرش خود را از طریق ای میل رسمی دانشگاه مقصد به آدرس ای میل این اداره به نشانی esteghlal.ahsil@gmail.com و یا ezamazad@iranscholarship.net ارسال کنند.

نامه معرفی به بانک به نام بانک و شعبه مورد نظر دانشجو صادر خواهد شد بنابراین توصیه می شود قبل از اقدام برای دریافت نامه ابتدا به یکی از شعب ارزی بانکهای دولتی یا خصوصی تحت نظارت بانک مرکزی مراجعه کرده و از پرداخت ارز اطمینان حاصل کنند زیرا این نامه در هر نیمسال تنها یک بار برای دانشجو صادر می شود.

معرفی نامه به بانک فقط تایید کننده مراتب دانشجویی و تحصیل دانشجو در خارج از کشور است و میزان ارز پرداختی و نوع ارز، قیمت آن و سایر شرایط به عهده بانکها بوده و وزارت علوم در این زمینه نقشی نخواهد داشت.

تسهیلات ارزی به دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع معادل تعلق نمی گیرد و این تسهیلات مربوط به نیمسال جاری بوده و به نیمسالهای قبل اختصاص نمی یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس