سوريه (1).jpg

عمر آتش بس موقت در شمال سوریه بیش از دو هفته به طول نینجامید و عناصر تروریستی حملاتی را برای اشغال دوباره چند شهرک انجام دادند اما نیروهای سوری با آتش سنگین از آنان استقبال کردند.

به گزارش مشرق، درگیری‌ها میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر گروهک‌های تروریستی در شمال و شمال غرب استان حماه فقط برای دو هفته فروکش کرد و خبرها حاکیست آتش بس موقت دوباره از سوی تروریست‌ها نقض شده است.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، عناصر تروریستی جبهه النصره و همپیمانان آنان حملاتی را از محورهای «السیاد و حویجه فوقا» علیه نیروهای سوری در حومه شهرک «الحویز» در شمال غرب استان حماه انجام دادند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای ارتش سوریه که در آماده باش کامل بودند به سرعت متوجه تحرکات تروریست‌ها شدند و پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند حملات آنان را در این محور به طور کامل دفع کنند.

اعلام الحربی

شماری از عناصر تروریستی در جریان درگیری‌ها در حومه شهرک «الحویز» کشته و زخمی شدند؛ سایر تروریست‌های که در عملیات ناکام اشغال شهرک «الحویز» جان سالم به دربردند از منطقه متواری و عقب نشینی کردند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی درصدد هستند با اشغال دوباره مناطق تازه آزاد شده از پیشروی بیشتر نیروهای ارتش سوریه در شمال غرب استان حماه جلوگیری کنند اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده اند و با شکست روبه رو شده اند.

در حال حاضر، نیروهای سوری با تسلط بر مناطق مهمی در شمال غرب استان حماه از جمله شهرک «الحویز» توانسته اند خود را به دروازه‌های ورودی دشت «الغاب» برسانند و همین مسئله تروریست‌ها را به وحشت انداخته است.

دشت «الغاب» که دروازه غربی برای ورود به استان ادلب محسوب می‌شود، شامل دهها شهرک، روستا، ارتفاع و پایگاه مهم است و همین موضوع اهمیتش را در شمال غرب استان حماه برای نیروهای ارتش سوریه و عناصر تروریستی چند برابر کرده است.

از شمال استان حماه خبر می‌رسد، تروریست‌ها حملاتی را از حومه شهرک‌های «سطوح الدیر، بعربو و…» علیه نیروهای سوری در شهرک‌های «القصابیه و قیراطه» انجام دادند اما با واکنش قاطع مواجه شدند.

اعلام الحربی

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه مستقر در شهرک‌های «القصابیه و قیراطه» با اقدام به موقع مانع از نفوذ عناصر تروریستی شدند و حملات را به طور کامل دفع کردند و خسارت‌های زیادی به آنان وارد کنند.

درگیری‌های سنگینی در حومه شهرک‌های اشغالی «تل ملح و الجبین» در شمال استان حماه به وقوع پیوسته اما خبر پیشروی تروریست‌ها و عقب نشینی نیروهای ارتش سوریه در این محور کذب اعلام شده است.

به گفته منابع میدانی، یگان توپخانه و نیروهای هوایی نیز مواضع تروریست‌ها را در شهرک‌های اشغالی شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب به شدت هدف قرار دادند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد کردند.

به گزارش مشرق، «عابدین، بعربو، کفرسجنه، معرزیتا، خان شیخون، کفرزیتا، الشیخ مصطفی، النقیر، ارینبه، الصهریه، دیرسنبل، الشیخ دامش، کرسعه زمار، الهبیط، ترملا، معره حرمه، حزارین، امام الصیر، مدایا، شطوح الدیر، الباره، کفرنبل، معره مصرین و…» از جمله مناطقی به شمار می آیند که هدف حملات توپخانه ای و هوایی قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    6 1
    این همه نقاط حمله از جانب تروریستها ؟ خوب این جوری تلفات و خسارات نیروهای مقاومت هم خیلی بالا می رود که اصلا رسانه های ما اصلا به آن اشاره نمی کنند. بهترین دفاع حمله است والا این کفتارها با دفع حمله از رو نمی روند و گستاخ تر می شوند.
    • AE ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
      4 2
      احتمالا چند منطقه رو گرفتن ولي گفته نميشه.روسيه يكم پشت اسد رو خالي كنه باز هر روز شكست پشت شكست.
  • US ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    4 2
    درود بر رزمندگان اسلام
  • US ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    4 2
    بزنید نابودشون کنید خدا قوت
  • US ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    4 2
    لعنت بر تروریست
  • US ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    4 2
    بزنید تموم کنید این جنگ رو دیگه چقدر شهید باید بدیم؟
  • US ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    4 5
    تا وقتی امریکا پشت تروریست باشه جنگ تموم نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس