انتخابات اسرائیل

در تازه‌ترین نظرسنجی منتشر شده درباره نتیجه احتمالی انتخابات رژیم صهیونیستی، حزب «لیکود» و ائتلاف «آبی‌سفید» حائز کرسی‌های مساوی شدند.

به گزارش مشرق، انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی قرار است سه‌شنبه هفته جاری (نه آوریل / ۲۰ فروردین) برگزار شود؛ در این انتخابات حدود ۴۰ لیست از احزاب مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انتخابات کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود و در پایان آن، حزب یا ائتلافی که بیشترین آراء را به دست آورد، نخست‌وزیر آینده را معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کمک انتخاباتی ترامپ به نتانیاهو

تعداد کرسی‌های کنست ۱۲۰ عدد است و رقابت اصلی کنونی میان حزب حاکم «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» و ائتلاف «آبی سفید» به ریاست «بنی گانتز» رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی است.

آخرین نظرسنجی که کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی جمعه شب (دیشب) منتشر کرد، حاکی از آن است که دو جریان رقیب اصلی در این انتخابات یعنی حزب لیکود و ائتلاف آبی‌سفید مساوی خواهند بود و هر کدام ۲۸ کرسی به دست خواهند آورد.

این آخرین نظرسنجی است که به رسانه‌ها اجازه منتشر کردن نتایج آن تا پایان رأی‌گیری انتخابات در ساعت ۲۲:۰۰ (به وقت محلی) روز سه‌شنبه داده شده است.

بنا به این گزارش، کرسی‌های احتمالی که دیگر احزاب کسب خواهند کرد به ترتیب فوق است: حزب کار ۱۰ کرسی. ائتلاف راستگرایان هفت کرسی. «جبهه تغییر عربی (الجبهة العربیة للتغییر)، زیهوت، یهدوت هتوراه» و «راستگرایان جدید» (الیمین الجدید) هر کدام شش کرسی. «شاس و مرتز» هر کدام پنج کرسی. «کولانو، اسرائیل بیتنا (اسرائیل خانه ماست) و ائتلاف «الموحده و تجمع» هر کدام چهار کرسی.

در این نظرسنجی از افرادشرکت‌کننده پرسیده شده از نظر آنها چه کسی برای نخست‌وزیری بهتر است و ۴۶ درصد آنها به نتانیاهو و ۳۷ درصد آنها به گانتز رأی داده‌اند.

منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس