پرچم نمایه عربستان و اسرائیل

رژیم اشغالگر صهیونیستی در حال حاضر از طریق روابط خود با عربستان درصدد اسکان مجدد برخی یهودیان در سرزمین حجاز و گرفتن غرامت خروج یهودیان در سال ۱۹۴۸ از کشورهای عربی است.

به گزارش مشرق، «احمد ابوحلیبه» یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و عضو مجلس قانون‌گذاری فلسطین در گفت‌وگو با وبگاه خبری «الخلیج اونلاین» تاکید کرد، زیاده خواهی‌های اسرائیل هیچ حد و مرزی در منطقه عربی و اسلامی نمی‌شناسد.

بیشتر بخوانید:

مواردی از نقض حقوق بشر توسط آمریکا

ابوحلیبه خبر داد: رژیم اشغالگر در حال حاضر از طریق روابط خود با عربستان درصدد اسکان مجدد برخی یهودیان در سرزمین حجاز است، پس از اینکه از دوره رسول اکرم (ص) از آنجا بیرون رفتند.

بهره‌برداری از عادی سازی

این مقام ارشد حماس گفت: اطلاع پیدا کردیم هیاتی یهودی اخیراً به عربستان رفتند و هم اینک تلاش می‌کنند شرایط مناسب را برای زندگی دوباره یهودیان در مناطقی که آنجا را ترک کرده بودند و به طور مشخص شهر «مدینه منوره» فراهم کنند.

این رهبر حماس تاکید کرد: برخی یهودیان نسل خیبر و بنی قنیقاع کاملاً متقاعد شده‌اند که بازگشتشان به مکان‌هایی که در دوره رسول اکرم (ص) از آنجا خارج شدند، ضروری است و از طریق تلاش‌ها و تحرکات محرمانه خود درصدد تحقق این رویا هستند بخصوص که در سال‌های اخیر عربستان و رژیم صهیونیستی بسیار هم به هم نزدیک شده‌اند.

ابوحلییبه با بیان اینکه یهودیان به همین حد بسنده نمی‌کنند، افزود: آنها از رژیم‌های عربی و در راس آن نظام آل سعود تقاضا خواهند کرد که غرامت قابل توجه مالی به خاطر آنچه طی دوران‌های گذشته بر آنها گذشته است پرداخت کند.

در هفدهم ژانویه گذشته رسانه‌های عبری زبان فاش کردند، کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به طور پنهانی در تلاش است املاکی را که یهودیان پیش از مهاجرت به اسرائیل در سال ۱۹۴۸ در کشورهای عربی در اختیار داشتند، باز پس بگیرد یا غرامت آنها را دریافت کند.

رژیم صهیونیستی در این میان تلاش می‌کند، موضوع یهودیانی که کشورهای عربی را ترک کرده اند به موضوع پناهندگان فلسطینی که به اجبار املاک خود را ترک کرده‌اند، مرتبط سازد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که در فاصله سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۱ حدود ۸۵۶ هزار یهودی خانه و کاشانه خود را در کشورهای عراق، مغرب، سوریه، مصر، یمن، ایران، لیبی و تونس ترک کرده و به اسرائیل آمدند.

رژیم صهیونیستی ارزش املاک یهودیان در کشورهای عربی به علاوه ایران را بالغ بر ۲۵۰ میلیارد دلار برآورده کرده که بر اساس پروژه جدید الجزایر و لبنان از پرداخت خسارت مالی معاف هستند.

«ثبات العمور»، نویسنده و تحلیلگر سیاسی در خصوص اظهارات ابوحلیبه گفت: عربستان همه خسارتی را که اسرائیل مطالبه کند، پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: این موضوع عربستان را از دستیابی به هدف بزرگ‌تر خود در عادی سازی روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی کامل با رژیم اشغالگر بازنمی‌دارد و هر آنچه را اسرائیل طلب کند فوراً پرداخت خواهد کرد.

این کارشناس سیاسی درباره موضوع بازگشت یهودیان به عربستان گفت: عربستان رسماً درهای خود را به روی اسرائیلی‌ها گشوده است یعنی از زمانی که علناً به فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ اجازه داد برای ادای عمره و حج وارد خاک عربستان شوند؛ اما بُعد پنهان تصمیم مذکور، این است که خاک عربستان به روی همه پاسپورت‌های اسرائیلی باز است.

العمور با بیان اینکه عربستان از همه خطوط قرمز با رژیم اشغالگر گذشته است، گفت: آل سعود به جای اینکه نوک پیکان و پشتیبان قدرتمند در دفاع از فلسطین باشد به دنبال نابودی مسئله فلسطین است و انتظار می‌رود مرحله آتی شاهد حضور آشکار اسرائیل در بیشتر شهرهای عربستان باشیم.

در تأیید توسعه روابط سیاسی و دینی بین ریاض و تل آویو و برای اولین بار انجمن جهان اسلام، ماه مه گذشته، یک دعوت رسمی از هیئت یهودی برای دیدار از عربستان در ژانویه ۲۰۲۰ به عمل آورد.

روابط کشورهای عربی و بخصوص عربستان با رژیم اشغالگر در ماه‌های اخیر توسعه یافته است که شامل رفت و آمدهای دیپلماتیک، انعقاد توافقنامه‌ها و معاملات نظامی است و مهم ترین آن اقدام ریاض در خرید سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین از تل آویو است.

روابط عربستان و رژیم صهیونیستی بهترین روزهای تاریخ خود را سپری می‌کند. ژنرال گادی ایزنکوت، رئیس ستاد ارتش این رژیم در گفت‌وگو با روزنامه سعودی ایلاف از آمادگی اسرائیل برای تبادل اطلاعات با عربستان با هدف مقابله با نفوذ ایران گفت.

سال ۲۰۱۸ شاهد رفت و آمدهای گسترده شخصیت‌های دیپلماتیک یا نظامی بین رژیم صهیونیستی و عربستان بود. رسانه‌های عبری زبان هم از سفرهای مکرر احمد العسیری، نائب رئیس سابق سرویس اطلاعات عربستان به سرزمین‌های اشغالی و به مناسبت‌های مختلف گفتند.

جرد کوشنر، داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا هم برای اعلام طرح صلحی بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان آماده می‌شود که به گفته فلسطینی‌ها هدف از آن نابودی حقوق ملت فلسطین است و انتظار می‌رود در نشست اقتصادی قریب الوقوع در بحرین از این طرح حمایت اقتصادی شود. یعنی متحدان واشنگتن از بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به فلسطین کمک مالی کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    8 0
    بر اساس اسناد تاریخی غیرقابل انکار آل سعود اعقاب و انسابشان به همین یهودیان حجاز می رسد!!
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    7 0
    حتما عربستان می خواد غرامت خیبر و فدک و زمین های بنی قریظه و بنی نضیر رو هم بپردازه! چقدر اونا راحت به دست ما بهانه میدند تا زودتر نابودشان کنیم!
  • DE ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    8 0
    سعودی های فعلی از منافقین قماش ابو سفیان هستند که علیه مسلمانان و در خط اسرائیل دارند عمل میکنن.
  • SE ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    5 0
    صهیونیستها در در کاخهای سعودی ساکن هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس