استان الانبار1.jpg

نیروهای ارتش و رزمندگان بسیج مردمی عملیات مشترکی را در استان الانبار عراق برای پاکسازی مناطق آلوده از وجود هسته های خاموش داعش آغاز کردند.

به گزارش مشرق، از مناطق غربی و مرکزی استان الانبار عراق خبر می‌رسد، گروه هفتم پیاده نظام ارتش با کمک نیروی هوایی ارتش و نیروهای اطلاعات از اواخر هفته گذشته عملیات گسترده و وسیعی را برای پاکسازی مناطق بیابانی و صحرایی آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات نیروهای عراقی از سه محور علیه هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در غرب مناطق «حدیثه، وادی حوران، جنوب کبیسه و حدفاصل رود فرات و دریاچه الثرثار» در جریان است.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان عراقی در جست و جوی منطقه به منطقه موفق شدند ۴ تونل و چند مقر عناصر مخفی داعش را شناسایی و منهدم کنند و ۳۱ تله انفجاری و بمب را در محورهای عملیات کشف و خنثی کنند.

مناطق بیابانی و صحرایی استان الانبار به ویژه منطقه «وادی حوران» به محلی مناسب برای رشد و آمورش دوباره تروریست‌های داعش تبدیل شده است و همین مسئله باعث شده نیروهای عراقی برای پاکسازی مناطق وارد عمل شوند.

تصویر آرشیوی

نیروهای عراقی درصدد هستند با پاکسازی منطقه وادی حوران از نفوذ و عملیات‌های تروریست‌های داعش در مناطق مرکزی، شرقی و شمالی استان الانبار جلوگیری به عمل آورند و امنیت استان‌های مجاور را نیز تأمین کنند.

به گزارش مشرق، حدفاصل مناطق الرمادی و الحدیثه (جنوب دریاچه الثرثار) به هسته‌های خاموش داعش آلوده است و عملیات نیروهای اطلاعات و رزمندگان عراقی برای پاکسازی این نقاط همچنان در جریان است.
 

همزمان با عملیات گسترده نیروهای ارتش و اطلاعات عراق در محور مرکزی و غربی استان الانبار، چند گروه از رزمندگان تیپ ۱۷ بسیج مردمی در مرزهای مشترک با سوریه مستقر شدند تا از نفوذ تروریست‌های داعش به منطقه «وادی حوران» جلوگیری کنند.

خبرها حاکیست، رزمندگان تیپ ۱۷ بسیج مردمی در محور «عکاشات - القائم» تا تقاطع منطقه «الرطبه» مستقر شده‌اند؛ نیروهای بسیج مردمی همچنین امنیت جاده منتهی به منطقه عکاشات را به مسافت ۷۰ کیلومتر تأمین کردند.

استان الانبار در غرب عراق واقع شده و به دلیل هم مرز بودن با کشورهای عربستان، سوریه و اردن از اهمیت خاصی برخوردار است؛ بخش‌هایی از این استان از جمله «الرمادی، فلوجه، حومه جنوبی دریاچه الثرثار، عکاشات، الرطبه و… و.» به هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش آلوده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    3 2
    این وادی حوران عینه یک غده سرطانی هستش هرچه زودتر باید علاج شه والا فردا دردسرساز میشه
  • قاسم رحیمی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    0 0
    جانم فدای بسیجیان وجانبرکفان وبرادران حشدالشعبی عراق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس