حوض الوقف (1).jpg

گروهی مشترک از نیروهای مسلح عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات گسترده و وسیعی را برای پاکسازی منطقه راهبردی «حوض الوقف» آغاز کردند.

به گزارش مشرق، منطقه «حوض الوقف» در ۲۵ کیلومتری شمال شرق شهر بعقوبه در غرب استان دیاله به پایگاه الزرقاوی (سرکرده سابق گروه تروریستی القاعده در عراق) مشهور است که همچنان یک نقطه مرموز به شمار می‌آید.

منطقه «حوض الوقف» از سال ۲۰۰۳ به محلی مناسب برای رشد عناصر تروریستی تبدیل شده است؛ مزارع و باغ‌هایی مانند «المخیسه» در حومه این منطقه وجود دارد که به مملکت الزرقاوی معروف شده و جز اولین پایگاه‌های القاعده عراق محسوب می‌شوند.

پاکسازی این منطقه مهم و حساس همیشه از اولویت‌های نیروهای امنیتی، ارتش و بسیج مردمی عراق بوده که در بازه‌های زمانی مختلف به دلایل متعدد به تأخیر افتاد اما در نهایت تأمین امنیت این محور در دستور کار قرار گرفت.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی مشترک از نیروهای مسلح عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات گسترده و وسیعی را برای پاکسازی این منطقه راهبردی آغاز کردند و خبرها حاکیست رزمندگان عملیات را با موفقیت به پایان رسانده اند.

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی در عمق مزارع «حوض الوقف» نفوذ کرده اند و عملیات جست وجوی منطقه به منطقه برای شناسایی عناصر و مقرهای مخفی تروریست‌ها، خنثی سازی تله‌های انفجاری و کشف و ضبط انبارهای سلاح را با موفقیت به پایان رسانده اند.

به گفته منابع میدانی، نیروی هوایی ارتش عراق هم در این عملیات گسترده حضور دارد و تاکنون سه پایگاه عناصر تروریستی را در این منطقه هدف قرار داده اند و منهدم کردند؛ شماری از تروریست‌های تکفیری در جریان این حملات کشته و زخمی شدند.

آخرین تحولات میدانی شمال شرق استان دیاله

به گزارش مشرق، گروهی دیگر از رزمندگان تیپ «۴ و ۲۳» بسیج مردمی با همکاری نیروهای ارتش، پلیس فدرال و واکنش سریع، عملیاتی را در منطقه «ابی صیدا» در شمال شرق استان دیاله آغاز کردند.

این عملیات با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق در حال انجام است و رزمندگان در جریان جست و جوی منطقه به منطقه موفق شدند تعداد زیادی تله انفجاری، بمب و سلاح‌های مختلف را به همراه مواد منفجره در روستاهای «کبه و الجلبی» کشف و ضبط کنند.

از حومه منطقه «خانقین» در شمال شرق استان خبر می‌رسد، گروهی از عناصر تروریستی داعش حمله‌ای شبانه را علیه یکی از ایستگاه‌های دفاعی رزمندگان بسیج مردمی انجام دادند اما با واکنش قاطع روبه رو شدند.

براساس اخبار به دست آمده، نیروهای بسیج مردمی مستقر در منطقه از همان ابتدا متوجه تحرکات تروریست‌های تکفیری شدند و به سرعت به میدان آمدند پس از درگیری‌های سنگین آنان را به سمت مزارع حومه عقب راندند.

گروهی دیگر از عناصر مخفی داعش حمله‌ای را علیه روستای کُردنشین «محمود عزیز انجام دادند اما نیروهای محلی و مردمی که مسئول تأمین امنیت منطقه بودند پس از درگیری‌های سنگین موفق به دفع حملات شدند.

به گزارش مشرق، تأمین امنیت اغلب روستاهای حومه منطقه خانقین هماهنگی دولت و نیروهای مسلح عراق به نیروهای مردمی و ساکنان منطقه واگذار شده و تاکنون تمامی حملات هسته‌های خاموش داعش دفع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    0 0
    خانقین یعنی درست پشت مرز ایران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس