کد خبر 956657
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
کمین کلاهبرداران در ماه رمضان

رییس پلیس فتا تهران با شروع ماه مبارک رمضان با اعلام هشدارهایی از مردم خواست تا برای انجام کارهای نیکوکاری در دام فریبکاران اینترنتی گرفتار نشوند.

به گزارش مشرق، سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان برخی از افراد شیاد و سود جو با طراحی سایتو تبلیغاتی که متاثر از احساسات مردم است درکانال و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی (در قالب طرح ایتام و خیرین) اقدام به تشویق وترغیب کاربران به همکاری و شرکت در امورات خیریه و کمک به خانواده‌های کم بضاعت، اقدام به جمع آوری نذورات و کمک‌های نقدی شهروندان می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دست‌فروشی که میلیاردی کلاهبرداری می‌کرد

وی افزود: افراد با سوء استفاده از نام موسسه‌های خیریه و کمک به خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست از طریق صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی و درج تبلیغات در سایت‌ها با معرفی خود بعنوان عضوی از موسسه خیریه اقدام به فریب می‌کنند و درخواست کمک مالی کرده و مردم هم اقدام به واریز کمک‌های نقدی به این افراد می‌کنند.

سرهنگ کاظمی عنوان کرد: برای کمک به نیازمندان از طریق موسسات شناخته شده و معتبر اقدام به واریز پول کنید و در دام این فریبکاران گرفتار نشوید.

رییس پلیس فتا تهران گفت: از دیگر جرایم شایع، هدایت کاربران به صفحات جعلی بانک است که در این مورد مجرم ابتدا در کانال و گروه‌های اجتماعی با تبلیغات گمراه کننده کاربران و افراد خیر را برای واریز پول به درگاه‌های بانکی، اما جعلی هدایت کرده و پس از وارد کردن اطلاعات بانکی توسط فرد خیر در این صفحه، مجرم در قدم بعدی با دسترسی به حساب اقدام به سرقت موجودی آن می‌کند.

رئیس فتا گفت: هیچگاه به کانال‌ها وگروه‌هایی که درشبکه‌های اجتماعی برای کمک مالی به موسسه‌های خیریه و مراکز نیازمند اقدام به تبلیغ و فعالیت دارند اعتماد و اطمینان نکنید و فقط از طریق درگاه‌هایی که موسسه‌ها و مراکز معتبر برای کمک ارائه کرده‌اند اقدام به واریز پول می‌کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس