عبدالله+ناصری.jpg

جریان تئوریسین «فتنه آینده»؛ ضمن دادن آدرس خیابان به مردم و القای سیاست خیابانی، از تحریم انتخابات آینده و شرط‌گذاری برای نظام اسلامی نیز سخن می‌گوید.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

ستاد جریان خاص و کنترل از راه دور فتنه آینده

اصلاح‌طلبان؛ از طراحی «فتنه اقتصادی» تا تحریم انتخابات و شرط‌گذاری برای نظام

«عبدا… ناصری»، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در بخشی از مصاحبه خود با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز درباره تحولات سیاسی پیش رو اظهار کرده است:

«من علی‌الاطلاق به حضور مشروط پایبند هستم، اما نه با آن جزئیات یا راهکارهای دیگری مثل ادغام احزاب در یکدیگر یا اینکه جریان اصلاح‌طلب از کنار حوادث تند اجتماع بگذرد و سر خود را پایین بیندازد که برخورد نکند که ذیل پیشنهاد آقای حجاریان است. لذا کاملاً با این پیشنهادات مخالفم و معتقدم اصلاح‌طلبان باید صراحتاً انتخابات مشروط را اعلام کنند، همان پیشنهادی که آقای تاج‌زادهپیش از این به صراحت اعلام کرده بود. حضور در مجلس تحت شرایطی معنا دارد که بتوانند چهره‌های کارآمد و توانمند خود را روانه مجلس کرده و از فیلترهای نظارتی رد کنند وگرنه با تجربه مجلس فعلی و لیست ناکارآمد امید معتقدم که این دوره دیگر نمی‌توان راهبرد اقلیتی را به‌کار برد و انتخابی کرد؛ بدین معنا که مجلسی روی کار بیاید که الزاماً مجلس نهم نباشد .»[۱]

*درباره اظهارات ناصری گفتنی‌های مهمی وجود دارد:

یکم: اشاره او به "پیشنهاد آقای حجاریان"! اشاره به یادداشت چندی قبل سعید حجاریان است که با اشاره به احتمال حضور مردم در خیابان‌ها تأکید کرده بود: به لحاظ منطقی و با توجه به پیشینه تاریخی، چنانچه اصلاح‌طلبان [دارای پروژه سیاسی مشخص] و معترضان به وضع معیشت یک‌صدا شوند نخستین گزینه برخورد قهری، اصلاح‌طلبان خواهند بود نه توده مردم حاضر در خیابان. از این رو اصلاح‌طلبان ضمن تمرکز بر عدالت به‌معنی‌الاعم، به‌تعبیری باید سر خود را پایین نگه دارند تا از این طوفان به سلامت گذر کنند .[۲]

نکته‌ای که مشرق در یک گزارش برای مخاطبان خود توضیح داد که بیشتر از آنکه یک دستورالعمل سکوت و برکنار ماندن باشد نوعی «کنترل از راه دور اغتشاش» است. چه اینکه عامل اصلی نارضایتی مردم هم به لحاظ روانی و هم در واقعیت؛ پروپاگاندای تیم حجاریان و دولتی است که آنها در دامن مردم گذاشته‌اند تا به شرایط فعلی برسند.

تأکید ناصری بر اینکه "با پیشنهاد حجاریان مخالفم" نیز مؤید همین تحلیل است.

دوم: اشاره ناصری به حضور مشروط و پیشنهاد تاجزاده هم برمی‌گردد به نشست چندی قبل تاجزاده، حجاریان و علوی‌تبار که تاجزاده در آن تأکید کرده بود اگر نظام شروط اصلاح‌طلبان را پذیرفت در انتخابات شرکت می‌کنیم وگرنه با تحریم انتخابات در کنار معترضین قرار خواهیم گرفت ![۳]

دقت شود که در انتهای پیشنهاد تاجزاده و لایک ناصری هم چیزی جز حضور خیابانی قرار نخواهد داشت.

سوم: حضور مشروط یا تحریم انتخابات، رفتاری مسبوق به سابقه در میان اصلاح‌طلبان است و آنها در انتخابات‌های مجلس هفتم و نهم نیز مرتکب این رفتار شده‌اند .[۴]

و چهارم: بحث تحریم انتخابات و یا شرط‌گذاری برای حضور یک رفتار دشمنانه است که در هر دموکراسی دیگری در جهان صورت پذیرد، عاملین آن بعنوان خائن اعلام خواهند شد!

تحریم انتخابات و یا شرط‌گذاری یک جریان خاص سیاسی برای آن! مفهوماً به منزله این است که در کشور متبوع؛ جریان مردمسالاری برقرار نیست، حاکمیت کلان کشور اهلیت لازم برای برگزاری انتخابات را ندارد و قوانین موضوعه آن کشور نیز از صلاحیت لازم برخوردار نیستند.

سخنی که اصلاح‌طلبان از بعد از فتنه ۸۸ دائماً در حال القای آن هستند و قصد به رخ کشیدن آن در انتخابات‌های آینده را دارند.

مع‌الوصف اما بحث اصلی که تمام این جار و جنجال‌ها قرار است بر محمل آن استوار باشد؛ «فتنه اقتصادی» است. مقوله‌ای که اعضای ستاد اصلاحات سال‌هاست مشغول طراحی آن و در ادامه دادن آدرس «خیابان» به مردم هستند .[۵]

بدیهیست که درک و آنالیز این معادله چندوجهی، ربط مستقیمی به امنیت ایران و ایرانی در همه ابعاد خواهد داشت.

***

تهدید محجوب به برگزاری راهپیمایی بدون مجوّز!

«علیرضا محجوب»، دبیر کل خانه کارگر و فعال اصلاح‌طلبی که زمانی گفته بود ما به راهی می‌رویم که روحانی بگوید [۶] به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است:

«امروز که جامعه ایران یک موقعیت اعتراضی دارد باید در روز کارگر هرچه بیشتر روی معیشت و تصمیمات مبتنی بر این حوزه تاکید شود.»

او در ادامه نیز تصریح می‌کند:

در هر کارخانه‌ای که کارگری هست باید ستاد و جشنی شکل بگیرد. در کنار جنش گرفتن نباید فراموش کرد که ماهیت این اعیاد اعتراضی بوده و باید همه جا ابراز شود. ما مطابق هر سال راهپیمایی خواهیم کرد؛ چه مجوز بگیریم چه نگیریم فلسفه اصلی روز کارگر تجمعات و هویت مطالبه‌گرانه آن بوده است. [۷]

*ما قضاوت درباره کنایه‌های محجوب مبنی بر اینکه جامعه ایران در موقعیت اعتراضی قرار دارد و ما با یا بدون مجوز به خیابان خواهیم آمد را بر عهده مخاطبان محترم و کارشناسان امر می‌گذاریم.

به زعم ما، محجوب، ششمین فعال ستادی اصلاح‌طلبان است که طی ماه‌های اخیر گزینه حضور خیابانی را در مقابل مردم می‌گذارد و از لزوم حضور در خیابان در عین وجود فضای اعتراضی سخن می‌گوید .[۸]

این نشانه‌های آشکار و اعلام واضحه اما در حالی است که برخی فعالان چپ گفته‌اند ما در فتنه آینده نقش «گوساله بسته» را داریم و سر خود را پایین می‌گیریم.

اظهاراتی که محافل تحلیلی تأکید دارند بایستی آنها را از منظر ماجرای «گوساله سامری» که بسته بود اما عامل فتنه هم بود و ایضاً از منظر «راهبرد کنترل از راه دور اغتشاش» آنالیز کرد.

مجموعه وبلاگ مشرق طی ۳ سال گذشته دائماً مطالبی را درباره یک خطر بزرگ با مسمّای «فتنه اقتصادی» و نقش اعضای جریان سیاسی خاص در بنیان‌گذاری، فرم‌دهی و ایضاً راهبری آن منتشر کرده است.

***

«مرد دوچرخه‌سوار» می‌گوید طبیعی است مردم تهران هزینه گران بپردازند!

ایسنا گزارش داد: «پیروز حناچی»، شهردار اصلاح‌طلب تهران طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر دعوت مردم به استفاده از دوچرخه‌های بی‌دود و هزینه گران پیش پرداخت آن گفته است: این اپلیکیشن یک استارت آپ است و این شرکت سرمایه با ارزشی را در اختیار شما قرار می‌دهد و با GPS نیز دوچرخه‌ها را کنترل می‌کند و به همین دلیل طبیعی است که در ابتدا پیش پرداختی را به عنوان شارژ از شما دریافت کنند. [۹]

*مشرق پیش از این در گزارشی به هزینه بالای استفاده از دوچرخه‌های طرح بیدود اشاره کرده بود.

گزارشی که در آن می‌خواندیم برای استفاده یکساله از این دوچرخه‌ها باید حدود یک میلیون تومان هزینه کرد .[۱۰]

مسئله جالب‌تر اما اینست که شهردار حناچی پرداخت این هزینه‌ها را طبیعی می‌داند!

گزارش مشرق درباره این دوچرخه ها را اینجا بخوانید:

ژست‌های لاکچری مدیران شهری برای کاهش آلودگی هوا در تهران / وقتی «بیدود» برای «بی پول» نیست! +عکس

مقوله‌ای که اما از نظر مردم و کارشناسان با هیچ طبیعتی مطابق نیست.

این در حالی است که متأسفانه بایستی اذعان کرد شهردار محترم تهران حتی هزینه‌هایی مثل «جریمه زباله »[۱۱] را هم طبیعی می‌داند و علی‌الرویه همراه با دیگر همکاران اصلاح‌طلبشان در شورای شهر تهران با مفهومی به نام «گران‌سازی تهران» مشکلی ندارند.

تمام این رویدادها در حالی است که شاخص و شاقول مدیریت جهادی شهردار سابق تهران همچنان در خاطر مردم هست و این قبیل اقدامات عجیب و غریب اصلاح‌طلبان در شهر، با تراز یاد شده سنجیده می‌شود.

***

1_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/254571

2_ mshrgh.ir/950647

3_ mshrgh.ir/938200

4_ mshrgh.ir/854339

5_ mshrgh.ir/952883

6_ https://www.isna.ir/news/94090301713/

7_ https://khabarfarsi.com/u/69099401

8_ mshrgh.ir/952883

9_ https://www.isna.ir/news/98020301218/

10_ mshrgh.ir/941433

11_ http://kheybaronline.ir/fa/print/54625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    20 51
    همین خزعبلات و مزخرفاتی که در این خوانش روزانه مشرق آمده است بهترین دلیل برتهوع آوربودن اصلاح طلبان است!
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
      4 8
      کجای دنیا دوچرخه مفت میدن ؟ خود جناب قالیباف طرح دوچرخه اش به کجا رسید ؟ اگر پیش پرداخت نباشه سه سوت همه دوچرخه دزدیده یا اوراق میشه . از متنی هم که زیر جواب آقای جناچی نوشتی مشخصه منطقی ندارید .
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
      13 0
      گران سازی تهران و گران کردن مایحتاج مردم مثل گوشت، یک پروژه از پیش طراحی شده برای دمیدن بر آتش فتنه اقتصادی است. دستگاه های امنیتی بروند مرخصی با این گوشت 100 هزار تومانی.
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
      3 20
      از اصلاحات عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید
    • DE ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
      1 2
      آب بریز...آب بریز.. به۱۴:۱۹
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    13 45
    امثال اینها بگن یا نه مردم کار خودشون رو انجام می دن! انشالله فرج نزدیکه
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    24 61
    یکی از مشکلات خود این محجوب هست این یارو هر وقت مثل کارگر دیافتی داشت دردشون رو میفهمه چرا عوض نمیشه حکمش مادام العمره؟
  • علی IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    11 44
    فراربه جلوی اصلاح طلبان بجای پاسخگویی به وعده های عمل نشده انتخاباتی کاندیدای مورد حمایت شان یعنی روحانی و بدتر شدن اوضاع معیشتی مردم بواسطه سیاستهای غلط اقتصادی و برجامی دولت و تشویق مردم به حضور در خیابان و تهدید به عدم حضور در انتخابات و تعیین شرط برای نظام همه و همه بعلت عدم برخورد دستگاه قضایی با فتنه گران سال در سال 88 بوده است
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    15 33
    البته که هزینه زندگی در تهران گران است اما آیا اگر کارمندان و کارگران از تهران بروند آقای حناچی و دار و دسته پولدار و مرفه اصلاح طلبان خودشان میخواهند معلمی و نظامی گری و خدمات شهری را برعهده گیرند؟؟؟؟.....از طرفی حقوق این بندگان خدا کفاف زندگی در تهران را نمیدهد از طرف دیگر به خدماتشان نیاز است .....اول این معادله مجهول را حل کنید بعد طرحهای خودتان را اجرایی فرمایید
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    10 41
    بنوبسید هنر حناچی ، چیزی که طبیعی نیست همین گرانی است که بصورت سازماندهی شده ای بر همه مردم کشور تحمیل میشود . تهرانی ها دوره شهرداری قالیباف رو تجربه کرده اند ، شما در برابر او نه تنها هیچ کاری نکردید بلکه معیشت مردم رو بر اساس روش لیبرالهای پول مذهب بالا بردین . هنر حاناچی هنر ویروس لیبرالیسم است که مردم تاوان این بیماری رو میدن و خواهند داد تا زمانی که افتصاد و جامعه درمان شود .
  • مجید IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    20 31
    محجوب مرفه بی درد که نزدیک انتخابات یاد کارگر می افتد بیجا کرده ......
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    13 42
    ادمهای مثل محجوب و ناصری شکمش از بیت المال پر است و چپ و راست از نظام اسلامی می خورند حرف های مفتی که می زنند مفت نیست . شما وضع زندگی این دو بزرگوار ببینید چه تناسبی با این مردم زحمت کشیده و زنج دیده دارند اینها کجا با دشمن جنگیدند کجا یک ریالی هزینه اسلام و به قول وطن پرست ها از هزینه ایران کردند همه اش وصل کر بودند نه دست اینها دست امانت است نه قابل اعتماد در سیاست هستند . پس لطفا این نوشته را پخش کنید و به اینها هم بگویید خفه شوند والا خداوند در کمین است.
  • مدیون خمینی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    17 44
    خدایا به کدامین گناه دوباره این جماعت افسادطلب موقعیتهای کلیدی و حیاتی کشور رو گرفتن!!؟؟؟ وای به تمام کسایی که نیومدن رای بدن و اونایی که چشم بسته رای دادن . به جان خودم کم کم دارم یاد زمان حضرت علی میوفتم که هر وقت میگفت بریم جنگ با معاویه یا میگفتن سرده یا گرمه یا الان کار داریم یا ......!!!!!! آخرش شد اونچه نباید میشد و سه روز و سه شب جان و مال و ناموس مردم مدینه به فرزند حرومزاده اون معاویه حلال شد. الانم هر فتنه ای که رخ بده چه اقتصادی و چه سیاسی و چه معیشتی همگی میسوزیم و جای هیچ شکایتی هم نداره!!!! وقتی هر چی آدم کاربلد و جهادی رو نشوندیم تو دانشگاه درس بدن امثال قالیباف و جلیلی و احمدی نژاد و رئیسی و چمران و ...... نبایدم آرزو داشته باشیم علیرغم نعمات خدا مشکلات حل بشه. جز تاسف هیچی نیست ....!!! هیچی .....!!!!
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    12 35
    چرا یک بار برای همیشه ریشه این فتنه گران کثیف و اصلاح طلبان وطن فروش کنده نمی شود مگر در کشور قانون نیست چرا کثافت کاریهایی که میکنند طبق قانونبه آنها رسیدگی و مجازاتشان نمی کنند تا مردم از دست این وطن فروشان خلاص شوند مماشات با مجرمین باعث افزایش تعداد و خطراتشان برای کشور می شود
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    11 49
    یکی مثل شهید حججی یکی هم مثل ا ین دو . به اینها بگویید تا حالا برای کشورتان جز گرا به دشمن چه کردید .
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    11 43
    مگه مملکت بی صاحب هست که هرکس بتونه بدون مجوز راهپیمایی کنه؟ در ضمن این آقا ازسینه چاکان عالیجناب سرخ پوش بود حالا برای ما دلسوز کارگر شده
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    8 19
    حضور مشروط؟ لطف کن حضور نداشته باش تا فتنه ها کمتر شود!!
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    7 0
    خدمات شهرداری به هیچ عنوان بر اساس عوارض و گرانی های موجود نیست بله سوییس هم گرانترین کشورهای دنیاست اما خدماتش هم در همان سطح هست.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    13 0
    آن مرد آمد .آن مرد با دوچرخه آمد .آن مرد حرف زد . آن مرد رفت .
  • سید رضا IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    10 0
    این گستاخی افساد طلبان غ که به جای بدهکاری ، طلبکار هم شده اند ، از کجا نشئات می گیرد ؟!!!
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    3 0
    خفه بابا.
  • محمد IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    4 0
    درواقع گروهی ازاصلاح طلبان چه ماموروچه غافل دارند فشارهای ایالات متحده رابه شورش ودرنهایت بهتسلیم ترجمه مکنند
  • RO ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    0 0
    ما برای اعراب،،،اعراب برای آمریکا،،،،،تغیر زاویه راهبرد
  • FR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    0 0
    بقولی گنده تر هاتون هم دیگه از این حرفها نمیزنند شما که.......
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    2 0
    به قول احمدی نژاد اینا خس و خاشاکند
  • دلسوز IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    1 0
    قانون گزار قانون گریز . جالبه راهپیمایی بدون مجوز . وای به روزی که به گندد نمک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس