کد خبر 949069
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
نتانیاهو نمایه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که رقیبان وی پیروز انتخابات زودهنگام در سرزمین های اشغالی خواهند بود.

به گزارش مشرق به نقل از جروزالیم پست، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل پیش بینی کرد که «بنی گانتز» و «یائیر لاپید» برنده انتخابات فردا هستند.

بنی گانتز و یائیر لاپید رهبران ائتلاف موسوم به «آبی- سفید» هستند؛ این ائتلاف دو ماه پیش از هم‌پیمانی حزبی تازه تأسیس به نام «استحکام اسرائیل» و حزب «آینده‌ای هست» (یش آتید) تشکیل و بلافاصله به رقیبی پرقدرت برای حزب حاکم لیکود مبدل شد.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین خطر فراروی رژیم صهیونیستی چیست؟

آخرین نظرسنجی‌های پیش از انتخابات که نتایج آن روز ۱۶ فروردین منتشر شد، نشان از تساوی تعداد کرسی‌های لیکود با ائتلاف آبی- سفید یا برتری لرزان این ائتلاف نسبت به لیکود داشت.

انجام نظرسنجی‌های بیش‌تر تا روز انتخابات ممنوع است.

با وجود آن‌که نتانیاهو گفته که ائتلاف رقیب برنده انتخابات است، اما بسیاری از تحلیلگران رسانه‌های اسرائیل تاکید دارند که این اظهارات شگردی از جانب وی برای کشاندن هر چه بیش‌تر حامیان لیکود و راستگرایان به پای صندوق‌های رأی است.

این تحلیلگران یادآوری می‌کنند که نتانیاهو در انتخابات چهار سال پیش نیز با بیان اینکه «عرب‌ها دارند اتوبوسی به حوزه‌ها می‌روند» حامیان جناح راست را تشویق کرد نتیجه نظرسنجی‌هایی را که چندان به سود لیکود نبود، در رأی‌گیری حقیقی، تغییر دهند.

بنیامین نتانیاهو که در ۱۰ سال نخست‌وزیری خود تقریباً با رسانه‌های اسرائیل مصاحبه نکرده بود، در روزهای گذشته به طرز بی‌سابقه‌ای مهمان برنامه‌های مختلف شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی این رژیم بود تا به حامیان جناح راست در سرزمین‌های اشغالی بگوید که اگر او برنده انتخابات نشود، اسرائیل «به دست چپگرایان و عرب‌ها خواهد افتاد».

نتانیاهو شامگاه یکشنبه در مصاحبه با شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل ابراز نگرانی کرد که اگر ائتلاف آبی- سفید کرسی‌های بیش‌تری به دست آورد، «یکی دو حزب راست و مذهبی نیز حاضر شوند با آنها دولت بعدی را تشکیل دهند».

وی در این مصاحبه گفت: «دیوانگی است که گانتز و لاپید مسئول دولت شوند و من رهبر اپوزیسیون شوم».

به نظر می‌رسد که در تمام دوران طولانی حضور آقای نتانیاهو در عرصه سیاست و نخست وزیری رژیم صهیونیستی، این نخستین بار است که او نسبت به آینده سیاسی‌اش ابراز تردید می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AE ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    2 0
    نتیجه ش فرقی نمیکنه .یا نتانیابویا یه یابوی دیگه انتخاب میشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس