عراق (1).jpg

رزمندگان عراقی در ادامه این عملیات موفق شدند حدود ۵۰ درصد از مزارع و باغ های حومه منطقه حوض الوقف را به طور کامل پاکسازی کنند و پس از چند سال یک پیروزی بزرگ را در این محور به ثبت برسانند.

به گزارش مشرق، هفته گذشته گروهی مشترک از نیروهای مسلح عراق، عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی منطقه حوض الوقف که به پایگاه الزرقاوی (سرکرده سابق گروه تروریستی القاعده در عراق) مشهور است، آغاز کردند.

این منطقه مرموز که جز نخستین پایگاه‌های القاعده در عراق محسوب می‌شود در ۲۵ کیلومتری شمال شرق شهر بعقوبه در غرب استان دیاله واقع شده و از سال ۲۰۰۳ به محلی مناسب برای رشد و آموزش عناصر تروریستی تبدیل شده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، رزمندگان عراقی در ادامه این عملیات موفق شدند حدود ۵۰ درصد از مزارع و باغ‌های حومه منطقه حوض الوقف را به طور کامل پاکسازی کنند و پس از چند سال یک پیروزی بزرگ را در این محور به ثبت برسانند.

عملیات برای پاکسازی منطقه مهم و راهبردی حوض الوقف در سال‌های گذشته به دلایل مختلف با تأخیر روبه رو شد اما نیروهای مسلح عراق در روزهای گذشته توانستند امنیت را به مساحت حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربعی در این محور بازگردانند.

مرحله نخست عملیات در این منطقه حساس با موفقیت به پایان رسیده و پاکسازی سایر مناطق آلوده همچنان در جریان است و نیروهای عراقی به جست و جوی منطقه به منطقه برای شناسایی عناصر تروریستی ادامه می‌دهند.

به گزارش مشرق، گروهی دیگر از نیروهای اطلاعات و تیپ ۲۳ بسیج مردمی عراق نیز عملیاتی را با همکاری نیروهای هوایی ارتش در حومه شمالی منطقه «العظیم» در شمال شرق استان دیاله انجام دادند.

نیروهای عراقی در همین محور عملیات دیگری را برای پاکسازی مناطق «انجانه، عین لیلی و المخیسه» شروع کردند و خبرها حاکیست پیشروی‌ها در این محورها همچنان در جریان است.

براساس اخبار به دست آمده، نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در جریان جست و جوی منطقه به منطقه در این محورها موفق شدند ۱۱ مقر هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش را شناسایی و منهدم کنند.

از منطقه «حمرین» در شمال شرق استان دیاله خبر می‌رسد، نیروهای ویژه و اطلاعات عراقی پس از بررسی‌های کامل میدانی، در جریان یک عملیات دقیق توانستند ۲۰ تن از عناصر مخفی داعش را شناسایی کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: به نظر می‌رسد این عناصر تروریستی با حملات متعدد به منطقه «خانقین» در اتباط هستند و نقش ویژه ای را برای نا امن کردن این بخش ایفا کرده اند.

همزمان با عملیات نیروهای عراقی، عناصر مخفی داعش مستفر در منطقه «الزور» چند خمپاره به مناطق مسکونی در حدفاصل روستای «جعار» و منطقه «العکسری» از توابع بخش المقدادیه در مرکز استان دیاله شلیک کردند که البته خسارت‌های جانی برجای نگذاشت.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، مناطق شمال شرق، شمال، شمال غرب استان دیاله از جمله «الجلولا، السعدیه، بعقوبه، المقدادیه» به همراه بخش‌های جنوب شرق رشته‌های کوه‌های حمرین به عناصر مخفی داعش آلوده هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    8 2
    قطعا ساندویچ هایی هم که در بازی های پرسپولیس مفتی میداد حلال نیست !
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
      0 6
      جان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس