سپاه پاسداران در سیل

یک امدادرسان در مناطق سیل زده خوزستان گفت: بسیاری از روستاییان و همراه دام های خود برای نجات از سیل در مناطق بیابانی مستقر شده‌اند و نیاز شدید به اقلام لوازم بهداشتی در این مناطق وجود دارد.

به گزارش مشرق، در منطقه شعیبیه اهواز حدوداً ده هزار نفر در چندین روستا درگیر سیل شده‌اند، دبی آنقدر بالا بوده که تمام سیل‌بندها را رد کرده و با تمام تدابیر مدیریتی که در نظر گرفته شده بود اما حجم آب بیش از حد انتظار بوده است.

یک امدادرسان حاضر در این منطقه با توصیف این شرایط بحرانی گفت: مردم قبل از وقوع سیل منطقه را تخلیه کردند و حتی دام و احشام خود را نجات دادند اما شرایط منطقه بحرانی است و هر روز به تعداد مراجعه‌کنندگان به کمپ‌های ساخته‌شده در منطقه بوریه و بنه کاظم افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دستور وزیر کشور برای دلجویی از هموطن خوزستانی

قصه دو عروس و دوماد پل‌دختری! +فیلم

وی توضیح داد: به همت سپاه، ارتش، نهادهای دولتی و گروه های جهادی و مردم مواد غذایی سیل زدگان تامین شده و عمده مشکل در این منطقه کمبود لوازم بهداشتی مایع دستشویی ظرفشویی مواد ضدعفونی کننده، پوشک بچه و اقلام سلولزی است.

این امدادرسان توضیح داد با تدابیر شکل گرفته تا این لحظه شاهد شیوع بیماری عفونی و مشکلات بهداشتی در منطقه نیستیم؛ همه مقدمات اولیه برای جلوگیری از شیوع بیماری فراهم است اما منطقه شدیداً به لوازم بهداشتی، پتو و چادر نیاز دارد.

به گفته وی روستاهای این منطقه عمدتاً با دامداری امرار معاش می کردند و به همین دلیل با مدیریت صورت گرفته توانستند دام ها را از منطقه خارج کنند اما الان فضای مناسبی ندارند و برخی از روستایی ها در بیابان ها در کنار دام های خود زندگی می‌کنند، گرچه غذا و امکانات برای آنها فراهم است اما اقلام بهداشتی مشکل عمده‌ای است که در این منطقه وجود دارد.

وی تاکید کرد: همه امکانات بسیج شده است اما نیازمند همراهی مردم برای تامین دارو های ضد عفونی کننده، ضد شپش، شیر خشک و لوازم بهداشتی کودکان و بانوان هستیم.

وی در توصیف شرایط منطقه گفت: منازل روستاهای اطراف این منطقه حدود دو متر زیر آب هستند، سطح زمین مسطح بوده و نوع خاک به گونه ای که آب را جذب نمی کند و آب سخت جابه‌جا می‌شود و اثاثیه منازل تمامی مردم این روستاها از بین رفته و تقریباً ۱۲ هزار روستایی لوازم اولیه زندگی را از دست داده‌اند.

وی همچنین گفت در منطقه حمیدیه و سوسنگرد بارندگی شدیدی شروع شده و با توجه به اینکه سیلاب غربی همچنان باقی است به نظر می‌رسد شرایط سخت‌تر خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس