کد خبر 947854
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
ترامپ

«جیمز چارلز اسلتری» نماینده سابق کنگره آمریکا معتقد است تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان کمک انتخاباتی مهمی از سوی ترامپ به نتانیاهو بود.

به گزارش مشرق، چندی پیش علی رغم قوانین بین المللی، آمریکا حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان که رسماً متعلق به سوریه است را به رسمیت شناخت و بر خلاف اعتراضات بین المللی و حتی مخالفت‌های جهان غرب بر موضع خود اصرار می ورزد

«جیمز چارلز اسلتری» نماینده سابق کنگره و عضو شورای روابط خارجی آمریکا در خصوص تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های اشغالی جولان گفت: خیلی سخت است که بتوان تمام ابعاد تصمیم ترامپ را در مقطع کنونی مورد ارزیابی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

پرتاب گوجه به نتانیاهو در تل‌آویو +عکس

وی افزود: نمی‌توانم دلیل ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان را کاملاً تشریح کنم ولی این تصمیم احتمالاً دارای اهداف انتخاباتی برای نتانیاهو است.

اسلتری در ادامه یادآور شد: می‌دانیم تا چندی دیگر انتخابات در اسرائیل برگزار خواهد شد و تصمیم ترامپ در واقع کمک انتخاباتی به نتانیاهو بود.

وی تأکید کرد: تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان کمک انتخاباتی مهمی از سوی ترامپ به نتانیاهو بود.

نماینده سابق کنگره آمریکا در ادامه تصریح کرد: این تصمیم ممکن است واقعیت‌های موجود را مورد شناسایی قرار دهد.

عضو شورای روابط خارجی آمریکا افزود: این تصمیم می‌تواند به بهانه حضور ایران در سوریه باشد. ادعا می‌شود که ایران از طریق سوریه و از نزدیکی بلندی‌های جولان اسرائیل را مورد تهدید قرار دهد.

نماینده سابق کنگره امریکا در پایان گفت: زمان و شرایط سختی را در حال حاضر شاهد هستیم. امیدوارم برجام باقی بماند در این مقطع زمانی حساس.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس