کد خبر 965667
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
سعد حریری

اختلافات میان جنبش مستقبل و جریان آزاد ملی موجب ایجاد تنش‌ها و نگرانی‌هایی برای سعد الحریری نخست وزیر لبنان در ارتباط وی با میشل عون رئیس جمهور این کشور شده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الاخبار، به نظر می رسد که گزینه‌های پیش روی سعد الحریری نخست وزیر لبنان در چالش اخیر بسیار کم است.گزارش‌های اخبار تلویزیونی حجم بحرانی که سعدالحریری و جنبش مستقبل با آن روبرو شده است را بازتاب می دهد.

بیشتر بخوانید:

کدام جریان دست برتر را در لبنان دارند، سازش یا مقاومت؟

سعد حریری به عربستان می‌رود

با وجود حالت اضطراب و تشویشی که به حزب حریری وارد شده، آنها نمی دانند که چگونه به این حملات پاسخ دهند، اما تاکید می کنند که حریری به تعهدات گذشته خود با رئیس جمهور پایبند است و هرکسی که به دنبال کناره گیری و تحت فشار قراردادن وی باشد را پشت سر می‌گذارد. براساس اطلاعات موجود، ارتباطی که میان حریری و میشل عون رئیس جمهور لبنان در روز عید فطر برقرار شد حامل پیام‌های مثبتی از آرامش رسانه‌ای میان جنبش المستقبل و جریان آزاد ملی بود. قرار است که حریری بعد از ظهر امروز یا فردا در قصر بعبدا با میشل عون و نبیه بری رئیس پارلمان این کشور دیدار کند. وی معتقد است که پایان دادن به پرونده بودجه در خلال این ماه و در سایه این درگیری ها و تنش ها کار دشواری خواهد بود.

با وجود اینکه این نگرانی درباره برکناری و تنگ شدن عرصه برای حریری واقعاً وجود دارد، اما موجب شده که حریری بار دیگر به صف اردوگاه نیروهای لبنان و حزب سوسیالیست ترقی خواه و احیای اردوگاه ائتلاف ۱۴ مارس در مواضع ملی لبنان بازگردد. درگیری های جزئی باسیل با حزب حریری، موجب به هم خوردن مصالحه با رئیس جمهور در غیاب جایگزین‌ها نمی شود، این در حالی است که وی اعتماد خود را نسبت به ائتلاف ۱۴ مارس و سمیر جعجع از رهبران این حزب و رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه از دست داده است. سمیر جعجع به دلیل درگیری اخیر حریری با باسیل، اورا سرزنش می کند و ولید جنبلاط علاوه بر اینکه فرصتی برای حریری فراهم نمی کند، از این موقعیت سو استفاده نیز می کند. البته بنا به دلایل زیادی، موضع جنبلاط دررابطه با حریری به جایی نمی‌رسد.

در کل به نظر می رسد که تایید و پذیرش میشل عون برای حریری بسیار مهم است، به ویژه که حزب‌الله به صورت غیرمستقیم برعمل کردن وی به تعهداتش با رئیس جمهور و ضرورت حفظ ثبات در منطقه تاکید کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس