کد خبر 948227
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
نتانیاهو

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اصول کلی طرح آمریکا برای صلح میان فلسطین و تل آویو را فاش کرد.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان معاریو اصول معامله قرن را فاش کرد.

به نوشته معاریو، نتانیاهو گفت: ما اورشلیم(بیت المقدس) را تقسیم نمی‌کنیم و حضور دائمی ما در منطقه غرب اردن اقتدار اساسی اسرائیل است که در هر شرایطی در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری قدس، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دیگر اصول معامله قرن را ابقای تسلط این رژیم بر همه منطقه غرب اردن دانست.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو تاکید کرد: هیچ شهرک نشین یا شهرکی را( از منطقه غرب اردن) حذف نمی‌کنیم.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

همچنین بر اساس طرح مذکور، دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس