کد خبر 1014290
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
اعتراض تراکتوری علیه مکرون

کشاورزان اطراف پایتخت فرانسه در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور با بیش از ۱۰۰۰ تراکتور در مسیرهای تردد جاده‌های حومه پاریس اختلال ایجاد کردند.

به گزارش مشرق، در ادامه موج  اعتصاب‌ها در فرانسه و در اعتراض به سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور، کشاورزان اطراف پاریس با کمک تراکتورهای خود مسیرهای منتهی به این شهر را مسدود کردند.

بیشتر بخوانید:

اعتراضات فرانسوی‌ها علیه سرمایه‌داری؛ یک سال و یک هفته

به نوشته خبرگزاری «رویترز» بیش از ۱۰۰۰ تراکتور از شمال و جنوب پاریس مسیرهای منتهی به این شهر را مسدود کرده و پرچم‌های دو اتحادیه مهم در این کشور را به اهتزاز درآورند.

دانلود

 در  مرکز پاریس نیز کشاورزان یک میدان مهم شهر را اشغال کردند که بعدا  پلیس ضد شورش از کشاورزان خواست پراکنده شوند. در یک بیانیه از سوی کشاورزان خطاب به ماکرون گفته شد، به ما پاسخ دهید! کشاورزان را نجات دهید.

بر اساس این گزارش، اتحادیه‌های کشاورزان فرانسه خواستار دیدار با ماکرون شده تا نارضایتی از سیاست‌هایی آسیب رساننده  که وضعیت معیشت آنها را تهدید می‌کند به اطلاع وی برسانند. تصویب قانون مواد غذایی در دولت فرانسه نیز نتوانسته است مشکلات کشاورزان را حل کند. این در حالی است که فرانسه یکی از بزرگترین قطب‌های کشاورزی در اروپا محسوب می‌شود.

روز گذشته دانشجویان فرانسه نیز با برگزاری تجمعات مختلف در مراکز آموزش عالی این کشور ضمن اعتراض به سیاست‌های دولت، هشدار دادند که در صورت عدم اعطای کمک‌های مالی دولتی به دانشگاه‌ها، در روزهای آینده اعتصاب می‌کنند.

دانشجویان فرانسوی اواسط روز سه شنبه در چند ساختمان دانشگاه‌های مختلف کشور تجمع کرده و تظاهراتی برگزار کردند که تا غروب سه‌شنبه طول کشید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس