کد خبر 939294
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
هاینکس

یوپ هاینکس، سرمربی مشهور آلمانی، فصل ۹۸-۱۹۹۷ سرمربی رئال مادرید بود.

به گزارش مشرق، هاینکس تابستان ۹۷ جانشین فابیو کاپلو در رئال مادرید شد. شروع او با فتح سوپرکاپ اسپانیا همراه بود. رئال در مجموع دو بازی رفت و برگشت ۵-۳ بارسا را شکست داد و قهرمان شد اما شرایط رفته رفته تیره و تار شد و رئال هم در کوپا دل ری و هم در لالیگا ناکام ماند اما پس از ۳۲ سال توانست با شکست ۱-۰ یوونتوس، فاتح لیگ قهرمانان شود.

هفتمین قهرمانی رئال با هاینکس هم تضمینی برای بقای مربی آلمانی نبود و او جای خود را به گاس هیدینگ داد.

بیشتر بخوانید:

لورنزو سانز، رئیس وقت رئال در مصاحبه با برنامه "Idolo" و در مو.رد دلیل اخراج هاینکس گفت: «یک هفته قبل از فینال چمپیونزلیگ با هاینکس تماس گرفتم تا از شرایط تیم خبر بگیرم و او به من حرف نگران کننده ای زد. هاینکس گفت که حس خوبی ندارد و نمی‌تواند حریف بازیکنان رئال شود. او از شرایط خودش در تیم ناراضی بود و می‌گفت که کسی به حرف‌هایش توجهی ندارد. یوپ احساس ویرانی می‌کرد. بلافاصله با چند بازیکن بزرگ تیم جلسه گذاشتم و سپس جلسه‌ای با ستاره‌های تیم و یوپ هاینکس ترتیب دادم. آنها را تنها گذاشتم تا حرف‌های شان را بزنند و یک هفته بعد قهرمان شدیم.

شاید باورش مشکل باشد ولی ما در آن شرایط بد توانستیم یوونتوس را شکست دهیم. معمولاً در این اوضاع که سرمربی از بازیکنان گلایه دارد، ادامه همکاری غیرممکن می‌شود. الان ۲۰ سال گذشته و اولین بار است که دلیل برکناری هاینکس را فاش می‌کنم.»

سانز ادامه داد: «معتقدم لاسپتیما، مهمترین قهرمانی رئال در تاریخ لیگ قهرمانان بود. ما ۳۲ سال بود قهرمان نشده بودیم و همان قهرمانی، مقدمه‌ای بر قهرمانی‌های بعدی شد. همه از شش قهرمانی ما در دوران سیاه و سفید حرف می‌زدند و ما در دوران تصاویر رنگی هم موفق به قهرمانی شدیم. نمی گویم قهرمانی‌ها بعدی مهم نبودند ولی ارزش این یکی بیشتر بود.»

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس