قاسمی ظریف

قاسمی در ماه‌های اخیر، نسبت به نحوه رفتار فرانسه در مواجهه با جلیقه زردها و چه در موضوع تجمع منافقین در پاریس و درباره مستند «ایستگاه پایانی دروغ»، در اقدامی تأمل برانگیز سکوت کرد و واکنشی نشان نداد!

سرویس سیاست مشرق - در روزهای گذشته انتشار مستند ۲ قسمتی «ایستگاه پایانی دروغ» بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی و افکار عمومی داشت. در این مستند از شبکه عنکبوتی اپوزیسیون متصل به سرویس‌های جاسوسی دشمن رونمایی شد.

این مستند ضمن نمایش حماقت و بلاهت عناصر ضدانقلاب، دشمنی برخی کشورهای اروپایی با مردم ایران را نیز بیش از پیش آشکار کرد.

«نیما زم» که به اذعان خودش با همکاری همه‌جانبه منافقین از لیدرهای اغتشاشات کور و محدود دی ماه ۹۶ است و به صراحت در کانال آمدنیوز ساخت بسته‌های انفجاری و تروریستی را آموزش می‌داد تحت‌الحمایه مستقیم سرویس اطلاعاتی فرانسه موسوم به «دی. جی.اس.ای» است.

در بخشی از مستند «ایستگاه پایانی دروغ» نیما زم داخل اتومبیلی (که یک مسلسل نیز در آن تعبیه شده) نشسته است و صراحتاً می‌گوید که با اسکورت سرویس اطلاعاتی فرانسه قرار داشته و با حفاظت توسط چندین تیم در شهر جابجا می‌شود. بر همین اساس فرانسه آشکارا به حفاظت مسلحانه از یک دروغ‌گوی آشوبگر در خاک خود می‌پردازد.

این اقدام ضدایرانی در حالی است که فرانسه در ماه های گذشته بدون هیچ سندی ایران را به اقدام تروریستی در اروپا متهم کرده بود.

بنی صدر، امیرارجمند و...

در بخش دیگری از این مستند، از «اردشیر امیرارجمند» نیز نام برده می‌شود. مشاور ارشد یکی از سران فتنه که از سال ۸۸ در پناه فرانسه به سر می‌برد. گفتنی است امیرارجمند در بحبوحه فتنه ۸۸ از طریق برادرش که از اعضای گروهک تروریستی منافقین است با هماهنگی و پشتیبانی منافقین به کردستان عراق می‌گریزد و از آنجا با تأیید مهره معتمد دستگاه امنیتی فرانسه وارد پاریس شده و تحت‌الحفظ سرویس امنیتی فرانسه قرار می‌گیرد.

«ابوالحسن بنی‌صدر» رییس‌جمهور خیانتکاری که با عدم کفایت از سوی ملت ایران در خرداد ۱۳۶۰ عزل شد و چند روز بعد با کمک مسعود رجوی-سرکرده گروهک منافقین- به پاریس گریخت، از دیگر عناصر ضدانقلابی است که در این مستند از وی نام برده شد. وی نیز به صورت شبانه‌روزی توسط پلیس فرانسه حفاظت می‌شود!

پاریس میزبان منافقین!

فرانسه علاوه بر موارد مذکور، سالهاست که میزبان گروهک تروریستی منافقین است. گروهکی که ۱۷ هزار ایرانی اعم از کودک، زن و مرد را به فجیع‌ترین شکل به شهادت رسانده و صدها عملیات جنایتکارانه را انجام داده است.

منافقین هر سال یک میتینگ سالیانه در پاریس برگزار کرده و فرانسه تمام قد در برگزاری این میتینگ ضد ایرانی مشارکت دارد.

چندی پیش -۱۹ بهمن ۹۷- منافقین در پاریس تظاهراتی برگزار کرده و تعدادی از شخصیت‌ها و مقامات فرانسوی نیز در این تظاهرات سخنرانی کردند! اما نکته قابل تأمل اینجاست که سفارتخانه ایران در پاریس و همچنین سخنگوی وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی هیچ واکنشی به این اقدام ضدایرانی از سوی فرانسه نشان ندادند!

قاسمی: مستند را کامل ندیدم!

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه-۱۳ اسفند ۹۷- در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره حمایت سرویس اطلاعاتی فرانسه از مؤسس مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز براساس مستند پخش شده تحت عنوان «ایستگاه پایانی دروغ»، گفت: «ما قطعاً از حیثیت، استقلال و حاکمیت کشور در هر شکل ممکن دفاع خواهیم کرد و بهنگام در قبال هر نوع تجاوزی که دیگران بخواهند به ما داشته باشند اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. متأسفانه نتوانستم آن مستند را کامل ببینم بنابراین قضاوتی نمی‌کنم. اگر مورد مشخصی در این ارتباط وجود داشته باشد قطعاً دستگاه‌های امنیتی این مساله را پیگیری خواهند کرد».

آقای قاسمی می‌توانند این مستند را اینجا مشاهده کنند:

فیلم/ مستند ایستگاه پایانی دروغ؛ بازی اطلاعاتی با « آمدنیوز و زم»

فیلم/ دومین قسمت ایستگاه پایانی دروغ؛ بازی اطلاعاتی با « آمدنیوز و زم»

متاسفانه قاسمی با این جواب که «مستند را کامل ندیدم، بنابراین قضاوتی نمی‌کنم»! در اقدامی غیرحرفه‌ای از پاسخ به سؤال طفره رفته است. قطعاً وزارت امور خارجه، سخنگوی دستگاه دیپلماسی و سفارت ایران در پاریس می‌بایست در راستای منافع ملی و عزت مردم ایران به اقدام ضدایرانی فرانسه در حمایت از یک اپوزیسیون آشوبگر واکنش قاطعی نشان می‌دادند که متأسفانه چنین نشد!

چرا وزارت امور خارجه از مکانیسم‌های قانونی و بین المللی برای واکنش به اقدامات خصمانه برخی کشورهای اروپایی علیه کشورمان استفاده نمی‌کند؟! و چرا عزت مردم ایران از سوی دستگاه دیپلماسی نادیده گرفته می‌شود؟!

فرانسه و نمره مردودی در برجام!

در طول مذاکرات هسته‌ای دولت یازدهم با ۱+۵، کارشکنی فرانسه به حدی زیاد شد که در کنار آمریکا لقب «پلیس بد مذاکرات» را گرفت.

پس از امضا و اجرای برجام نیز فرانسه کوچکترین اقدامی در راستای اجرای تعهدات خود انجام نداد. به این موارد دقت کنید:

- در تیرماه ۹۶ تنها ۴۸ ساعت پس از بازگشت ظریف از فرانسه، پاریس نشست گروهک تروریستی منافقین را برگزار کرد!

- در دی ماه ۹۶ «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به فاصله چند روز پس از آغاز اعتراضات در چند شهر ایران، در گفت و گوی تلفنی با روحانی در اقدامی مداخله جویانه ضمن ابراز نگرانی از افزایش کشته‌شدگان اعتراضات در ایران از حسن روحانی خواست تا حق آزادی بیان و تجمع معترضان رعایت شود. ریاست‌جمهوری فرانسه همچنین اعلام کرد به دلیل اغتشاشات در ایران، سفر ژان ایو لودریان، وزیر خارجه این کشور به ایران به تعویق افتاده است!

- در شهریورماه ۹۷ تعدادی از اعضای گروهک‌های تروریستی به سفارت ایران در فرانسه تعرض کردند. پلیس فرانسه علیرغم اطلاع قبلی، برای جلوگیری از این تعرض در محل حاضر نشد!

- در تابستان ۹۷ فرانسه در اقدامی گستاخانه یکی از دیپلمات‌های ایرانی را از این کشور اخراج کرد!

- در مهرماه ۹۷ «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با فرانس ۲۴ گفت: «احاطه کردن ایران با یک سیاست الزام‌آور، همان چیزی است که من همواره بر آن تاکید دارم. برای من راهبرد با ایران بر چهار مبنا است؛ حفظ توافق هسته‌ای، توان مدیریت فعالیت هسته‌ای ایران پس از سال ۲۰۲۵ (پایان برجام)، کنترل فعالیت موشک‌های بالستیکی ایران و توان مقابله با نفوذ ایران در منطقه. من هیچ‌گاه دربرابر ایران ساده‌لوح و زودباور نبودم اختلاف نظر ما با آمریکا بر سر شیوه رفتاری ماست»!

- در اواخر مهرماه ۹۷ فرانسه، پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی پاریس موسوم به SIAL را بست و در ادامه این رفتار خصمانه، حضور بازرگانان و شرکت‌کنندگان ایرانی برای بازدید از این نمایشگاه را نیز ممنوع اعلام کرد!

- در مهرماه ۹۷ فرانسه در اقدامی خصمانه اموال وزارت اطلاعات و دو ایرانی در فرانسه را بلوکه کرد!

- در مهرماه ۹۷ فرماندار شمال فرانسه در اقدامی خصمانه فرمان تعطیلی مرکز شیعی الزهرا واقع در «گراند سنت» شهر «دانکرک» را صادر کرد. پلیس فرانسه همچنین با ۲۰۰ کماندو به دفتر مرکز اسلامی «الزهرا» حمله کرد و ضمن تخریب و توقیف بخش مهمی از امکانات این دفتر، یازده تن از اعضای این مرکز از جمله یحیی قواسمی (مدیر مرکز اسلامی الزهرا) را بازداشت کرد!

- در آذرماه ۹۷ دفتر ریاست جمهوری فرانسه به آزمایش موشکی بالستیک نسبت داده شده به ایران واکنش نشان داد و آن را تحریک برانگیز و بی‌ثبات‌کننده خواند و مدعی شد که ایران باید آزمایش‌های موشکی خود را متوقف کند!

- در آذرماه ۹۷ هیئت‌های نمایندگی فرانسه و انگلیس در سازمان ملل در اقدامی ضدایرانی از شورای امنیت خواستند تا آزمایش موشکی که ادعا می‌شود ایران به تازگی انجام داده است را بررسی کند!

فرانسه که میزبانی از منافقین و عناصر ضدانقلاب را در کارنامه خود دارد و به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است، به ایران بدهکار است ولی به دلیل انفعال عجیب دستگاه دیپلماسی، در جایگاه طلبکار نشسته و ایران را به اقدامات تروریستی در اروپا متهم کرده و با گستاخی مدعی است که ایران باید توان موشکی وقدرت منطقه‌ای خود را متوقف کند!

در روزهای اخیر اعلام شد که «بهرام قاسمی» به عنوان سفیر جدید ایران در فرانسه انتخاب شده است. لازم به ذکر است که قاسمی در ماههای اخیر، چه در خصوص آشوبها در فرانسه و نقض حقوق بشر توسط این کشور در مواجهه با جلیقه زردها و چه در موضوع تجمع منافقین در پاریس و چه در موضوع مستند «ایستگاه پایانی دروغ»، در اقدامی تأمل برانگیز سکوت کرد و واکنشی نشان نداد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • علی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    7 15
    نیما کیه دیگه بابا ؟! روح الله هست اسمش
    • CA ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
      1 5
      مشرق هرکس هرجور دوس داره اسم میذاره بخصوص روی اسم روح الله خیلی حساسه .
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    32 0
    شما مثل اینکه نمی دونید، اگر ایشون قرار بود راجع به فرانسه موضع گیری کتد اون وقت شاید فرانسوی ها با سفیر شدن ایشون موافقت نمی کردند
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
      0 0
      صم بکم عمی فهم لا یعقلون
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    2 8
    البته نیما نه ... روح الله درسته
    • CA ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
      0 1
      فقط ایران
  • حسین IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    19 0
    سلام با تعصب فراوان خاک برسر خیلی از دولتمرد
  • جعفری PH ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    19 0
    قطعا ایشان منافع سفارت در فرانسه را به منافع جمهوری اسلامی ایران ترجیح میدهد چرا انتطار دارید مدیران وزارت خارجه در مقابل واقعیت ها و منافع نظام مانند مدافعان حرم عمل نمایند
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    18 0
    یا مشت تربیت شده غرب تو مملکت ما شدند دیپلمات و سیاست مدار واقعا مایه تاسفه
  • US ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    29 7
    یک ذوالفقار هم باید به ظریف بدهند به پاس نابودی انرژی هسته ای و نابودکردن سفره های مردم مستضعف- آفرین به این جهاد شبانه روزی ایشون.
  • نماینده IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    6 0
    نماینده های ملت برای گرونی ها که کاری نتونستن بکنن کاش کمی این خیانت دیپلماتها رو زیر نظر داشته باشن و تذکر بدن .حتما باید رسانه هشتک راه بندازن؟؟ وای بر این نماینده های بیسواد و منفعت طلب
  • محمد IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    7 0
    دست خدا را در حفظ انقلاب دیدیم که تا کجا ابروی دشمن را برده البته از غربزده های دولتی توقع نداریم که فرانسه با انگلیس یا جناب کدخدا را محکوم کنند یاد امام بخبر که گفت هر چه فریاد دارید سر امریکا بکشید والحق که دولت هر چه فریاد داشت با تیمش بر سر ملت ومنتقدین کشید علی برکه الله
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    9 0
    رابطه بین اقای روحانی و مکرونش را خراب نکنید
  • رضایی IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
    0 0
    از دولت غربگرا بیش از این انتظاری نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس