کد خبر 975979
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
دخیا

تمدید قرارداد داوید دخئا، سنگربان اسپانیایی شیاطین سرخ برای هواداران این باشگاه از همه اخبار دیگر مهمتر است.

به گزارش مشرق ،  منچستریونایتد در حالی تور پیش‌فصلش در استرالیا را از سر گرفته که هنوز از داشتن تعدادی از بازیکنان کلیدی اش چندان مطمئن نیست؛ پل پوگبا، ستاره فرانسوی و گران‌قیمت این باشگاه هنوز هم دلش می‌خواهد همین تابستان از جمع شیاطین سرخ جدا شود و به رئال‌مادرید برود؛ جایی که زین‌الدین زیدان، یکی از الگوهای زندگی اش و البته ادن آزار یکی از دوست‌های فوتبالی اش در آن حضور دارند. پل صراحتاً هم گفته دلش می‌خواهد چالش جدیدی تجربه کند و مینو رایولا، مدیربرنامه‌هایش هم چنین موضوعی را تأیید کرده است.
بیشتر بخوانید:
با این حال، اما به نظر می‌رسد اوله‌گنار سولشائر نمی‌خواهد این بازیکن را از دست بدهد؛ به‌تازگی شایعه شده پل در فصل بعد کاپیتان اول شیاطین سرخ خواهد بود و این بدان معنی است که «فعلاً» خطر از سر یونایتد رفع شده است. دیگر بازیکنی که این روزها صحبت زیادی مبنی بر پیشنهاداتش به گوش می‌رسید، ویکتور لیندلوف سوئدی بود؛ بازیکنی که رسانه‌های انگلیسی می‌گفتند با پیشنهاد خوبی از بارسلونا روبه‌رو است و قرار است یونایتد را ترک کند؛ با این حال هم سولشائر و هم خود ویکتور چنین موضوعی را رد کردند. لیندلوف با بیان اینکه «در بهترین باشگاه دنیا» بازی می‌کند و قصد ندارد به تیم دیگری برود، حضورش برای فصل بعد را نهایی کرده است.
در این میان، اما هنوز تنها چهره‌ای که حضورش برای فصل بعد قطعی نیست روملو لوکاکو است؛ مهاجم بلژیکی که در عصر مورینیو راهی یونایتد شده جایی در برنامه‌های سولشائر ندارد و گفته می‌شود اینتر جدی‌ترین مشتری او است؛ با این حال، پیشنهاد اینتری‌ها تا به الان چندان دندان‌گیر نبوده است و سران دو باشگاه هنوز به توافق نهایی درباره این بازیکن نرسیده‌اند. سولشائر سرمربی شیاطین سرخ، اما در مورد ماندن احتمالی روملو لوکاکو، مهاجم تیمش در اولدترافورد با تردید حرف می‌زند و به طور قطعی نمی‌گوید او رفتنی است یا ماندنی: «اطمینان دارم وقتی لیگ شروع شود، تمامی بازیکنان با تمام توان برای یونایتد بازی خواهند کرد. ما تیمی قدرتمند با بازیکنانی که می‌خواهند با تمام توان بازی کنند، خواهیم داشت. شایعات همیشه وجود دارد و در مورد بازیکنان یونایتد هم این موضوع صدق می‌کند، اما وقتی لیگ شروع شود به مانند یک تیم متحد کارمان را آغاز خواهیم کرد».

دروازه‌بان خوشبخت اسپانیایی
فارغ از همه این موارد، اما شاید خبر تمدید قرارداد داوید دخیا، سنگربان اسپانیایی شیاطین سرخ برای هواداران این باشگاه از همه اخبار دیگر مهمتر است؛ داوید که سال ۲۰۱۱ و در عصر فرگوسن بزرگ به منچستریونایتد پیوست فقط یک سال تا پایان قراردادش با این باشگاه باقی‌مانده که حالا خبر رسیده برای تمدید قرارداد با این تیم، دوباره به توافق رسیده است. این خبری است که روز گذشته رسانه‌های انگلیسی مخابره کرده‌اند و البته سولشائر سرمربی شیاطین سرخ هم به طور ضمنی به آن اشاره کرده است. «امیدوارم بتوانیم با دخیا بر سر تمدید قرارداد به توافق برسیم. توافق در این زمینه و اعلام آن هم بسته به نظر باشگاه و داوید دارد.»

البته راضی کردن دخیا به ماندن در یونایتد هم کار چندان ساده‌ای نبوده؛ این بازیکن که در همین فصل پیشنهاد دندان گیری از سوی پاری‌سن‌ژرمن داشته توافق کرد قرارداد بلندمدت دیگری با این باشگاه ببندد؛ قراردادی که او را تبدیل به دروازه‌بانی می‌کند که بیشترین دستمزد را در بین همرده‌های خودش در دنیای فوتبال می‌گیرد! داستان از این قرار است که این اسپانیایی ۲۸ ساله تا به الان هفته‌ای ۲۲۰ هزار یورو دستمزد می‌گرفته است؛ با تمدید قرارداد جدید، اما این رقم به هفته‌ای ۴۲۰ هزار یورو می‌رسد که داوید را قطعاً در پول‌های زیادی غوطه‌ور می‌سازد!

او که الان هشتمین فصل حضورش در باشگاه را سپری می‌کند در سال ۲۰۱۳ به همراه یونایتد فاتح رقابت‌های لیگ برتر شده است؛ بزرگ‌ترین ناکامی برایش شاید این باشد که فصل آینده نتواند در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود؛ جامی که هنوز قهرمانی اش را در کارنامه ندارد. علاوه بر لیگ برتر انگلیس، داوید یکبار لیگ اروپا، یک بار جام حذفی و سه بار کمیونیتی‌شیلد را برده است. او که با رقم ۲۱ میلیون یورو از اتلتیکو مادرید به منچستریونایتد پیوست در حالی قرارداد جدیدش را امضا می‌کند که در چند نوبت به سرش زده بود این باشگاه را ترک کند و برود. البته سال ۲۰۱۵ همه جوره با رئال‌مادرید هم به توافق رسید ولی در نهایت به دلیل دیر ارسال شدن مدارک از سوی باشگاه اسپانیایی، انتقالش به مادرید نافرجام ماند.

بعدها که رئال‌مادرید با تیبو کورتوآ به توافق رسید دیگر داوید را از فهرست گزینه‌هایش کنار گذاشت ولی پاری‌سن‌ژرمن در دو فصل گذشته تلاش زیادی کرده هرطور شده این دروازه‌بان ۲۸ ساله اسپانیایی را به خدمت بگیرد؛ تلاشی که حالا با توافق جدید صورت گرفته، آن هم نافرجام می‌ماند تا داوید همچنان برای سال‌های پیش‌رو از دروازه شیاطین سرخ محافظت کند؛ البته با رقم قابل توجهی که هفتگی از این باشگاه متمول انگلیسی به جیب می‌زند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس