photo_2019-03-22_03-19-08.jpg

عملیات نیروهای مسلح عراق در مناطق مختلف علیه هسته های خاموش داعش ادامه دارد.

به گزارش مشرق، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی شمال شرق استان دیاله حاکیست، عملیات نیروهای امنیتی و بسیج مردمی علیه هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای تیپ ۲۳ بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات گسترده‌ای را در روستای «تفرقه» و مزارع حومه در غرب منطقه «خانقین» در شمال شرق استان دیاله انجام دادند.

نیروهای بسیج مردمی در جریان جست و جوی منطقه به منطقه در این محور موفق شدند مقادیر قابل توجه تجهیزات نظامی کشف وضبط کنند؛ دهها تله انفجاری در جریان این عملیات کشف و خنثی شد.

عملیات در این منطقه برای شناسایی عناصر مخفی داعش ادامه دارد؛ خبرها از نزدیکی منطقه «قزلاق» در حومه منطقه «مندلی» حاکیست، نیروهای امنیتی در جریان یک عملیات دقیق موفق شدند ۴ تن از عناصر خط شکن داعش را شناسایی کنند و به هلاکت برسانند.

۲ تن از تروریست‌های به هلاکت رسیده مجهز به کمربندهای انتحاری بودند که در نهایت از پای درآمدند؛ عناصر تروریستی درصدد بودند خود را به مرکز استان برسانند و ساختمان استانداری را هدف قرار دهند که با عملیات پیش دستانه رزمندگان عراقی ناکام ماندند.

از حومه منطقه «المقدادیه» در شمال استان دیاله خبر می‌رسد، گروهی از رزمندگان بسیج مردمی که در حال بررسی منطقه بودند در کمین تله‌های انفجاری گرفتار شدند و ۳ نفر از آنان مجروح و به بیمارستان منتقل داده شدند؛ نیروهای امنیتی و اطلاعات برای بررسی وضعیت به این منطقه اعزام شدند.

به گزارش مشرق، عملیات مشترک نیروهای عراقی در مناطق مختلف استان دیاله از جمله «خانقین، بعقوبه، جلولاء، سعدیه، مقدادیه» برای شناسایی عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش ادامه دارد.

آخرین تحولات میدانی استان صلاح الدین

گروهی از نیروهای تیپ ۴۱ بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در منطقه «تل الذهب» در جنوب استان صلاح الدین آغاز کردند؛ این عملیات در مساحتی حدود ۴ کیلومتری در جریان است.

نیروهای بسیج مردمی در جست وجو منطقه به منطقه درصدد هستند هسته‌های خاموش داعش را در این محور شناسایی و تله‌های انفجاری کار گذاشته شده را هم خنثی کنند؛ کشف و ضبط انبارهای مخفی، مقرهای نظامی و انهدام تونل‌ها نیز بخش دیگری از این عملیات است.

از منطقه «البوعزبه» از توابع بخش «یثرب» در جنوب استان صلاح الدین خبر می‌رسد، نیروهای تیپ ۴۱ بسیج مردمی و پلیس فدرال در یک عملیات گسترده موفق شدند مقادیر زیادی تجهیزات نظامی تروریست‌های داعش را کشف و ضبط کنند.

به گزارش مشرق، مناطق «تل الذهب و یثرب» دروازه ورود به مرکز استان صلاح الدین (شهر تکریت) از محور جنوبی به شمار می آیند و همچنین دروازه جنوبی شهر راهبردی سامراء محسوب می‌شوند و همین مسئله اهمیت این مناطق را چند برابر کرده است.

خبرها از محور شرقی استان صلاح الدین حاکیست، گروهی از نیروهای تیپ ۲۱ بسیج مردمی عملیات وسیعی را برای شناسایی عناصر مخفی داعش در رشته کوه‌های «الزرگه» و مناطق حومه شروع کردند.
 

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی در جریان این عملیات توانستند مقادیری زیادی تجهیزات نظامی از جمله خمپاره ۱۲۰ کشف و ضبط کنند؛ تعدادی از تونل‌های تروریست‌های داعش در این محور منهدم شد.

عناصر مخفی داعش از این تونل‌ها به عنوان مکانی امن برای اختفا استفاده می‌کردند؛ مناطق شرقی استان صلاح الدین به دلیل هم مرز بودن با استان‌های دیاله، کرکوک و سلیمانیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در حال حاضر، مناطق مختلف استان صلاح الدین از جمله «بلد، تکریت، بیجی، الشرقاط الفتحه، صینی و…» به همراه رشته کوه‌های حمرین و دریاچه الثرثار به هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش آلوده است و عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی کامل این نقاط ادامه دارد.

آخرین تحولات میدانی استان نجف

به گزارش مشرق، رزمندگان تیپ دوم بسیج مردمی و نیروهای فرماندهی پلیس، عملیاتی را در عمق ۹۰ کیلومتری بیابان‌های استان نجف علیه هسته‌های خاموش گروهگ تروریستی داعش شروع کردند.

عملیات نیروهای عراقی برای تأمین امنیت منطقه و جلوگیری از نفوذ عناصر مخفی داعش در حال انجام است؛ انتقال تروریست‌های داعش از خاک سوریه به استان الانبار باعث شده عملیات در استان نجف تشدید شود.

مناطق شرقی استان الانبار با مناطق غربی استان نجف حدود ۴۰ کیلومتر مرز مشترک دارد و همین مسئله باعث شده تا نیروهای عراقی درصدد تأمین امنیت مناطق بیابانی استان نجف برآیند.

نیروهای عراقی در ماه‌های گذشته دوربین‌ها و برج‌های مراقبت متعددی را در مناطق مختلف بیابان‌های استان نجف ایجاد کرده‌اند و با برگزاری چند رزمایش تلاش کرده‌اند آمادگی خود را به بالاترین سطح برسانند تا از نفوذ عناصر مخفی داعش جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    7 30
    حضور ساختارشکنانه +هواداران کومله و دمکرات در روز روشن اعلام موجودیت کردند!
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    40 5
    افرین موافقم
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
    5 48
    حتی یک راهپیمایی علیه اشغالگری امریکا صودت نمی گیرد
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
    51 3
    هدف نهایی امریکا محاصره کربلا و نجف است باید جلوی حمله نهایی امریکا را گرفت بگذارید امریکا از ع بستان حمله اش را شروع کند نه از خاک عراق
  • یک ترک IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
    6 40
    عراق صاحب ندارد مجلس ان خفته است اردوغان سنی از هزاران کیلومتر دورتر عریه حضور امریکا در عراق موضع گیری می کند خود عراقی ها خفته اند
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
    7 48
    در ایران تحلیل گر وجود ندارد ان عبدالله صالح و ان هم از قذافی و آن هم از اسد تازه بعد حمله به سوریه دیدید لهاری در کشورهای صحرا و عرب نمی تواند وجود داشته باشد
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    1 0
    زنده باد حشدالشعبی. دونه دونه عناصر تروریست رو شکار کنید. عرصه را بر آمریکا تنگ کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس